מאבק תושבי משכנות האומה (צילום: פרטי)
מחאת מאבק תושבי משכנות האומה (צילום: פרטי)

וידאו – הכניסה לעיר: מחריף המאבק של דיירי משכנות האומה

תושבי השכונה היוקרתית נאבקים נגד התוכנית להקמת חניון לאוטובוסים, במחאה הם חסמו את אחד הכבישים

פורסם בתאריך: 8.8.17 09:51

תושבי השכונה היוקרתית משכנות האומה מחריפים את המאבק נגד התוכנית להקמת חניון לאוטובוסים בשכונה, כחלק מפרויקט הכניסה לעיר. התושבים חסמו אתמול, שני, בבוקר והיום את הכביש הראשי בשכונה כמחאה נגד הפרויקט.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפי התוכנית החניון יוקם ברחוב האלוף דוד שאלתיאל וצפוי להכיל עשרות אוטובוסים, שרובם יחנו במפלס תת קרקעי, כאשר במפלס הרחוב העליון ייבנה מגרש כדורסל לרווחת התושבים. דיון בנושא צפוי להיערך ביום מחר, רביעי, בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

 

 

לטענת התושבים התוכנית עלולה להוביל מפגעים של "זיהום אוויר, פיח, רעש ועומסי תנועה". התושבים שיגרו בימים האחרונים מכתבים לעירייה ולמשרד התחבורה, יחד עם יו"ר מינהל קהילתי לב העיר אופיר לנג, שבו הם טוענים בין השאר כי "התוכנית הנוכחית אינה נותנת מענה לרמת זיהום האוויר מעבר לרף הסביר בסמיכות למגורים, גני ילדים, מעון יום ומבני ציבור. ההמלצה לאוטובוסים לכבות את המנועים בזמן ההמתנה בחניון אינה ריאלית ולא תפתור את בעיית זיהום האוויר. חניון אוטובוסים פעיל, שהיציאה שלו ממש מול גן ילדים יהווה נזק של ממש עבור הדיירים והילדים במקום בבחינת זיהום אוויר חריג.

 

 

פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

פרויקט הכניסה לעיר. (צילום: ארנון בוסאני)

עוד כותב לנג במכתב כי "התוכנית הנוכחית אינה נותנת מענה לעומסי רעש ותנועה לא מידתיים הצפויים עקב כניסת אוטובוסים לתוך רחובות משכנות האומה. כ-112 נסיעות מהחניון צפויות בשעות השיא מדי יום דרך רחובות מגורים, שלא נועדו מלכתחילה לשמש כצירי תנועה ראשיים. ההמלצה לשים מיגון אקוסטי בגני ילדים לא מציאותית, שהרי בחצר הגן מפלס הרעש החריג במהלך היום לא יפחת מפתרון זה, הן בזמן העבודות והן בזמן פעילות האוטובוסים העמוסה. שינויי ייעוד קרקע שהיה אמור לשמש למבנה ציבור לטובת העיר, והפיכתו לחניון אוטובוסים, נוגד הגיון תכנוני ולא יישרת את צרכי השכונה".

התושבים מדגישים: "אנו מוצאים כי התכנית המוצעת תוביל לפגיעה דרמטית ומהותית באיכות חייהם של תושבי משכנות האומה, נחלאות, גני הילדים, מעונות היום ולומדי הישיבה הפועלים באזור. למותר לציין כי החודש ערכנו במינהל מפגש בנושא משכנות האומה, בהשתתפות תושבים רבים מהשכונה, שהביעו בפנינו את כאבם ומורת רוחם על התוכנית שתפגע קשות בחייהם".

 

פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

פרויקט הכניסה לעיר (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

 

כזכור, פרויקט הכניסה לעיר, הנבנה בהשקעה כוללת של 1.4 מיליארד שקלים, כולל הקמת רובע עסקים שיתפרס על פני שטח של כ־211 דונם. הרובע מתוכנן להיבנות, כך לפי הצפוי, לפחות עד שנת 2,022 ואמור להוסיף עוד כ־40 אלף מקומות עבודה חדשים בירושלים, ולכלול 24 מבנים, מתוכם תשעה גורדי שחקים של 36 קומות ו־15 בניינים נוספים עד 10 קומות, ויפעלו בהם מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי, תרבות ועוד. ברובע יפעלו רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי להולכי רגל.
הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

הדמיית פרויקט 'הכניסה לעיר' (הדמיה: פרחי צפריר אדריכלים)

 

תגובת הפרויקט הכניסה לעיר:

"'הכניסה לעיר' הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית אשר יזניק את העיר ירושלים ואשר צפוי להוסיף כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים, תוך שדרוג משמעותי של אמצעי התחבורה (הכוללים רכבות קלות ורכבת מהירה מת"א) שיביאו להפחתת עומסי התנועה בכניסה לעיר. במסגרת העבודות על הפרויקט, יתקיימו שינויים לסירוגין בהסדרי התנועה ובסיומן ייהנו התושבים ממרחב ציבורי משודרג ומהפחתה משמעותית במספר האוטובוסים ובזיהום האוויר התחבורתי באזור. נדגיש כי החניון המדובר ממוקם על ציר תנועה ראשי ברובע ולא בתוך שכונת המגורים. איכות ושיגרת חיי התושבים הינם ערך מוביל עבורנו במהלך העבודות ועל כן אנו מקיימים שיח שוטף עם התושבים. אנו מצטערים על אי הנוחות הזמנית ועושים הכל כדי להקל על התושבים ולשמור על שגרת חייהם ככל הניתן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר