השחתת תמונות של נשים, שדרות הרצל (צילום: לורה ורטון)
שדרות הרצל, הבוקר (צילום: לורה ורטון)

שדרות הרצל, הבוקר: שוב הושחתו תמונות של נשים משלטי חוצות

שוב זה קורה, בפעם השלישית תוך שבועיים: תמונותיהן של השחקנית והיוצרת בת חן סבג, העיתונאית ומגישת החדשות יונית לוי והדוגמנית בר רפאלי שהופיעו על גבי שלטי חוצות בשדרות הרצל הושחתו הבוקר

פורסם בתאריך: 8.11.17 09:44

שוב התופעה המבישה של השחתת תמונות של נשים משלטי חוצות ברחבי העיר מרימה את ראשה. בפעם השלישית תוך שבועיים רוססו באמצעות ספריי צבע שחור תמונות פנים של נשים על גבי שלטי פרסום בעיר.

הבוקר, רביעי, תמונות של נשים הושחתו על גבי שלטי חוצות בשדרות הרצל, סמוך לכניסה לעיר. בין השאר הושחתו תמונותיהן של העיתונאית ומגישת החדשות הבכירה יונית לוי, היוצרת וכוכבת הסדרה "מטומטמת" – בת חן סבג והדוגמנית בר רפאלי.

 

השחתת תמונות של נשים, שדרות הרצל (צילום: לורה ורטון)

שדרות הרצל, הבוקר (צילום: לורה ורטון)

 



השחתת תמונות של נשים, שדרות הרצל (צילום: לורה ורטון)

שדרות הרצל, הבוקר (צילום: לורה ורטון)

חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מציינת הבוקר בשיחה עם "כל העיר" כי היא שוב פנתה למשטרה במטרה ללכוד את העבריינים. "מקומם אותי שעבריינים ממשיכים להשחית תמונות של נשים בכל העיר", אומרת ורטון, "המתקפות על נשים והדרתן ממשיכות כמעט ללא כל תגובה. אני פניתי שוב למשטרה ואני מאוד מקווה שכל מי שיוכל לסייע בעניין יעשה זאת בהקדם, ועם כל הפעלת הסמכויות מקסימליות על מנת להביא את הפושעים לדין".

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

בהמשך לכך, הבוקר, רביעי, עצרה משטרת ירושלים צעיר בן 26 בחשד לריסוס באמצעות ספריי צבע וגרימת נזק לשלטי חוצות בהם מפורסמים תמונות פנים של נשים בירושלים. "במהלך השבועיים האחרונים נפתחה חקירה במשטרת ישראל בעקבות מספר מקרים בהם נגרם נזק לשלטי חוצות שפרסמו תמונות פנים של נשים", נמסר מהמשטרה, "בחלק מהמקרים הנזק נגרם על ידי ריסוס באמצעות ספריי צבע ובחלקם על ידי השחטת השלט. בעקבות זאת נערכה המשטרה וביצעה פעילות מבצעית סמויה שהביאה למעצרו של חשוד בדרום העיר כשברשותו נתפסו בקבוקי ספריי צבע. החשוד , בן 26, נעצר והובא לחקירה בתחנת מוריה בחשד לכתיבה והשחתת פני מקרקעין והיזק לרכוש במזיד".

ראשת האופוזיציה בעירייה פלר חסן-נחום (ירושלמים) מסרה: "זה לא עניין של דת ולא קשור לצניעות. ההשחתות נבעו נטו מרצון להדיר נשים מהמרחב הציבורי ולגרור את ירושלים למקומות חשוכים. אחרי שסיעת 'ירושלמים' הובילה קמפיינים ציבוריים בנושא, קידמה חקיקה מתאימה והביאה את משרד המשפטים למעורבות בתחום – כל שנותר הוא לאכוף את החוק. אני מברכת את המשטרה על הפעילות שלה, ומקווה שבכך לא תמה המעורבות שלה בשמירה על ירושלים כמרחב שיוויוני, פתוח ומכיל".

כזכור, ביום שלישי שעבר הושחת בכניסה לעיר שלט חוצות עליו התנוסס תמונתה של כוכבת ערוץ 13 שלומית מלכה. בשלט נראה כי המשחיתים בחרו להסתיר את פניה של מלכה בצבע שחור ודמות המנחה שלצידה, מיכאל אלוני, לא הושחתה.

השחתת תמונות של נשים, שדרות הרצל (צילום: לורה ורטון)

שדרות הרצל, הבוקר (צילום: לורה ורטון)

וביום חמישי לפני שבועיים הושחתו תמונות של נשים משלט החוצות של ערוץ 12 החדש, שנתלה מעל כביש בגין – בין הדמויות – עלמה זק, רותם סלע, יונית לוי ושני כהן. ביום שישי למחרת יצאו פעילי תנועת "התעוררות בירושלים" והחליפו את שלטי החוצות, שנשים הוסרו מהן בגולדה מאיר וברוזה פארקס – נשים פורצות דרך, כל אחת בתחומה. כמו כן, מיד כאשר נודע על המעשה, פנה סגן ראש העיר ויו"ר התעוררות בירושלים עופר ברקוביץ למפקד המחוז במשטרה ניצב יורם הלוי, בדרישה שיתפוס את פורעי החוק וימצא עימם את הדין. בעקבות המקרה יצאה תנועת ירושלמים בקמפיין פייסבוק לשינוי תמונת הפרופיל בצירוף ההאשטאג #ירושלמיות לא מצונזרות.

 אין זו הפעם הראשונה שבה מודרות דמויות של נשים מהמרחב הציבורי בעיר. חברות אופנה ואגד בחרו בעבר לא לפרסם דמויות של נשים על שלטי החוצות שלהן, מהחשש כי ישחיתו את השלטים. כך, הושחתו בעבר שלטים של תיאטרון החאן, תיאטרון ירושלים וגופים רבים אחרים. בבחירות המוניציפליות לשנת 2013 הושחתו על שלטי חוצות דמויות הנשים שהתמודדו למועצת העירייה, ביניהן, רחל עזריה, שכיום משמשת כחברת כנסת, וחברת המועצה מטעם התעוררות עינב בר כהן.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר