צביקה כהן (צילום: ארנון בוסאני)
צביקה כהן (צילום: ארנון בוסאני)

שנה וחצי אחרי הפיגוע, לצביקה כהן קשה לגור מול הקניון

"בכל פעם שאני מביט בחלון הזיכרונות מציפים אותי", כך אומר צביקה כהן, המאבטח שנפצע בפיגוע הגרזן בקניון מעלה אדומים. כיום הוא ממשיך לעבור הליך שיקום

פורסם בתאריך: 11.9.17 11:34

"אני עדיין חווה את המראות של הפיגוע, כל יום, אני גר מול הקניון וכל פעם שאני מביט בחלון הזיכרונות מציפים אותי", אומר ל"כל העיר" צביקה כהן, שנפגע באופן אנוש בפיגוע הגרזן בקניון מעלה אדומים לפני כשנה וחצי, ובאורח פלא התעורר. "חשבנו לעבור דירה, אבל תקציבית כרגע זה לא ניתן. אני זכאי לתשלום מאוד נמוך כי הנכות שלי זמנית, אין לי נכות קבועה, אין לי משכורת קבועה. אשתי לא עובדת ואנחנו חיים מ-6,000 שקל בחודש. עם ילדים זה לא פשוט לחיות ככה".

פנית לקבל סיוע?

"לא פניתי לאף אחד ולא ביקשתי עזרה, אני מקבל 6,000 שקל כי אני ב-100 אחוז נכות זמנית, עד שיקבעו את הנכות הקבועה, אז אולי גם הקצבה תשתפר".

 

צביקה כהן (צילום: ארנון בוסאני)

צביקה כהן (צילום: ארנון בוסאני)



 

כהן, 48, כזכור, עבד כמאבטח בקניון מעלה אדומים. הוא נפגע באופן אנוש בפיגוע הקטלני ב-26 בפברואר 2016 לאחר שהותקף על ידי המחבל סעדי עלי אבו אחמד, שעבד בקניון, באמצעות גרזן. ימים ארוכים שהה כהן בין חיים למוות, והרופאים אמרו למשפחה שגם אם כהן יתעורר, ככל הנראה הוא עלול להישאר משותק. כנגד כל הסיכויים כהן התעורר ואף הצליח לדבר וללכת. עד היום הוא נמצא בהליך שיקום בנחלאות.

 

צביקה כהן (צילום: באדיבות המשפחה)

צביקה כהן, לפני הפיגוע (צילום: באדיבות המשפחה)

 

"אני בסדר, אני משתפר מיום ליום", מתאר כהן. "הכתף ויד שמאל שלי לא בריאות, האצבע בכף היד לא מתפקדת, אבל אני בשיקום יום וחוזר הביתה בערב. הילדים שלי, אשתי סימה והמשפחה שלי מחזקים אותי. בעתיד אני רוצה ללמוד ולהתנדב".

כמה ימים לפני ערב ראש השנה, כהן מבקש לאחל "שתהיה שנה טובה ושנת בריאות, אני מאחל לעצמי שאני ארגיש בטוח, שיהיה לי ביטחון עצמי והכי חשובה לי הבריאות. אני גם מאחל לכל אלו שנפגעו בפעולות האיבה – שיבריאו, שיהיה להם טוב, שיהיה להם חיוך על הפנים. אני רוצה למסור שנה טובה לכל חיילי צה"ל".

 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר