הכתובות בבית הכרם (צילומים: באדיבות התושבים)
הכתובות בבית הכרם (צילומים: באדיבות התושבים)

שוב ונדליזם והשחתת רכוש ציבורי בבית הכרם

במהלך סוף השבוע רוססו כתובות ברחבי שכונת בית הכרם. כזכור, גם בשבוע שעבר הושחתו שלטי קמפיין 'לא תמחקו אותי' של נשות השכונה ורוססו כתובות במרכז המסחרי רמת בית הכרם. ומה עם המשטרה והעירייה? מהמשטרה נמסר: "נפתחה חקירה". העירייה - "עם קבלת הפנייה, החלה העירייה בבדיקת המצלמות שנמצאות בסביבה"

פורסם בתאריך: 10.9.23 10:56

מי הוונדליסט/ים שהורס/ים את בית הכרם? עם השאלה הזו התהלכו בסוף השבוע החולף רבים מתושבי השכונה, זאת לאחר שגילו שאזורים שונים בשכונה התכסו בכתובות שונות ומשונות. זה קרה על עצים בגנים ציבוריים, על גדרות ברחובות ועל שלטים שונים.

התושבים פתחו קריאות במוקד העירוני 106, והיו גם כאלה שפנו בתלונות למשטרת ירושלים.

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בחודש האחרון שבה מתבצעת השחתה בבית הכרם. לפני כחודש הושחתו פניה של סגנית ראש העיר חגית משה, בשלטי פרסום שנתלו לקראת הבחירות למועצת העירייה.

בעקבות ההשחתה הזו – פתחו נשות בית הכרם בקמפיין מצוין – 'לא תמחקו אותי' – שבמסגרתו נתלו ברחבי השכונה מאות שלטים עם תמונות של נשים.

בעקבות אותו קמפיין, ולאחר פנייה של "כל העיר" לעיריית ירושלים בנושא, נמסר מהעירייה כי "עיריית ירושלים, גם באמצעות באמצעות חברת אריאל, פועלת בהתאם להסכמות, אשר קיבלו תוקף של פסק דין. במסגרת זו, הוקם מרחב מבצעי שאחראי על תחום השילוט ועל נושא אכיפת עבירות השחתה. במרחב יש כ-20 עובדים בנוסף ל-8 עובדי שילוט".


הכתובות בבית הכרם (צילום: באדיבות התושבים)

הכתובות בבית הכרם (צילום: באדיבות התושבים)


הכתובות בבית הכרם (צילום: באדיבות התושבים)

הכתובות בבית הכרם (צילום: באדיבות התושבים)


 

 

אולם בשבוע שעבר, כפי שפורסם ב"כל העיר", הושחתו חלק מתמונות הקמפיין, כאשר אלמוני, ככל הנראה אותו ונדליסט מסוף השבוע האחרון, כתב בטוש אדם דברים בגנות אותן נשים ועוד. בעקבות פנייה חוזרת של "כל העיר" לעירייה – נמסר כי מאחר שמדובר ביוזמה פרטית ולא בשלטי חוצות – העירייה לא צד ואם תוגש תלונה במשטרה, העירייה תסייע.

כעת, בסופ"ש האחרון, ההשחתה והוונליזם הן לא על תמונות קמפיין פרטי או יוזמה פרטית – אלא במרחב הציבורי. מרחב, שכידוע, מרושת בלא מעט מצלמות. האם הפעם הוונליסט ייעצר?

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח, פתחה המשטרה בחקירה ובמסגרתה מבוצעות פעולות לאיתור האחראים למעשה הנזק, בכלל זה איסוף ובחינת תיעוד מצלמות באזור. נמשיך בחקירת המקרה במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

תגובת עיריית ירושלים לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עם קבלת הפנייה, החלה העירייה בבדיקת המצלמות שנמצאות בסביבה. ככל ויימצא תיעוד למעשה, הוא יועבר למשטרה להמשך טיפול במישור הפלילי. במקביל, יצאו צוותי עירייה להסיר את הכתובות. העירייה תמשיך לפעול לשמירה על הסדר במרחב הציבורי, תוך שיתוף פעולה עם גורמי אכיפת החוק המוסמכים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיה אברמסקי

    מי שישמע ?
    ריססו כתובות .אנחנו כמו באמריקה כל מקום מרססים כתובות . זה תופעת טבע בכל מקום בעולם . בכל שכונה אז מה ? מה קרה?
    הייתה רעידת אדמה 13000 הרוגים זה מעניין אתכם ? או שמשהו כתב משהו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חההה השמולאנים הטיפשים האלו מטיפים להו מוסר
    צבועים שכמוהם אין אפילו בשואה יטלר קטן לידם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר