מחאת תושבים נגד הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים (צילום: יח"צ)
מחאת תושבים נגד הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים (צילום: יח"צ)

וידאו – הפגנה בעמק רפאים: דיירים נגד תוכנית הרכבת הקלה

עשרות מתנגדים לסלילת הרכבת הקלה בעמק רפאים, שצפויה לשרת כרבע מיליון נוסעים בשכונות המושבות וגוננים, הפגינו הערב, שלישי

פורסם בתאריך: 26.9.17 19:02

חלק מתושבי עמק רפאים החליטו להסלים הערב, שלישי, את מחאתם נגד הקמת רכבת קלה ויצאו להפגנה באזור. יש לציין כי מדובר בתוכנית להקמת קו רכבת קלה, שישרת כרבע מיליון תושבים בשכונות המושבות וגוננים.

מרדכי אברהם, מראשי המתנגדים, אומר ל"כל העיר": "עד עכשיו התנהגנו יפה, מפני שאנו אנשים מנומסים מטבענו, אבל בעצם נגמר לציבור הסבלנות. אני לא מבין מי עובד אצל מי, אנחנו אצל העירייה? ראש העיר אומר כל הזמן שאנו קומץ, האם 3,298 אנשים שמתנגדים זהו קומץ?".



"לפני שנה ביקשנו לבדוק את תוכנית הרכבת", ממשיך ומספר אברהם, "ראש העיר אמר שאם נרצה שנביא חלופות. השקענו 140 אלף שקל והבאנו דוח מסודר עם חלופה למנהרה, אבל אומרים שאי אפשר לחפור מנהרה ברחוב הזה. אז השקענו עוד 170 אלף שקל והבאנו תוכנית היתכנות שבה כל המומחים אומרים שאין בעיה לעשות מנהרה, אז למה מתנערים מאיתנו?".

מנגד, עדית רובין, תושבת השכונה, התומכת בתוכנית להקמת רכבת קלה בעמק רפאים, אומרת:  "אנו מודעים להפגנה ולא מתעלמים, אנו מאמינים בחופש הביטוי ובחופש ההפגנה. הבעיה שלנו היא שציבור שגר במספר רחובות באזור מונע ממאות אלפי תושבי ירושלים להניע את הכשרת המסלול. ההרגשה היא שהם לא רוצים רכבת בכלל, הרכבת צריכה לעבור במפלס החיים ולא במנהרה חשוכה".

יו"ר ועד שכונת גוננים יוסי סעידוב מוסיף ומדגיש כי "בניגוד לטענת המתנגדים לרכבת בעמק אין פגיעה במבנים לשימור ואף המועצה לשימור אתרים תומכת בתוכנית. הצעת המינהור היא ההצעה השלישית שמקדמים המתנגדים לרכבת בעמק. הצעותיהם הקודמות למעבר הרכבת במקום פארק המסילה או במעקף דרך אזור התעשייה תלפיות נדחו על הסף. את שערי הכניסה והיציאה למינהרות, חורי ענק באמצע הרחובות, הם מציעים למקם מחוץ לשכונתם. מצער שבמקום לפעול למען הסוחרים ולשיפור התוכנית עוסקים המתנגדים בהטעיות ובמצגי שווא".

 כזכור, מדובר במאבק שנמשך למעלה משנה בו חלק קטן מהתושבים בשכונה וחלק מהסוחרים מתנגדים לתוכנית הרכבת. יחד עם זאת, ראשי המאבק מדגישים כי הם לא "חלק קטן מהתושבים, אלא הרוב הגדול של התושבים, כנ"ל לגבי הסוחרים – אנחנו הרוב המוחץ שלהם, למעט בודדים, כולם במאבק". הקו הכחול של הרכבת הקלה עתיד לשרת רבע מיליון נוסעים בשכונות המושבה הגרמנית, קטמון, בקעה וקטמונים ולכל אורך התוואי משכונת רמות ועד לשכונת תלפיות וגילה. יחד עם זאת הוגשו לוועדה המחוזית כ-1,700 התנגדויות.

 



מחאת תושבים נגד הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים (צילום: יח"צ)

עמק רפאים, הערב (צילום: יח"צ)

מהעירייה נמסר: "הקו הכחול של הרכבת הקלה עתיד לשרת רבע מיליון נוסעים במערך תחבורה נקיה וחדשנית. עמק רפאים סובל כיום מעומסי תנועה כבדים של כ 800 אוטובוסים בכ-11 קוי אוטובוס וכן אלפי כלי רכב החוצים את עמק רפאים. לזה יש להוסיף את המחסור החמור בחניה עבור המבקרים ברחוב. אלו הקשיים האמיתיים של התושבים והסוחרים ואלה ייפתרו הודות לתחבורה ציבורית חדשנית, נקיה ושקטה. כפי שקרה בערים היסטוריות בעולם, בהם עוברת רכבת קלה ברחובות כמו עמק רפאים, אנו משוכנעים כי הרכבת תביא איכות חיים, שקט וחיי קהילה ומסחר נעימים גם למושבה הגרמנית ולכל רחבי העיר. די להתבונן בהצלחת הקו האדום כדי להבין בהגינות שזו תהיה ברכה גדולה לתושבים ולבעלי המסחר כאחד.

"לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי הדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית. הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה, תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב, תוך שימור מבניו ההיסטוריים ולהחזרת פעימות ליבו, כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו.

"העירייה מנהלת בשנים האחרונות דיאלוג מקצועי רצוף עם נציגי כל השכונות בתוואי ולשמחתנו התושבים מברכים ומצפים לפיתוח הרכבת הקלה בתוואי שלהם.עם זאת, מטבע הדברים, קיימים מתנגדים ואנו מכבדים אותם. הוועדה המקומית  לתכנון ובניה  והוועדה המחוזית דנים בהצעות הציבור והם הפורומים  המקצועיים ביותר לבירור כל הנושאים. יצוין כי עשרות אלפי תושבים רבים במושבה הגרמנית, כמו גם בקטמון, בקעה ובקטמונים ולכל אורך התוואי משכונת רמות ועד לשכונת תלפיות וגילה, תומכים מאוד בתוכנית, מתוך הבנה כי בניית מערכת תחבורה מודרנית תביא להם איכות חיים, בדיוק כפי שקורה בשכונות בתוואי הקו הקיים של הרכבת הקלה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שיקום שכונות

    ולמה שהרכבת תעבור אחרי היציאה מהמנהרה ברחובות של השכונות העניות יותר – רשבג, פת ניקנור?
    אם מנהרה אז לכולם. מקווה מאוד שלא יסכימו למנהרה

  2. חיים בעמק רפאים

    הרכבת הקלה תהיה מצוינת לעמק רפאים במקום כל הג׳יפה והפיח של מאות האוטובוסים שעוברים שם עכשיו. המתנגדים הם שמרנים ומפונקים שלא איכפת להם מתושבי העיר ולא מהקטמונים ומתלפיות וגילה. הם חושבים את עצמם למיוחסים, כאילו שהמושבה היא חצר פרטית שלהם. חוץ מזה שרוב התושבים של המושבה רוצים את הרכבת הקלה, את הנוחות שלה במקום פקקים של רכב פרטי ואוטובוסים ואת היופי שהיא מביאה איתה לעיר ובעיקר במקומות היסטוריים, רק שהם לא צועקים ולא מתנשאים. תראו איזה יופי באירופה איך הרכבת עוברת ברחובות היסטוריים ויפים פי אלף מעמק רפאים שהפך בשנים האחרונות לגיהינום, בגלל העיכובים שהמתנגדים גורמים לרכבת הקלה. מפונקים ואינוכיים. הם מוכנים שתושבי קטמונים ייסעו דרך ג׳אבל מוכבר, רק שלא יעברו לידם חלילה. ממש האפרטהייד של דרום אפריקה ורודזיה בעבר. חבל.
    אני מצפה מהעירייה וממשרד התחבורה לא להיכנע לחבורת הצעקנים- צדקנים האלו ולהביא לנו מיד את הרכבת הקלה.

  3. תושב השכונה

    היו שם 50 איש בלחץ, זה ממש קומץ של מפונקים עם הרבה זמן וכסף פנוי, מקווה שמקבלי ההחלטות לא יתבלבלו, ( הרי זו שנת בחירות מי יודע .. ) תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית זה העתיד שלנו ושל ילדינו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר