אוטובוס ומחלף רוזמרין (צילומים: מיכל פתאל, אלמנטס יוצרים קונספט ויזואלי)
אוטובוס ומחלף רוזמרין (צילומים: מיכל פתאל, אלמנטס יוצרים קונספט ויזואלי)

מדוע אוטובוסים לא נוסעים בכביש בגין דרום החדש?

בשבוע שעבר נפתח מחלף רוזמרין, אולם משרד התחבורה מסרב להסיט אליו את מסלולי האוטובוסים – מהלך שיכול לקצר את זמני הנסיעה עבור משתמשי התחבורה הציבורית בגילה

פורסם בתאריך: 12.9.17 21:16

כ־140 מיליון שקלים הושקעו בהקמת מחלף רוזמרין החדש שנפתח בשבוע שעבר – אולם נראה כי רק כלי רכב פרטיים נוסעים בו. תושבים המתגוררים בשכונת גילה, המונה כ־40 אלף איש, זועמים על משרד התחבורה שלא מסיט חלק ממסלולי האוטובוסים היוצאים מהשכונה לבגין דרום החדש – מהלך שיכול לקצר את זמן הנסיעה באופן משמעותי.

לדברי התושבים, בעוד שמשרד התחבורה מתגאה בזמן נסיעה קצר בכביש בגין החדש מקצה לקצה – 12 דקות בלבד – זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית מגילה לתחנה המרכזית בעיר אורכים למעלה משעה. פורום התחבורה הציבורית פנה למשרד התחבורה, בבקשה להפעיל קו אוטובוס מהיר שייסע ישירות לתחנה המרכזית. לדבריהם, זמן הנסיעה הצפוי במסלול כזה צפוי להיות 15 דקות בלבד, אולם בקשה זו נדחתה על ידי המשרד.

 



מחלף רוזמרין (צילום: ויזואל Elements)

מחלף רוזמרין (צילום: אלמנטס יוצרים קונספט ויזואלי)

בתגובה לפניית התושבים על ידי משרד התחבורה נכתב בין השאר כי "כמות משמעותית של משתמשים עשויים להיפגע משינוי המסלול. יתרה מכך, בעקבות פתיחת חלקו הדרומי של כביש בגין לתנועה, העומסים ברחוב דב יוסף פחתו באופן משמעותי ובשל כך התקצר זמן הנסיעה של קו 31 המגיע לתחנה המרכזית. לאור האמור, לא נמצאה הצדקה להסטת הקו דרך כביש בגין דרום".

בעז הלה, נציג תושבי שכונת גילה, מבהיר: "התחבורה הציבורית בגילה חייבת להתקדם. קו ישיר מהשכונה לתחנה המרכזית הוא צורך דחוף וצודק עבור התושבים".



יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב, מייסד ארגון 15 דקות לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, מדגיש כי "בהארכת כביש בגין ובהקמת מחלף הרוזמרין הושקעו מאות מיליוני שקלים מכספי המסים, שאותם משלמים גם נוסעי התחבורה הציבורית. לצערנו, גם פניות לראש העיר בעניין הזה אינן נענות. אנו מצפים שכביש בגין ישרת את נוסעי התחבורה הציבורית – כמו יתר הכבישים החדשים בישראל".

ממשרד התחבורה נמסר: "לאחר פתיחת המקטעים הדרומיים של כביש בגין, נערכה בחינה לשינוי מסלול קו 31 כך שיסע דרך כביש בגין. מהבדיקה התברר ששינוי המסלול יפגע בנוסעים רבים בקו שמשתמשים בו בתחנות ברח' דב יוסף ובנבנישתי. לאור זאת, ולאור הצורך בשירות מהיר מגילה לתחנה המרכזית, מתוכנן להיפתח קו חדש ומהיר מגילה לתחנה המרכזית, בנוסף לשירות הקיים כיום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מתן

    מליון פעם שאלתי את עצמי בדיוק אותה שאלה
    למה לעזאזל בנו כביש חדש אם לא נותנים לאוטובוסים לעבור בו
    קו 31 זה קו סיוט. הוא מאוד ארוך. רק הסיבוב של מלחה חוקח לבד רבע שעה
    בקיצור המסקנה: תקנו רכב אין אופציה יותר טובה בעיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר