מאיר תורג'מן בהארכת המעצר, היום בבית המשפט (צילום: מגד גוזני)
מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

פרשת מאיר תורג'מן: בית המשפט האריך את הרחקתו מכיכר ספרא בעוד 60 ימים

בית המשפט האריך את תקופת הרחקתו של סגן ראש העיר תורג'מן, שנחקר בחשד לעבירות שוחד וציין: "קיים חשד לכך שתורג'מן מאיים על גורמים בעירייה"

פורסם בתאריך: 9.5.18 18:13

היום, רביעי, 9.5.18, האריך בית משפט השלום בראשון לציון את תנאי הרחקתו של מאיר תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר שנחקר בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. לאחר שתורג'מן הורחק מבניין עיריית ירושלים לתקופה של 45 ימים, היום, החליט השופט עמית מיכלס להאריך את תקופת ההרחקה של תורג'מן מכיכר ספרא בעוד 60 ימים.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כמו כן, החליט השופט להיעתר לבקשת המשטרה והוסיף תנאי של "איסור עיסוק" – משמעותו היא שעל תורג'מן נאסר לעסוק בתפקידיו כסגן ומ"מ ראש העיר וכיו"ר ועדת התכנון והבנייה או בכל תפקיד אחר בעירייה. עוד בהחלטתו, הוסיף השופט לרשימת האנשים שנאסר על תורג'מן ליצור עימם קשר, בין השאר גם את איש העסקים לורנט לוי.

לפי החלטת השופט: "לאחר שבחנתי את חומרי החקירה שהוצגו לעיוני, מצאתי שאכן החשד הסביר נגד החשוד התבסס". השופט התייחס למסמך  מתוך חומר החקירה שהוצג בפניו מהימים האחרונים וציין: "מהמסמך עולה חשד לביצוע עבירה חדשה שדבר קיומה לא היה ידוע ליחידה החוקרת".

כזכור, מאיר תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיריית ירושלים, נעצר בחודש מרץ בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, הלבנת הון ושימוש לרעה בכוח המשרה. לפי חשד המשטרה תורג'מן קיבל טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום תועלתם של אחרים בניגוד לחוק. יחד איתם נעצרו בנו איציק תורג'מן, מנהל מלון כורש משה הבא, היזם דוד קליינר ובעלי אולם האירועים ארטמיסיה בתלפיות דודו אברהם ואלון סעדון. כפי שפורסם ב"כל העיר", עיקר החשדות בפרשת המלון בכורש הוא שהבא וקליינר ביצעו שינויים במבנה ההיסטורי, בסיועו של תורג'מן. כמו כן לפי החשד הבא חתם על ערבות בנקאית עבור תורג'מן בסכום של 200 אלף שקל. בנוגע לאולם האירועים ארטמיסיה, חשוד תורג'מן כי קידם את עניינים של הבעלים וערך במקום אירועים. ביום 19.3.18 שוחרר תורג'מן למעצר בית עד ליום 30.3.18 ובתנאי של הרחקה לתקופה של 45 יום מכיכר ספרא. בנוסף, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה והוצא לו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 90 ימים. זאת ועוד, הוחלט כי על תורג'מן להפקיד הפקדה כספית בסך 40 אלף שקל, לחתום על התחייבות עצמית של 100 אלף שקל וערבות צד ג' בסך 50 אלף שקל, שתיחתם על ידי כל אחד מהמפקחים עליו.


מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)

מאיר תורג'מן בהארכת המעצר (צילום: מגד גוזני)


יש לציין כי בתחילה ביקשה המשטרה להאריך את תקופת הרחקתו של תורג'מן ב-90 ימים, אולם, כאמור, השופט האריך את ההרחקה לתקופה של 60 ימים. בפרוטוקול הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון נכתב כי ישנו חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה. בהחלטת השופט נכתב כי "מחומר החקירה שהוצג, אכן קיים חשד סביר לכך שהחשוד מאיים על גורמים בעירייה, ושקיים חשש מצד חלק מהעדים לשתף פעולה או להעיד נגדו". בהמשך מסביר השופט: "יש ממש בטענות לכך שחזרתו של החשוד לעירייה בעת הזו עלולה להשפיע על עדים ובכך לסכל את החקירה".


 שלושה חודשים לאחר פיצוץ הגז בקעה – לעשרות משפחות אין גז

הפקק להר חוצבים קצת השתחרר, אבל מצוקת החניה החריפה


 

סנגורו של תורג'מן עו"ד איתן פלג אמר מנגד בבית המשפט כי "הטענה שהוא מהלך אימים על אנשים, נובעת מכך שאולי תורג'מן מדבר באופן בוטא, הוא מדבר באופן בוטא עם כל אחד וגם איתי וצועק". עוד ציין סנגורו: "אנחנו נמצאים בתקופת בחירות. הוא מועמד לבחירות לראשות עיריית ירושלים. הדבר הזה משנה את חייו באופן שמונע ממנו להיות עובד ציבורי והדבר הזה חייב להסתיים לאלתר כדי שהוא יוכל להחליט לאן הוא מכלכל את צעדיו". לסיכום, ביקש הסנגור: "לדחות את הבקשה (של המשטרה) לאסור עליו לשמש בתפקידו או בעיסוקו כסגן ראש עיריית ירושלים משום שמדובר בשינוי תנאי השחרור שנקבעו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר