מיצג האריה שיוביל את תהלוכת 'עדלאידע' בירושלים (צילום: דור קדמי)
מיצג האריה שיוביל את תהלוכת 'עדלאידע' בירושלים (צילום: דור קדמי)

דעה | דווקא בעת הזו – 'עדלאידע' של תקווה

בתגובה לטור של דקלה אלון, שקראה שלא לקיים השנה את אירוע ה'עדלאידע' - מנכ"ל תיאטרון הקרון קובי פריג', היוזם והמוציא לפועל של החגיגה הפורמית, מסביר את החשיבות בקיומו למרות המצב | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.3.24 17:01

קוראים לי קובי פריג', מנכ"ל תיאטרון הקרון. כבר 20 שנה אני יזם תרבותי-חברתי בירושלים. בין הפרויקטים שלי לאורך השנים – אירוע 'באלבסטה' בשוק מחנה יהודה, ששינה את פני השוק לפני 15 שנה, פסטיבל דרך בית לחם בסוכות, מסיבת פורים בנחלאות, 'ארמון החלונות' בגן הסוס, פרויקט 'חביבה, אביבה ונתיבה' ברחוב הפלמ"ח.

להחזיר את העדלאידע לרחובות ירושלים זה חלום שלי המון שנים. אני אוהב לרתום אנשים לעשייה תרבותית. אני אוהב לראות את המרחב הציבורי מתמלא אנשים שמתחברים, את העסקים מלאים. אני אוהב להניע את ירושלים בכיוון חיובי, כזה שמביע את היופי והמגוון של העיר.



בשנתיים האחרונות אני דוחף לקיים 'עדלאידע' בירושלים. אני מאמין ששושן פורים הוא החג שלנו הירושלמים, החג שבכל הארץ מקנאים בו. יום שבו לא מבדילים בין ארור המן לברוך מרדכי, יום שבו כל המגזרים נפגשים לשמחה משותפת ולא שיפוטית.

כמנהל תיאטרון בובות לילדים, מה יותר טוב ממצעד בובות ענק ססגוני בהשתתפות מוסדות התרבות, בתי הספר לאמנויות, הקהילות ואחרים? ה-7 באוקטובר תפס את כולנו בהפתעה – הפחד, המתים, החטופים, הפצועים, הלוויות – כל אלו גרמו לנו לנהרות של בכי, לתחושת פחד בסביבת הבית, להגיע לנחם משפחות שאיבדו הכל.


קובי פריג' (צילום: שרון גבאי)

קובי פריג' (צילום: שרון גבאי)


 

 

לפני כ-10 שנים, ניהלתי חמ"ל מלחמה ושלחתי אמנים דרומה למקלטים, ולכן כבר ביום הראשון שאחרי השבת השחורה ידעתי מה עלי לעשות. גייסנו כספים ושלחנו מאות אמנים למלונות המפונים. היינו בכל הארץ – אילת, ים המלח בצפון וכמובן בירושלים.

באותם ימים היה ברור שעם כל הצער – ה'עדלאידע' לא יכולה לקרות. אמנם באופן אישי עדיין חלמתי, אבל לקחתי בחשבון אפשרות שזה לא יקרה. הצגנו את התמונה לראש העיר משה ליאון, שבאקט של מנהיגות ולקיחת אחריות – אמר לנו צאו לדרך, וביקש: תהפכו את זה לעדלאידע של תקווה, תנו פרנסה לאמנים, תוודאו שהיצירה תכיל את הכאב אבל גם תחבק את הילדים הגיבורים שמתמודדים עם המצב, תנו ביטוי לחטופים ולצער בעם – ביחד עם תקווה ושמחת חג.

וזה מה שאנחנו עושים. לא אגזים אם אומר שאלפי אנשים עובדים בליצור לנו חגיגת חג, בטוחה ומלאת תקווה.

מצעדנו עוד ירעים. כולם מוזמנים.

  • הכותב הינו קובי פריג', מנכ"ל תיאטרון הקרון, יוזם ומנהל אירוע 'עדלאידעירושלים'

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר