המצלמות המתקדמות החדשות של אגף התנועה במשטרת ישראל, כביש 1, (צילום: שלומי כהן)
המצלמות המתקדמות החדשות, כביש 1, היום (צילום: שלומי כהן)

כביש 1: הוצבו מצלמות המתעדות נהגים שמדברים בנייד

המצלמות המתקדמות הוצבו בין לטרון למבשרת, אך הן ניידות ויוזזו למקטעים שונים בכביש; מדובר במצלמות משוכללות, שמתעדות גם נהגים ששולחים הודעות טקסט, ומשדרות את הסרטונים לטאבלטים של השוטרים

פורסם בתאריך: 18.7.18 17:30

מצלמות התנועה המתקדמות של משטרת ישראל הגיעו לכביש 1. מצלמות שמתעדות עבירות של עקיפה בפס לבן, נסיעה פראית וגם דיבור בטלפון הנייד בזמן הנהיגה, הוצבו במקטע הכביש שבין לטרון לבין מבשרת בשני הכיוונים. מדובר ב-14 מצלמות "טקטיות" של אגף התנועה במשטרה, שלמעשה יכולות להתמקד בנעשה בתוך הרכב ולתעד נהגים שמדברים בטלפון הנייד ואף שולחים הודעות טקסט – הסרטונים ישודרו באופן מוצפן לטאבלטים של שוטרי התנועה, ומשם יופקו דוחות לנהגים.


המצלמות המתקדמות החדשות של אגף התנועה במשטרת ישראל, כביש 1, (צילום: שלומי כהן)

כביש 1, היום (צילום: שלומי כהן)


המצלמות הן מתקדמות ברמה הטכנולוגית, באופן שהן מתעדות עבירות של בריונות בכביש המסכנות חיים, כמו למשל עקיפה בפס לבן, נסיעה על השול, עקיפה של נהגים בפקק, אי מתן זכות קדימה, כניסה לצומת לא פנוי וכאמור דיבור בטלפון הנייד וכתיבת הודעות וואטסאפ ו-SMS. נכון לעכשיו, המצלמות לא יתעדו נהיגה מעל המהירות המותרת.

כמו כן, מיקום המצלמות ישתנה מעת לעת. באגף התנועה של המשטרה מעדיפים להציב את המצלמות המתקדמות בנקודות שבהן התרחשו תאונות דרכים קשות. המצלמות מורכבות מבסיס בצבע כתום ומצלמה קטנה ומדויקת, בעלת רוזלוציה גבוהה – הן הוצבו בכביש 1 על מעקות הבטיחות שבין הנתיבים. למעשה, לאחר שהשוטרים מסיימים את עבודתם הם לוקחים את המצלמות איתם.

מעבר לתיעוד עבירות מסכנות חיים המצלמות משמשות גם כגורם הרתעתי לשינוי תרבות הנהיגה. לפי התוכנית המצלמות צפויות בעתיד גם להיכנס לתוך ירושלים ולתעד עבירות שכאלו בכבישי העיר.

יש לציין כי WAZE לא יכול לעדכן לגבי מיקום המצלמה, מהסיבה שבכל פעם המצלמות יותקנו במקום אחר בכביש 1.


המצלמות המתקדמות החדשות של אגף התנועה במשטרת ישראל, כביש 1, (צילום: שלומי כהן)

כביש 1, היום (צילום: שלומי כהן)



***

בתוך כך, בראיון שפורסם לפני שבועיים ב"כל העיר" עם מפקד אגף התנועה בירושלים סנ"צ ארז תבור, נכתב בין השאר כי לפי נתוני אגף התנועה בירושלים במחצית הראשונה של שנת 2018 נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים, לעומת המחצית הראשונה של שנת 2017. "אני שמח להגיד שאנחנו בירידה של 18.4 אחוז במספר תאונות הדרכים בירושלים", אמר סנ"צ תבור. "436 תאונות במחצית הראשונה של 2018, לעומת 534 תאונות במחצית הראשונה של 2017 . גם בתאונות הקטלניות נרשמת ירידה של 14.3 אחוז".

בכל הנוגע לדוחות תנועה שניתנים בגין נסיעה בצומת באור אדום גם נרשמת ירידה לפי אגף התנועה. סנ"צ תבור ציין כי במחצית הראשונה של שנת 2017 ניתנו 1,600 דוחות, לעומת זאת במחצית השנייה של שנת 2018 ניתנו 1,200 דוחות. האם הנהג הירושלמי למד את הלקח או שפשוט התבצעה אכיפה קטנה יותר? "יש פחות נהגים שעוברים באור אדום", טען סנ"צ תבור, "יש ירידה בכל הפרמטרים, בכל העבירות וזה אומר מבחינתי שנכנסנו באותן העבירות חזק, ואני חייב לציין את נושא מצלמות א3 שעושות את העבודה. הנתונים האלה לא כוללים את דוחות המצלמות – שם יש עלייה משמעותית. זה נובע מכך שהמדיניות של ראש האת"ן היא להחמיר את האכיפה ולהוריד את רף המינימום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה עוד דרך לעשוק תאזרח פעם הבאה ישימו מסתערבים

  2. יוסף

    כל הכבוד למשטרה שלוקחת ברצינות את המפגעים הפוטנציאלים , כל מי שמשתמש בנייד בנסיעה , שישלם, ובכלל כל המסמסים למינהם, זה ממש פשע, שלא לדבר על נהגי אוטובוסים שמדברים חופשי בנסיעה ממש חוצפה, אז שוב תודה רבה למשטרת ישראל וגם לשר התחבורה שנילחם בתאונות

  3. השוטר

    חרטה ראיתי את המצלמה הזאת אין להם הזנת חשמל ולא פנאל סולארי ולא רשת אינטרנט וגם אם מפעילים את הוויפי בטלפון אין רשת וויפי סתם נועד להפחיד כמו שאר המצלמת מהירות שפיזרו בשנים האחרונים(שמצלמות מהירות באמת חלקם עובדים)

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכבוד "השוטר", בוא נעשה ניסוי. סע ליד המצלמות האלה עם סלולארי ביד או תיסע על השוליים בפקק ואם לא קיבלת דו"ח כנראה באמת חרטא.

  5. הנהג הפרייר

    הירידה בעברות היא אחיזת עניים לא רואים בכלל שוטרים בכבישים אולי תצאו במבצע נגד כל הנהגיםשעוכפים ברמזור מצד ימין ולא מחכים את כל הפקק ומי שנוהג כחוק יוצא פרייר

  6. הנהג הפרייר

    אולי תצאו במבצע נגד כל הנהגיםשעוכפים ברמזור מצד ימין ולא מחכים את כל הפקק ומי שנוהג כחוק יוצא פרייר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר