כיכר צרפת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)
כיכר צרפת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)

מזרקה אומנותית, ריהוט רחוב ותאורה משודרגת: נחנכה כיכר צרפת החדשה במרכז העיר

מדובר באחת הכיכרות המרכזיות בירושלים, הידועה גם בכינוייה כ"כיכר פריז" והממוקמת בליבה של העיר. הכיכר מחברת בין הרחובות הראשיים - המלך ג'ורג', אגרון, קרן היסוד ורמב"ן

פורסם בתאריך: 29.3.22 08:05

ראש העיר משה ליאון חנך אתמול, שני, את כיכר צרפת המשודרגת במרכז העיר, הידועה גם בכינויה כ"כיכר פריז". הטקס התקיים במעמד סגני ראש העיר אריה קינג ואלישע פלג, מנכ"ל העירייה איציק לארי ומנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון. מדובר באחת הכיכרות המרכזיות והידועות בירושלים, הממוקמת בליבה של העיר. הכיכר מחברת בין הרחובות הראשיים – המלך ג'ורג', אגרון, קרן היסוד ורמב"ן.


מעיריית ירושלים נמסר כי "במסגרת עבודות השדרוג, שבוצעו באמצעות חברת 'מוריה', הוקמה מזרקה אומנותית גדולה בלב הכיכר, המשלבת גם את המזרקה הוותיקה. בנוסף, בוצעו במתחם עבודות פיתוח הכוללות הנחת ריצוף ייחודי, התקנת מערכת תאורה חדשה והצבת ספסלי ישיבה. עבודות הגינון, ובכללן נטיעת עצים להצללת שטח הכיכר, שתילת פרחים והנחת כר דשא רחב ידיים, יושלמו למצב הסופי בסיום שנת השמיטה".

עוד נמסר כי "לעבודות הפיתוח קדם תהליך של החלפת תשתיות תת-קרקעיות ובניית חדר מכונות תת קרקעי לטובת המזרקה המחודשת. העבודות לשדרוג הכיכר הינן חלק ממהפכת התשתיות ופיתוח נראות המרחב הציבורי, עליה הנחה ראש העיר משה ליאון. מהפכה העוברת על העיר ירושלים בשלוש השנים האחרונות".


כיכר צרפת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)

כיכר צרפת החדשה (צילום: ארנון בוסאני)


"משך העבודות הכולל במתחם ארך כשנה", מציינים בעירייה, "הכיכר תוכננה על ידי אדריכל העיר עופר מנור, בסיוע משרד שלמה אהרונסון אדריכלים, וסטודיו מזור המתמחה בתכנון וביצוע מזרקות. העבודות בוצעו על ידי חברת מוריה באמצעות מינהל התפעול בעיריית ירושלים".

ראש העיר משה ליאון: "תושבי העיר ירושלים, תתחדשו! כיכר צרפת, הידועה גם ככיכר פריז, הנוסטלגית חודשה ושופצה למען תושבי העיר ומבקריה. הכיכר המיוחדת והמחודשת הייתה ותמשיך להיות אבן שואבת למבקרים ועוברי אורח שיהנו מיופיה ויחודיותה. נמשיך להשקיע ולפתח את נראות המרחב הציבורי, זה הבית שלנו".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מ.ה.

    הכיכר עברה שיפוץ קל. בושה שזה לקח כמעט שנה.
    לכל מי שטרם הבין, ליאון נמצא בעיצומו של קמפיין. כל יום הוא מככב בטקס אחר לאיזה פרויקט שמירר לנו את החיים ולא באמת ישפר את איכות החיים של התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר