מיצג האריה הטוב, מיצג הסרט הצהוב להחזרת החטופים (צילומים: דור קדמי, דורון גזית)
מיצג האריה הטוב, מיצג הסרט הצהוב להחזרת החטופים (צילומים: דור קדמי, דורון גזית)

משפחות החטופים נגד אירוע ה'עדלאידע'. העירייה: ההחלטה התקבלה מתוך רגישות למשפחות החטופים

ראש בקיר? המחאה נגד אירוע 'עדלאידע' ראוותני מתרחבת, כגשם חלק ממשפחות החטופים מבקשות להמיר את החגיגה באירועים קטנים. אולם בעיריית ירושלים מתעקשים לקיים את האירוע למרות זאת

פורסם בתאריך: 19.3.24 18:06

המחאה נגד אירוע ה'עדלאידע' הראוותני ומנקר העיניים בירושלים מתרחבת, וכעת היא כוללת גם חלק ממשפחות החטופים והחטופות בעזה. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", המחאה החלה כשבעיריית ירושלים החליטו לקיים את האירוע למרות המלחמה וכדי להרים את המורל הלאומי.

עוד הקפידו בעיריית ירושלים לציין ולהדגיש כי נושא החטופים והחטופות בעזה יהיה חלק מאירוע ה'עדלאידע', עם מיצג פותח בתהלוכה הססגונית, כשדגש מיוחד הושם גם על חללי צה"ל והפצועים הרבים במלחמה.

אולם כעת מתברר שהנימוק הזה לא מחזיק יותר מדי. משפחות החטופים, שבעירייה מציינים כי האירוע נעשה גם מתוך מחשבה על תחושתיהן, פשוט מבקשות להמיר את החגיגה הפורימית באירועים קטנים ולא נוצצים ורעשנים, בטח שלא בעיר הבירה.


שער "כל העיר" מה-15.3.2024

שער "כל העיר" מה-15.3.2024


גיליון "כל העיר" מה-15.3.2024

גיליון "כל העיר" מה-15.3.2024


עוד יצוין כי ערים אחרות, בהן גם חולון שבה מתקיימת תהלוכת עדלאידע מסורתית מזה עשרות בשנים, החליטו לבטל את קיום האירוע השנה. בירושלים החליטו דווקא ליצור אירוע – אחרי שלא היתה תהלוכת 'עדלאידע' בעיר מאז 1982.

אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, אמרה ל"כאן": "אני פונה לעיריית ירושלים. מבינה שתכננתם 'עדלאידע' גדולה. עירונית. אנא מכם, פרקו לאירועים קטנים. לא המוניים. מסתובבות הרבה יותר מדי משפחות אבלות, שכולות, שמחזיקות את העובדה שכמעט 6 חודשים יקיריהן עדיין בשבי. אני מבינה שקשה מאוד, לא רוצים לפגוע בשמחה של הילדים, ואפשר לארגן בקהילה אירועים קטנים. אנא, פרקו את ה'עדלאידע' הגדולה, הציבורית. לא מתאים השנה. עם ישראל לא שמח".

חן אביגדורי, שרעייתו שרון ובתו נעם נחטפו לעזה ושוחררו בעסקת החטופים בנובמבר, טוען גם הוא שאין מקום לחגיגה ראוותנית. "אני לגמרי מבין שצריך לחגוג את פורים, לחיות ולצחוק", כתב אביגדורי בפייסבוק. "אני האחרון שיגיד שאין מקום לזה. ויש לי מספיק עדים לצחוקים שהיו אצלי בבית גם לפני השחרור של הבנות.

"‏אבל – עדלאידע בכזה ווליום, כזאת גדולה ונוצצת ורועשות, ועוד בעיר הבירה של מדינה שעוד לא הגיע לשלב הפוסט בפוסט-טראומה, עם חטופים בעזה, קברים טריים של לוחמים צעירים, מחלקות שיקום מפוצצות ועשרות אלפי פליטים שלא יודעים מתי ישובו לביתם – מה אני אגיד לכם, לא מתאים. ‏מאוד לא מתאים. לא מאוחר לתקן".



 

 

אל המשפחות הצטרפו גם אחרים. כך למשל כתב גולש: "אסור לחלק את פרס ישראל בשל המצב, אולם אפשר לערוך 'עדלאידע' ש״תעמוד ברוח המצב ותעלה גם מודעות לחסרון החטופים״. הפטריוטיות המעוותת של הימין ידועה גם בצביעותה האינסופית, אז אולי ראש עיריית ירושלים, ילמד את השר והעשב השוטה – קיש (קוש) – כיצד אפשר לקיים גם את טקס חלוקת פרסי ישראל כך ש״יעמוד ברוח המצב ויעלה גם מודעות לחסרון החטופים".

גולשת אחרת שיתפה את תמונתיהם של האחים לבית משפחת ביבס וכתבה: "בדרך לעבודה מקשיבה לגלגלצ כמו בכל בוקר. בין השירים משדרים גם פרסומות. אחת הפרסומות היא שבפורים תהיה עדלאידע בירושלים וכל ילדי ישראל ישתתפו בה. נמחץ לי הלב…יש שני ילדים שכנראה לא ישתתפו בחגיגות פורים כי הם לא כאן, הם עדיין בשבי".


האליבי של העירייה - מיצג הסרט הצהוב להחזרת החטופים (צילום: דורון גזית)

האליבי של העירייה – מיצג הסרט הצהוב להחזרת החטופים (צילום: דורון גזית)


ומה אומרים בכיכר ספרא? הם, כאמור, מתעקשים על קיום האירוע. והאבסורד? הם טוענים ש"ההחלטה על קיומה של העדלאידע התקבלה מתוך הבנה ורגישות לשיח הציבורי ובעיקר לתחושותיהן של משפחות החטופים, הנופלים והפצועים". כן, כך בתגובת העירייה על בקשת משפחות החטופים שלא לקיים את האירוע.

עוד נמסר מהעירייה: "האירוע מנוהל אמנותית על ידי מוסדות התרבות בירושלים ותיאטרון הקרון, שחוו תקופה קשה ומאתגרת בחודשי המלחמה. בשונה מתהלוכות 'עדלאידע' שגרתיות, יעמוד האירוע ברוח המצב והתקופה. מדובר באירוע עוצמתי ומרגש, שיעמוד בסימן חיזוק החוסן הלאומי, הרמת תחושת הגאווה, ניצחון הרוח והמורל הלאומי, ותקווה לעתיד טוב ומבטיח.

"דווקא השנה ה'עדלאידע' בבירה ירושלים, מהווה קיום צוואתם של הנופלים, ביניהם לא מעט מבני ירושלים עצמה, אשר בלחימתם עזת הנפש, ציוו עלינו להמשיך לחיות את שגרת החיים, המזמנים גם צער, אך גם שמחה. גם חיילי צה"ל, הלוחמים עתה בעזה ובגבול הצפון, עושים לילות כימים במטרה שנוכל להמשיך את שגרת חיינו במדינה.

"האירוע, יוקדש כאמור לילדי ישראל הגיבורים, המתמודדים בנחישות בתקופה זו עם קשיים ואתגרים, ויעלה על נס את גבורתם של לוחמי המילואים ומשפחותיהם, אוכלוסיית המפונים וגיבורי העוטף, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהמצעד – כמשתתפים וכיוצרים. לצד כל אלה, העלאת המודעות לחסרונם הדוקר בלב של החטופים, אשר כולנו מייחלים לשובם המהיר.

"את שיירת בובות הענק יובילו בראש מיצג סמל החטופים, בתפילה לשחרורם במהרה לחיק משפחותיהם ועגורי נייר מקופלים צהובים כמספר החטופים, וכן בובות ועבודות שעוצבו ע"י אמנים ויוצרים מיישובי העוטף שנפגעו, וכאלה שחזרו משירות מילואים ממושך ברצועה. חלק מהמיצגים נבנו גם ע"י תושבים אשר פונו מבתיהם ומתארחים בבירה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. בושה

    הניתוק של העם מהחיילים שובר את הלב. הם מקריבים את נפשם ולעם ישראל לא אכפת בכלל .

  2. שמואל הנביא

    כול הכבוד לא ימות העולם אם לא יהיה עדלאידע בע"ה נעשה שנה הבאה עם כול החטופים אחרי ניצחון עכשיו זה לא הזמן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כול הכבוד לא ימות העולם אם לא יהיה עדלאידע בע"ה נעשה שנה הבאה עם כול החטופים אחרי ניצחון עכשיו זה לא הזמן

  4. סמי שמעון מתל אביב

    כול כך מצחיק אותי כמה העם הזה לצערי עדיין מחולק ל 2 .
    מעניין שיש לתל אביבים בעייה עם החג פורים . וכול סממן יהודי .
    משפחות יקרות גם אתם מחולקים ל 2 .
    אלה שעושים פוליטיקה ושינאה על חשבון הילדים והמשפחות שלהם , ואלה שרוצים רק טוב .
    עיריית ירושלים . אני בטוח שאתם עושים את הכול כדי לא לעצבן אץ המשפחות . מעניין שאתמול מי שקפצה באויר זה משפחת מצגר . ( שכולם יודעים מה דעתה ליהדות ועל זה שיש להם חלק באסון )
    שיהיה לכולם חג שמח .

  5. יהודי

    שמחה זו התשובה שלנו לטרור!
    אויבנו רוצים שנהיה שבורים ומבואסים בחג שלנו! זו מטרתם -לשבור אותנו. ואנחנו לא נשברים חוגגים בעוצמה כדי להראות אנו כאן ואנו לא מורידים את הראש! להפך!!
    יש משפחות של חטופים ושל נופלים שמחזיקים בדיוק בדעה הזו לא נכון לצייר את התמונה שעיריית ירושלים נגד משפחות החטופים והחללים. יש לכאן ולכאן. שמחה יכולה לייצר בדיוק את המהפך הרצוי – אשר ישלטו היהודים! אין דבר שיכול להכאיב לאויבים שלנו יותר מהשמחה שלנו. אפילו לא טילים. זו מלחמת רוח לפני שזו מערכה צבאית. מי שזה מפריע לו תמיד יוכל להיות בבית ולחגוג בצניעות או לא לחגוג כלל. אסור להפוך כאב של פרטים שהם חלק ממכלול להיות מובילי הרוח הציבורית. כן לחבק ולאהוב אותם ולתת להם כבוד אבל כוח החיים העוצמתי לא יכול להיות מובל בידי מי ששרוי בכאב רב.

  6. ל"יהודי"

    האויב גם ככה רואה שכולם ממשיכים בחייהם כרגיל- מבלים, טסים לחו"ל וכו'. לא צריך גם לרקוד ברחובות. במיוחד לא רוקדים כשיש מלחמה פעילה וחיילים נהרגים כל רגע.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר