יובל דורון קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע ביציאה מירושלים (צילומים: באדיבות המשפחה, דוברות המשטרה)
יובל דורון קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע ביציאה מירושלים (צילומים: באדיבות המשפחה, איחוד הצלה)

הפיגוע ביציאה מירושלים: החייל שירה למוות ביובל קסטלמן נחקר תחת אזהרה – ונעצר

הלוחם שחשוד בירי הקטלני על יובל קסטלמן ז"ל, נחקר אמש תחת אזהרה במצ"ח. לאחר החקירה, הוחלט לעצור אותו ולהמשיך בחקירה בזמן מעצרו. גם החייל השני שהיא מעורב באירוע, נחקר

פורסם בתאריך: 4.12.23 11:38

התפתחות בחקירת הירי ביובל קטסלמן ז"ל – האזרח הגיבור שחתר למגע וניטרל את המחבלים שביצעו את הפיגוע ביציאה מירושלים ביום חמישי האחרון. החייל שנחשד בביצוע הירי הקטלני – נעצר על ידי מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).

כזכור, ביום חמישי האחרון, שניות לאחר הפיגוע בטרמפיאדה ביציאה מירושלים, זינק יובל קסטלמן לעבר המחבלים מהצד השני של הכביש. הוא חתר למגע, פגע באחד המחבלים באקדח האישי שלו (קסטלמן ז"ל הוא שוטר לשעבר ובמסגרת זו נושא אקדח ברישיון) ואף סייע בנטרול של המחבל השני.

לאחר מכן, הוא נחשד בטעות כמחבל שלישי, וכשהבין זאת ירד על ברכיו, פשט את הג'קט שהיה על גופו, זרק את ארנקו ואת האקדח, הרים את חולצתו ואת ידיו, וצעק 'לא לירות'. עדי ראייה סיפרו כי יובל ז"ל צעק שהוא יהודי, שהוא לא מחבל, וביקש לבדוק את תעודת הזהות שבארנקו. בסרטון קשה לצפייה מזירת האירוע נראה קסטלמן שהוא על ברכו מתחנן שלא יירו בו.

למרות זאת, הוא נורה. יובל ז"ל נפצע באורח אנוש מהירי ובהמשך היום מותו נקבע במרכז הרפואי שערי צדק.

היום, שני, 4.12, לאחר מספר ימי חקירה – המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) הודיעה כי עצרה את לוחם המילואים – סמ"R אביעד פריג'ה – שנחשד בביצוע הירי הקטלני.

יצוין כי קודם למעצר נחקר פריג'ה באזהרה במצ"ח, וכך גם הלוחם הנוסף שהיה בזירה וסייע בנטרול של אחד המחבלים, כשגם הוא נפצע. נשקיהם של השניים נלקחו. לאחר החקירה אמש, ראשון, של פריג'ה הוחלט לעצור אותו ולהמשיך במקביל בחקירה.

כזכור, אתמול, ראשון, התחייסו בצה"ל לאירוע שבו נהרג יובל קסטלמן ז"ל: "חייל בשירות מילואים נחקר באופן ראשוני ביום האירוע. החייל לא שהה ביחידה במהלך סוף השבוע, והגיע היום לחקירה באזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת. כלי הנשק של החיילים נלקחו ומועברים לבדיקה".

 

 

כידוע, מותו המיותר של קסטלמן ז"ל עורר סערה רבתי ברשתות החברתיות, בתקשורת המוסדית ובזירה הפוליטית. בימים האחרונים התרבו הדיונים אודות הוראות הפתיחה באש, אודות ירי לא מבוקר בזירת פיגועים וגם בנוגע לחלוקת נשק לאזרחים בהתאם למדיניות שהתווה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (בלי סיבה אמיתית, שכן אף אחד מהמעורבים לא היה עם נשק שניתן לו במסגרת זו).

כך או כך, סערה גדולה התחוללה גם במוצ"ש – לאחר מסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מלחמת 'חרבות ברזל'. במסיבת העיתונאים הוא נשאל גם על האירוע שבו נהרג קסטלמן ז"ל ועל מדיניות חלוקת הנשק לאזרחים, ובין השאר אמר: "אנחנו יודעים שבגלי טרור בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. זה קרה עשרות פעמים. לכן, אני חושב שבמצב הקיים צריך להמשיך עם המדיניות הזאת – אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים".

בעקבות סערה גדולה שהתחוללה בשעות שלאחר מסיבת העיתונאים, ביום ראשון בצהריים שוחח ראש הממשלה נתניהו עם משה קסטלמן, אביו של יובל ז"ל, ולאחר מכן אמר את הדברים הבאים: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה – האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום".

עוד אמר ראש הממשלה: "שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר