הרכבת הקלה ברחוב יפו. צילום: אוריה תדמור
הרכבת הקלה (צילום: אוריה תדמור)

הרכבת הקלה, הקו הירוק: תקציב ראשוני של 60 מיליון שקלים

הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה - השבוע פורסם המכרז הראשון בפרויקט. עלות הקמת הקו כולו: כעשרה מיליארד שקלים

פורסם בתאריך: 30.8.17 08:21

אחרי אינספור חודשי תכנון ואישורים בוועדות השונות, ניתן לומר שהקו הירוק של הרכבת הקלה יצא השבוע רשמית לדרך, זאת לאחר פרסום המכרז להקמת המקטע הראשון של הקו. תקציבו של המקטע הראשון נאמד בכ־60 מיליון שקלים – כולל העתקת תשתיות ועלויות תכנון ופיקוח.

פרסום המרכז להקמת המקטע הראשון של הקו הירוק נעשה בשיתוף פעולה בין העירייה, משרד התחבורה ו'תוכנית אב לתחבורה ירושלים' באמצעות 'חברת מוריה לפיתוח ירושלים'.

 



 

הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בעיר מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. יהיו בו 36 תחנות בסך הכול, ואורכו המתוכנן: 19 קילומטרים. העלויות, כאמור, יסתכמו בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. מתוך התקציב הכולל יוקצו ארבעה מיליארד שקלים לעבודות השלד וההנדסה.

הקו הירוק יהיה הקו הראשון של הרכבת הקלה שיעבור בשכונות חרדיות בעיר, וביניהן מעלות דפנה ובר אילן. העבודות להקמתו צפויות להתחיל בשנת 2018, ועל פי התכנון הוא אמור להתחיל לפעול בשנת 2023.

במקביל, הולכות ונשלמות עבודות ההכנה להארכת הקו האדום לכיוון צפון, אל שכונת נווה יעקב, ולכיוון דרום – אל בית החולים הדסה עין כרם.

 


מפת קווי הרכבת הקלה בירושלים (צילום: JTMT צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים)

מפת קווי הרכבת הקלה בירושלים (צילום: JTMT צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים)


 

באשר לקו הכחול, הקו השלישי של הרכבת הקלה, הוא נמצא בימים אלו בשלבי תכנון. הוא יחל בשכונת גילה, ויסתיים בשכונת רמות. כפי שפורסם לא פעם ב'כל העיר', תושבי עמק רפאים מנהלים לאחרונה מאבק בנוגע לתוואי הקו שעובר באזור, ודורשים לשנותו. הקו הכחול אמור להתחיל לפעול בשנת 2025.

עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת 'מוריה לפיתוח ירושלים': "הקו הירוק צפוי להכפיל את כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית בירושלים. אנשים יזדקקו פחות לרכב פרטי ויתבססו יותר על הרכבת הקלה, ודילול התנועה בכלי הרכב הפרטיים צפוי להקל גם על העומסים במרכז העיר. כבר במהלך 2017 יצאו עוד שלושה מכרזים לפחות למקטעי הקו הירוק הבאים, והעבודות יהיו בעיצומן בשנים 2019-2018".


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יקיר

    למה בכל התמונות שלכם זה נראה כאילו הן עברו פילטר? לא הגיע הזמן לחדש את המלאי או לעשות פחות פילטרים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר