קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)
קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)

לאחר שהוחזרה לעבודתה באוניברסיטה העברית: הפרופ' "המסיתה" נעצרה על ידי המשטרה

למעלה מחודש לאחר שפורסמו אמירות שנויות במחלוקת של פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית, היום, חמישי, באישור הפרקליטות, היא נעצרה לחקירה. במשטרה שוקלים להביאה מחר בבוקר להארכת מעצר בבית המשפט

פורסם בתאריך: 18.4.24 21:35

הסערה סביב פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית מסרבת לדעוך, כשפרשת התבטאויותיה על המלחמה בעזה נמשכת, גם למעלה מחודש לאחר שפורסמו. ההתפתחות – היום, חמישי, 18.4, עצרה משטרת ירושלים את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לחקירה, לאחר שקיבלה את אישור הפרקליטות.

כזכור, כפי שפורסם בסוף חודש אוקטובר ב"כל העיר", בתחילת המלחמה טענה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' לקרימנולוגיה ועבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה. בעקבות התבטאות זו – קראו לה ראשי האוניברסיטה לעזוב את המוסד ולמצוא לעצמה אכסניה התואמת את דעותיה ועמדותיה.

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לא נענתה לקריאה, ויתרה מכך – המשיכה, כך על פי הפרסומים השונים, באמירות בעייתיות, על גבול המסיתות, כנגד ישראל. ב-11 במרץ השנה פורסמו בחדשות 14 אמירות מסיתות ובעייתיות של הפרופ' בראיון שנתנה לפוסקאסט 'Street Makdisi', שבו, כך נטען בפרסום, הכחישה את מעשי הרצח והאונס שבוצעו ב-7/10 על ידי מחבלי החמאס.

בעקבות התבטאויות אלו, החליטו ראשי האוניברסיטה להשעות שת פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, אך תקופת השעייתה הסתיימה. בהמשך, לאחר שיחה שקיימה עם מנהל בית הספר לעבודה סוציאלית, הוחלט להחזירה לעבודה – אולם בכך, כאמור, הפרשה לא הסתיימה.

 

 

בעקבות פניות שונות – הראשונה של ארגון 'בצלמו' ולאחר מכן של חברי כנסת – המשטרה החליטה לפתוח בבדיקה על ההתבטאויות, ולפני כשבועיים אף הודיעה כי יש תשתית לפתיחה בחקירה רשמית, והכדור עבר לידי הפרקליטות. היום, כאמור, לאחר שניתן אישור לכך מהפרקליטות – עצרה המשטרה את הפרופ' לחקירה.

החקירה נמשכה שעות ארוכות, ונדמה כי המשטרה תחליט במהלך הלילה להביא את פרופ' שלהוב-קיבורקיאן להארכת מעצר בפני בית משפט השלום מחר בבוקר.

שמאי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שהיה הראשון להתלונן למשטרה מסר: "עידן חדש החל, מי שמסית ישלם מחיר כבד. מי שיפגע באזרחי מדינת ישראל לא יוכל להמשיך להיות חופשי. מי שיתגאה בהפחדת יהודים ואנטישמיות ישלם את מלוא המחיר. אני קורא לאוניברסיטה העברית לפטר אותה באופן מידי. אני מתחייב כל תומך טרור יפוטר יודח וילך לכלא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. די כבר

    כמו שצריך! למה מי שנגדנו, הולכת בינינו?
    די להיות דו פרצופיים למען הפוליטיקלי קורקט
    מספיק לפחד לפטר אנשים כשצריך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר