הדמיה חניון הרכבת הקלה בנוה יעקב (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיה חניון הרכבת הקלה בנוה יעקב (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

נוה יעקב: אושרה הארכת קו הרכבת הקלה בחצי ק"מ

במסגרת התוכנית, שאושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון יוקם בסוף קו הרכבת האדום בנוה יעקב גם חניון דו-קומתי לקרונות הרכבת וכן מסוף אוטובוסים

פורסם בתאריך: 2.10.17 16:22

הוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרו השבוע להפקדה תוכנית להארכת קו הרכבת הקלה בנוה יעקב בחצי ק"מ. כמו כן, אישרו שתי הוועדות הקמת חניון דו-קומתי קטן לקרונות הרכבת הקלה וחניון יום תפעולי לקווי האוטובוסים, שיחליף את החניון הישן הפועל בשכונה כיום.

על פי התוכנית שאושרה, לאחר ההארכה, קו הרכבת הקלת בנוה יעקב ישתרע על 3.5 ק"מ ויהיו בו חמש תחנות, אשר ישרתו את 40 אלף תושבי נווה יעקב וישפרו את מערך התנועה בכל העיר.

את התוכנית יזמו משרד התחבורה והעירייה. מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה, זהר זולר, מציין כי "הוספת החניון לרכבת הקלה ובניית חניון האוטובוסים בנווה יעקב יסייעו לפריסה יעילה של מערך התחבורה הציבורית וישפרו את השירות בשכונה ובכל רחבי העיר".


מפת הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בנוה יעקב (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)

מפת הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה בנוה יעקב (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה ירושלים)


על פי התוכנית, תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר יועד להסתיים בתחנת לאה גולדברג, יוארך בכ-450 מטרים עד לחניון החדש, שבו יחנו ויתוחזקו כ-13 רכבות מכלל צי הרכבות הקלות בעיר. חניון הקרונות המתוכנן יתפרס על פני כ-15 דונם ויהיה במבנה דו-מפלסי.

כידוע, הקו האדום של הרכבת הקלה מגיע כיום עד לתחנת חיל האוויר בשד' משה דיין שבשכונת פסגת זאב וצפוי לנוע בשדרות נווה יעקב לכל אורכן. עבודות התשתית להארכת הקו בקטע זה כבר בוצעו על ידי החברה העירונית מוריה, וכעת מקווים בצוות תכנית אב לתחבורה כי הנחת המסילות תתבצע בעוד כשנתיים על ידי זכיין הרכבת.

מהעירייה נמסר כי "הקו האדום במתכונתו הנוכחית משרת כ-150 אלף נוסעים מדי יום. בחלקו הדרומי מוארך הקו האדום לשכונות קרית היובל, קרית מנחם וצומת אורה, עד למרכז הרפואי הדסה עין כרם. בחלק זה צפוי הקו לשרת עוד כ-70 אלף תושבים המתגוררים בתוואי. בסך הכוך יוארך הקו האדום מ-14 ק"מ ל-23 ק"מ. יהיו בו 41 תחנות וצפויים לנסוע בו כ-230 אלף נוסעים ביממה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר