קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)
קמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית (צילום: דוברות האוניברסיטה)

למה היא לא פוטרה? הפרופ' המסיתה הושעתה מהאוניברסיטה העברית

בחודש הראשון למלחמה בעזה, נדירה שלהוב-קיבורקיאן פרופ' לקרימנולוגיה ועבודה סוציאלית בעברית, האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם. באחרונה היא חזרה על דברי הסתה ואף הכחישה את הרצח הנתעב של ילדים ואת מעשי האונס ב-7/10. בתגובה - ראשי האוניברסיטה הודיעו על השעייתה, ויש מה שקורא לפטרה לאלתר

פורסם בתאריך: 12.3.24 15:32

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית ממשיכה לעורר סערות, ונדמה שלראשי המוסד האקדמי הירושלמי נמאס, עד כדי שהם החליטו כעת להשעותה.

כזכור, כפי שפורסם בסוף חודש אוקטובר ב"כל העיר", בתחילת המלחמה טענה שלהוב-קיבורקיאן, פרופ' לקרימנולוגיה ועבודה סוציאלית, כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה. בעקבות התבטאות זו – קראו לה ראשי האוניברסיטה לעזוב את המוסד ולמצוא לעצמה אכסניה התואמת את דעותיה ועמדותיה.

פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לא נענתה לקריאה, אך הדבר לא מונע ממנה להמשיך בהסתה כנגד ישראל. אתמול, שני, 11.3, פורמסה בחדשות 14 אודות אמירות מסיתות ובעייתיות של הפרופ' בראיון שנתנה לפוסקאסט 'Street Makdisi', שבו הכחישה את מעשי הרצח והאונס שבוצעו ב-7/10 על ידי מחבלי החמאס.

לאור ההתבטאויות החוזרות ונשנות, ולאחר פנייה של מספר אישים וארגונים, בהם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' וחברת הכנסת שרן השכל, החליטו ראשי האוניברסיטה על השעייתה של פרופ' שלהוב-קיבורקיאן, תוך שהם חוזרים על קריאתם מסוף חודש אוקטובר 2023 וקוראים לפרופ' למצוא לעצמה אכסניה אקדמית אחרת.

 

 

בפניית ארגון 'בצלמו' לאחר ההשעייה נכתב כי יש "לפטרה לצמיתות ללא פיצוי פיטורים, זאת לאור הפרה חמורה של התקנון. מי שפוגע בתלמידים ומרצים בצורה כה זוועתית לא ראוי לכהן ולו יום אחד בתפקיד".

בתגובה לפניות השונות ולדברי ההסתה של פרופ' שילהוב-קיבורקיאן , הוציאו באוניברסיטה הודעה חריפה וחריגה המגנה את התבטאויותה. "מאז תחילת המלחמה מתבטאת פרופ' שילהוב-קיבורקיאן באופן מחפיר, אנטי ציוני ומסית", נכתב על ידי ראשי העברית. "כך, בתחילת המלחמה חתמה שילהוב-קיבורקיאן על עצומה שכונתה את פעולות ישראל בעזה רצח עם, וישות כובשת מאז 1948. בתגובה שיגרה הנהלת האוניברסיטה מכתב חריף בחומרתו מטעם נשיא האוניברסיטה פרופ' אשר כהן והרקטור פרופ' תמיר שפר, בו נכתב שהם מצטערים ששילהוב-קיבורקיאן היא חלק מהאוניברסיטה והציעו לה לשקול לעזוב את משרתה באוניברסיטה העברית בירושלים.

"שילהוב-קיבורקיאן לא נענתה לבקשה, וממשיכה ליהנות מהמוניטין של המוסד המפואר שלנו, תוך שהיא מביישת אותנו ברמה הישראלית והבינלאומית. התבטואויותיה לוקחות את חופש הביטוי והחופש האקדמי לקצה ועושות בו שימוש ציני עד כדי שיסוע והסתה. האוניברסיטה העברית גאה בהיותה מוסד ישראלי, ציבורי וציוני ומגנה בשאט נפש את אמירתויה המזעזעות והמקוממות של שילהוב-קיבורקיאן. כבעבר, ראשי האוניברסיטה חוזרים על קריאתם לפרופ' שילהוב-קיבורקיאן למצוא לעצמה בית אקדמי אחר התואם את עמדותיה.

בשלב זה, ועל מנת לשמור על אקלים בטוח בקמפוס לטובת הסטודנטים והסטודנטיות שלנו – האוניברסיטה החליטה להשעותה מהוראה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר