הדמיית הפרויקט בעיר גנים (צילום הדמיה: אדריכל יגאל לוי ממשרד 'אדריכלים ומתכנני ערים')
הדמיית הפרויקט בעיר גנים (צילום הדמיה: אדריכל יגאל לוי ממשרד 'אדריכלים ומתכנני ערים')

בלי קרקע משלימה ועם ציפוף של יחידות דיור: עוד מגדלים בעיר גנים

3 מגדלים, 31 קומות ו-326 יחידות דיור - ועדת התכנון בעיריית ירושלים אישרה תוכנית פינוי-בינוי בין רחובות הנורית וקוסטה ריקה בעיר גנים. במקור - היתה התוכנית עם קרקע משלימה, אבל היא אושרה ללא קרקע משלימה ועם העמסה נוספת של יחידות דיור במתחם

פורסם בתאריך: 19.12.23 08:18

תוכניות התחדשות עירונית לא מעטות בשכונות עיר גנים/קרית מנחם התבססו על קרקע משלימה, שתהפוך את הפרויקט לכדאי כלכלית עבור היזמים ולא תעמיס על הרחובות הצרים בשכונה יחידות דיור שהיא לא מסוגלת להכיל. הרעיון הוא לייצר עתודת קרקע נוספת, שבה יוקמו חלק מיחידות הדיור ובכך להפחית את העומסים הצפויים על התשתיות.

אבל מה קורה שהקרקע המשלימה אינה זמינה? לא הרבה – פשוט מעמיסים תוספת של יחידות דיור על הפרויקט הקיים. כך לפחות קורה בפרויקט פינוי-בינוי במתחם בין רחובות הנורית וקוסטה ריקה, שאושר בוועדת התכנון בעיריית ירושלים.

התוכנית, שמשתרעת על פני שטח של 12.7 דונם בין רחוב הנורית ורחוב קוסטה ריקה, כוללת שטח למגורים, מסחר ותעסוקה, שטח ציבורי פתוח ודרך שתהווה מעבר להולכי רגל בין רחובות קוסטה ריקה והנורית.

במסגרת הבינוי, יוקמו 3 מגדלי מגורים בני 31 קומות מעל רחוב נורית (ו-37 קומות מעל רחוב קוסטה ריקה), שבהם 326 יחידות דיור. בנוסף כולל הפרויקט חניה תת קרקעית עבור הדיירים.

בעירייה מציינים כי שטח התוכנית כלול בתכנית שאושרה על שטח נרחב של המועצה הארצית לפני מספר שנים, ואשר קודמה על ידי העירייה. יחד עם זאת, כאמור, התוכנית התבססה על קרקע משלימה שלא רלוונטית כרגע. כדי להוציא את התוכנית לפועל בכל זאת, אושרה לתוכנית תוספת של יחידות דיור במתחם, במקום יחידות הדיור שבוטלו במסגרת הקרקע המשלימה.

 

 

בעירייה מציינים כי התוכנית משפרת את המרחב הציבורי ומציעה שטח גדול של כ- 3.5 דונם עבור בית ספר חדש ושימושים נוספים, ומעבר ציבורי להולכי רגל שיחבר בין רחוב הנורית לרחוב קוסטה ריקה. בנוסף, התוכנית תכלול הפרשה לצורכי ציבור – 3 גני ילדים, כל אחד בשטח 130 מ"ר בנוי וחצר בשטח 175 מ"ר לגן ובית כנסת בשטח 300 מ"ר.

"הבניינים המדוברים סומנו כמחייבים התחדשות עירונית, בשל מצבם הפיזי והצפיפות הקיימת בהם", נמסר מעיריית ירושלים. "בתוכנית שאושרה נכללת תוספת משמעותית של יחידות דיור באיזור והיא תשנה ותשפר את נראות מתחם הבניה בכל ההיבטים, לרווחת תושבי המקום, המשפחות הצעירות והבאים לגור בירושלים".

יצוין כי את התוכנית הגישה 'אפריקה התחדשות עירונית' ועורך התוכנית הינו אדריכל יגאל לוי ממשרד "אדריכלים ומתכנני ערים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר