נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ד"ר יורגן בולר עם מייסד ומנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)
נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ד"ר יורגן בולר עם מייסד ומנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג (צילום: יוסף הירש)

"התופעה של יריקות לעבר מאמינים נוצרים בירושלים היא מכוערת ונבזית"

דברים אלה אמר היום מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" שמעון סבג על רקע המראות הקשים מירושלים, שבהם תועדו יהודים חרדים יורקים לעבר צליינים נוצרים. "חובה עלינו להוקיע את התופעה, היא אינה מייצגת את ערכי היהדות", אמר סבג

פורסם בתאריך: 4.10.23 18:54

"אני מגנה בכל תוקף את התופעה המכוערת של יריקות לעבר נוצרים בירושלים ופגיעה בכל אדם בשל דתו או אמונתו. זו התנהגות נבזית לשמה וחובה עלינו להוקיע אותה. תופעה זו אינה מייצגת את ערכי היהדות. חופש הדת והפולחן הם ערכי יסוד במדינת ישראל. מאות אלפי תיירים נוצרים מגיעים מדי שנה לביקור בארץ, במקומות הקדושים להם ולנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל לכבד את המסורת והאמונה של כל הבאים בשערי ירושלים". דברים אלה אמר היום, רביעי, (4.10.2023) מייסד ומנכ"ל עמותת יד עזר לחבר, שמעון סבג.

סבג הוסיף: "עצוב וכואב לי ולכולנו שיהודים ירקו על צליינים נוצרים בירושלים, זהו נזק תדמיתי עצום לעם ישראל. עלינו להגיד בקול: על אף ההבדלים והמחלוקות, כבוד האדם באשר הוא אדם יקר בעינינו, ויש לנו היום אתגרים רבים משותפים".



סבג ציין, כי מדי שנה בחג הסוכות הוא משתתף בכנס ענק המתקיים בירושלים. "זהו כנס מרהיב וססגוני בהשתתפות אלפי מאמינים נוצרים אוונגליסטים, העולים לרגל לירושלים ומגיעים לכאן מיותר מ-80 מדינות, גם כאלה הנמצאות גם בצידו השני של העולם. האהבה לישראל ולעם היהודי בכנס הזה היא אדירה. כל קבוצה גדולה מייצגת מדינה, והם צועדים בעיר עם דגלי המדינות שלהם. זוהי הפגנת אהבה עצומה למדינת ישראל. קבלו אותם בנשיקות", אמר סבג.

 

 

סבג ביקש להודות לשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, המסייעת ותורמת זה שנים רבות לרווחתם של ניצולי השואה של עמותת יד עזר לחבר.

סבג: "עליי לציין את עזרתה החשובה והעצומה של השגרירות נוצרית לכל ניצולי השואה שחולצו על ידי העמותה בשנה החולפת מהתופת באוקראינה. תודה ענקית לנשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, ד"ר יורגן בולר, שלקח על עצמו, מתוך תחושת שליחות, משימת חיים לתמוך בניצולי השואה של הבית החם לניצולי השואה של העמותה".

מהשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים נמסר: "המשלחות הלאומיות שלנו מחכות בקוצר רוח לצעדת ירושלים, שתיערך היום (רביעי) בבירה, בהשתתפות אלפי מאמינים נוצרים, כדי להביע הזדהות עם ישראל. השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים מבקשת להודות לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבנים הראשיים לישראל – הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, על תמיכתם הבלתי מתפשרת בחופש הדת במדינה והסתייגותם הנחרצת ממעשים שנועדו להשפיל או לפגוע בנוצרים. אנחנו מודעים להיסטוריה הארוכה והכואבת של עוינות נוצרית כלפי העם היהודי. אך למרבה המזל, בעמדות הנוצריות הנוגעות לעם ישראל ולארצו חל שינוי עצום בימינו. הרוב המכריע של הישראלים שאנו פוגשים יודעים זאת, וקיבלו אותנו בחום במהלך חג סוכות. אנו מעריכים את האפשרות שניתנה לנו להשתתף בשמחת החג הייחודי הזה עם חברינו היהודים. לא נירתע מלאהוב את עם ישראל ולעמוד לצידו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר