פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)
פאב המפלצת (צילום: אודי אביטל)

חגיגה בקרית היובל: פאב המפלצת נפתח מחדש בשישי בערב

לאחר שבית המשפט המחוזי בעיר דחה היום, שישי בצהריים, את בקשת העירייה להוציא צו למניעת פתיחת הפאב - הערב, פתחו אנשי קואופרטיב פאב המפלצת בקרית היובל את המקום מחדש עבור הציבור החילוני בירושלים

פורסם בתאריך: 4.8.17 18:55

אחרי מאבק חברתי ומשפטי ארוך ומייגע, הערב, יום שישי, נפתח מחדש פאב המפלצת בקרית היובל עבור הציבור החילוני בירושלים. חברי הפאב פתחו את המקום לפני שעה קלה, וב-21:00 צפויה להיערך הרמת כוסית ומסיבה.

פתיחת המקום היתה בספק עד הרגע האחרון. היום, שישי בצהריים, הגישה העירייה בקשה לבית המשפט המחוזי בעיר למתן צו שימנע את פתיחת פאב המפלצת. העירייה ציינה בין השאר בבקשתה כי "בהפעלת עסק מסוג 'פאב' למכירת משקאות משכרים לצריכה במקום, תוך שימוש במערכות הגברה בלב שכונת מגורים, יש משום סיכון שלומו וביטחונו של הציבור", כך נכתב. עוד טענה העירייה כי במקום מצויים אוהלים מפלסטיק שבהם תנורי חימום מפוזרים העלולים להתלקח. כמו כן, הדגישה העירייה כי אין למקום רישיון עסק. מנגד, עו"ד יוסי חביליו יו"ר עמותת צחור, שמייצג את אנשי הפאב, הדגיש בדיון כי כל ההיבטים הבטיחותיים תוקנו ואין חולק על כך שלמקום אין רישיון עסק. בסופו של הדיון, השופט ארנון דראל דחה את בקשתה של העירייה למתן צו המונע את פתיחת הפאב.



אירוע תמיכה נגד סגירת פאב המפלצת (צילום: סיעת מרצ)

אירוע תמיכה נגד סגירת פאב המפלצת (צילום: סיעת מרצ)


 

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", המאבק המשפטי של פאב המפלצת הפועל בשבת, עבור הציבור החילוני בעיר, החל ב-10.3.17, אז קיבלו בעלי הפאב צו סגירה. מאז, נאבקים אנשי הפאב בגיבוי פעילים חילונים מרחבי העיר וחברי מועצה פלורליסטיים מהקואליציה והאופוזיציה, נגד סגירת המקום וכאמור, לצד המאבק החברתי על צביונה של שכונת קרית היובל, החל מאבק משפטי בנושא.



 

חברי קואופרטיב פאב המפלצת ועו"ד יוסי חביליו (משמאל) (צילום: פרטי)

 


חבר המועצה איתי גוטלר (ירושלמים), חבר קואופרטיב המפלצת, תושב קרית, מסר ל"כל העיר": "חבל שהגענו למצב הזה. צריך להיות ברור שאין ולא תהיה הרכנת ראש של הציבור המתון בקרית יובל בפני תכתיבים הזויים וקיצוניים. השבת נחגוג, וביום ראשון נמשיך לקדם בכל הכח הסדרה של פעילות הפאב גם מבחינת המתחם וגם מבחינת ההיתרים מהעירייה".


איתי גוטלר וחברי פאב המפלצת (צילום: ירושלמים)

איתי גוטלר, לורה ורטון וחברי פאב המפלצת (צילום: ירושלמים)


סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (התעוררות) מוסר הערב ל"כל העיר": "שלוש פעמים הובכה התביעה העירונית בבית המשפט והפסידה. אנשי התביעה העירונית נשלחו לפגוע בפאב המפלצת, משיקולים שאינם עניינים אלא פוליטיים. הדבר מעיד על אובדן כיוון ועשתונות. הניסיון לנגח תושבים אכפתיים הלוקחים אחריות על שכונתם, הוא ניסיון מביש. אני שמח שבית המשפט אפשר ליוזמה הנהדרת לפעול. זהו ניצחון חשוב לקרית היובל. הניצחון הזה חייב לייצר קריאת כיוון לציבור הציוני, בקרית היובל, בגבעת מרדכי, במורדות בית וגן או בנוה יעקב, לעמוד על רגליו ולפעול בחזית רחבה ומשותפת כנגד כל ניסיון פגיעה בצביון השכונות, במבני הציבור וביוזמות החברתיות בשכונות. ראש העיר חייב לדבוק בברית עם הציבור הציוני בעיר, ולא לפגוע בו". 


בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

בר המפלצת (צילום: אודי אביטל)

תגובת העירייה

מהעירייה נמסר: "מזה מספר חודשים מנסה תאגיד המפלצת להפעיל בחצר המינהל הקהילתי בקריית יובל פאב בלתי חוקי וזאת בניגוד לעמדת המינהל הקהילתי והעירייה. לפאב אין רישיון עסק כחוק, אין אישור כיבוי אש, נמכר במקום אלכוהול ומתקיימות בו פעילויות נוספות אשר אסור לקיימן בקרקע ציבורית. יתרה מזו.  לפי החוק לא ניתן לאשר ביצוע פעילות מסחרית כמו פאב במקום ציבורי.

 "העירייה הבהירה לתאגיד", מוסיפים בעירייה, "כי ככל שתיפסק הפעילות המסחרית ויישמר הסטטוס קוו הנוהג וכי יוסדר השימוש בקרקע הציבורית תשקול העירייה בחיוב לאשר קיום פעילות קהילתית חברתית ככל שהיא תבוצע בהתאם לחוק, לנוהל ולכללים המקובלים ובאמצעות המינהל הקהילתי. העירייה אף הביעה נכונות לתמוך בפעילות קהילתית שתעמוד בקריטריונים הללו. גם במקרה זה הציעה העירייה לאנשי תאגיד המפלצת לפעול בהתאם לחוק במסגרת המינהל הקהילתי, ללא פעילות מסחרית ובאופן שיאפשר השתתפות של כלל הציבור גם ביום שבת כמקובל בפעילות חברתית תרבותית ובהתאם לסטטוס קוו."לא זאת כי אף זאת. בסיועו הטוב של חבר המועצה איתי גוטלר נמצא מקום חלופי לפעילות התאגיד במקום הניתן על פי החוק לקיימה. העירייה נכונה היתה לסייע בקידום המתווה החלופי בתנאי שלא ייעשה שימוש בלתי חוקי ועבירות על החוק ע"י אנשי התאגיד. למרבה הצער, דחו אנשי תאגיד המפלצת את הצעות העירייה, בחרו בדרך של ביצוע עבירות ופגיעה בסטטוס קוו ובחרו להפעיל את המקום ללא רישיון  וזאת תוך ביצוע עבירה פלילית".


כיכר ספרא

כיכר ספרא


"גם בית  משפט המחוזי קבע בפסיקתו היום – 'אין להבין מהחלטה זו… על היתר לפעילות העסק המדובר לאל רישיון עסק. מובהר למשיבה (תאגיד המפלצת) ןלכל נושאי התפקידים בה כי פעילות עסק מחייבת רישוי וכי כל עוד זה לא ניתן הפעלתו היא בגדר עבירה פלילית, על המשמעויות שיש לכך'."בית המשפט מוסיף כי העובדה כי לא ניתן צו לבקשת היועמ"ש לעירייה אין משמעות הדבר הגנה מפני תוצאות פתיחת עסק ללא רישיון".

כמו כן, עוד נמסר מהעירייה: "יצוין שלשאלת בית המשפט הסכים עו"ד חביליו כי יש צורך ברישיון כדי להפעיל עסק והפעלתו ללא רישיון היא עבירה פלילית. היועץ המשפטי לעירייה נאלץ לנקוט בהליכים משפטיים שעה שיש עבירה על חוק".

 לסיכום, בעירייה מבהירים כי "הניסיון להציג את פעילות האכיפה העירונית המחויבת ככזו שנועדה להצר את צעדי המגזר החילוני בשכונה ובעיר, היא טענה מקוממת ופופוליסטית שמוטב שלא תאמר כלל והעירייה דוחה אותה מכל וכל. העירייה מקדמת, כפי שלא נעשה שנים, את הצרכים של  כלל המגזרים בעיר ושל המגזר הכללי בעיר בכלל ובשכונת קריית יובל בפרט כדוגמת מתחם ורבורג שאושר במחוזית לפני כשבוע, הרחבת בי"ס ארגנטינה, בינוי דיור להשכרה במתחם הדסה הקטנה, ועוד. צר לעירייה כי קומץ פעילים שמובלים ע"י עו"ד חביליו בוחר להלהיט את הרוחות בעיר ולייצר מלחמת דת על לא מאומה. העירייה תמשיך ותעודד ותסייע לפעילות חברתית בשכונה, אם פני תאגיד המפלצת יהיו לשם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר