מחלף רוזמרין (צילום: ויזואל Elements)
מחלף רוזמרין (צילום: ויזואל Elements)

כביש בגין: מחלף רוזמרין נפתח לתנועת כלי רכב

המחלף מהווה את סיומו הסופי של כביש בגין. שר התחבורה ישראל כץ: "כביש בגין בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב"

פורסם בתאריך: 7.9.17 08:49

קרוב ל־20 שנה לאחר שנחנך בפעם הראשונה, פרויקט כביש בגין – הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים -נפתח בחמישי, 7.9, לתנועה במלואו, עם חניכתו של מחלף רוזמרין וסיומו של פרויקט בגין דרום, המהווים את השלמתו הסופית של פרויקט כביש בגין כולו.


כביש בגין, הפרויקט התחבורתי הגדול שהובילו העירייה ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, נפתח כזכור לתנועה לראשונה בשלהי שנות ה־90. במהלך השנים הוא הוארך במקטעים שונים, וכעת, עם השלמתו, ניתן לחצות את ירושלים מצפון לדרום (ולהפך) ללא רמזורים.

בתוצרתו הסופית הכביש מתחיל במחלף בן ציון נתניהו בחלקו הצפוני ומסתיים במחלף רוזמרין החדש בחלק הדרומי, כאשר אורכו הינו כ־16 ק"מ.

מחלף הרוזמרין, שהיה החלק האחרון בפאזל העבודות, מהווה למעשה את שער הכניסה הדרומי לעיר ירושלים ומחבר ישירות את העיר עם כביש המנהרות (60).

המחלף החדש כולל שני מפלסים (הפרדה מפלסית) ומנהרה באורך 70 מטר. המפלס העליון, שכולל שלושה נתיבים לכל כיוון, ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין ובמסגרת העבודות להקמתו הונחה עליו התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה, הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון הינו חיבור ישיר לכביש המנהרות עם שני נתיבים לכל כיוון.

בעירייה מציינים כי מחלף הרוזמרין צפוי להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרום העיר ויגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט במלחה וכן לבית צפאפה, גוש עציון, אפרת, בית שמש, צור הדסה ועוד.

העבודות להקמת המחלף נמשכו כשנתיים וההשקעה הכספית בבנייתו הינה 140 מיליון שקלים (מתוך 1.25 מיליארד שקלים התקציב הכולל של פרויקט כביש בגין דרום).


(צילום: אלמנטס –  יוצרים קונספט ויזואלי)


שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ מציין כי "מדובר בפרויקט התחבורה הגדול ביותר שבוצע בירושלים בשנים האחרונות, אשר שינה את המציאות התחבורתית בעיר. כביש בגין בירושלים הוא למעשה 'נתיבי איילון' של תל אביב. הכביש מביא בשורה לכלל תושבי ירושלים, גוש עציון, אפרת, צור הדסה, בית"ר עילית וכן לתושבי השכונות הדרומיות של ירושלים ובהן גילה, הר חומה, בית צפאפה, ארנונה ועוד. כביש בגין מהווה נדבך נוסף במהפכה התחבורתית שמקדם משרד התחבורה בכל רחבי הארץ ובכללם גם במטרופולינים הגדולים. מדובר בפרויקט נוסף של המשרד, שיתרום לפיתוח ירושלים כולה וישפר את זרימת התנועה בבירה. כמו כן, הוא יאפשר להעביר את התנועה הבינעירונית מרחובות ירושלים, לכביש בגין ובכך גם לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר של תושבי הבירה".

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

 

לדברי ראש העיר ניר ברקת: "סיום פרויקט "כביש בגין" הופך את ירושלים לעיר המובילה בתשתיות תחבורה, כראוי לבירת ישראל. הכביש מאפשר לחצות את הבירה במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים, מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר – לרווחת התושבים. תושבי ירושלים והסביבה מרוצים מהכביש שמקצר עבורם משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה שהיתה אמונה על העבודות מסכם ואומר: "פרויקט כביש בגין הוא נקודת ציון היסטורית עבור העיר ירושלים ועבור חברת מוריה, מבצעת הפרויקט, המלווה אותו מהנחת אבן הפינה הראשונה בשנות ה־90 ועד להשלמתו הסופית כעת. תרומתו הגדולה של כביש בגין באה לידי ביטוי בשיפור המשמעותי בזרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים, בהפחתת עומסי התנועה, בהגדלת הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר ובחיבור הישיר לפרברי ירושלים".)

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר