(מימין) תצלום אווירי, הדמיה של הארכת מינהרת צה"ל - מבט מצפון (צילום: תכנית אב לתחבורה, א.ג. מהנדסים)
(מימין) תצלום אווירי, הדמיה של הארכת מינהרת צה"ל - מבט מצפון (צילום: תכנית אב לתחבורה, א.ג. מהנדסים)

התוכנית להארכת מנהרת כיכר צה"ל לכיוון צפון הגיעה לוועדה המחוזית

האם זה יפתור את עומסי התנועה הכבדים באזור? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקיד את התוכנית להארכת מנהרת צה"ל עד הצומת הסמוך למלונות. עלות הפרויקט: כ-360 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 17.7.18 17:02

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה אתמול (שני, 16.7) את התוכנית להארכת מנהרת צה"ל לכיוון צפון בקילומטר נוסף. מטרת התוכנית, שתוכננה על ידי צוות אב תוכנית לתחבורה, היא להפחית את עומסי התנועה הנגרמים בצומת מנהרת צה"ל ורחוב הנביאים, על מנת לאשר תנועה יעילה יותר של הרכבת הקלה החולפת במקום. הצומת מהווה נקודת מפגש בין הרכבים היוצאים מהפורטל הצפוני של המנהרה לבין הרכבת הקלה, ובשל העומסים הנוצרים לא ניתנת עדיפות ראויה לרכבת הקלה. העלות הכוללת של הפרויקט: כ-360 מיליון שקל.




התוכנית מציעה מנהרה אשר תתפצל ממנהרת צה"ל הקיימת שכיום היא באורך של כ-500 מטרים, ותאפשר לתנועה הנוסעת צפונה להמשיך את הנסיעה בדרך תת-קרקעית עד לצומת המפגיש בין שדרות ברלב ורחוב ואן פאסן (באזור המלונות), שם ימוקם פורטל צפוני נוסף. התוכנית כוללת גם יצירת שלוש יציאות חירום לאורך המנהרה, וכן הוראות להגנה על הגן הלאומי הנמצא במפלס הקרקע שמעל המנהרה.

יש לציין כי היציאה הקיימת כיום, בצומת מנהרת צה"ל ורחוב הנביאים, לא תבוטל.


תצ"א של מנהרת צה"ל מדרום (צילום מתוך המצגת של צוות תוכנית אב לתחבורה)

תצ"א של מנהרת צה"ל מדרום (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של צוות תוכנית אב לתחבורה)

תצ"א של מנהרת צה"ל מצפון (צילום: מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)

תצ"א של מנהרת צה"ל מצפון (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)


בתוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית נכתב כי "במצב הקיים כיום באזור הפורטל הצפוני של מנהרת צה"ל, קיים קונפליקט יוצר התנגשות בין תנועת כלי רכב הנעים צפונה, לבין הרכבת הקלה, וכל זאת בצמת עמוס ומורכב מבחינה תחבורתית. כתוצאה מכך, נוצרים עומסי תנועה כבדים ולא מתאפשרת הקצאת העדפה לרכבת הקלה, כפי שניתן בצמתים אחרים. הפתרון המוצע לבעיה התנועתית כולל הארכת מנהרת צה"ל  צפונה עד לצמת וואן פאסן ושדרות בר לב. זאת, מבלי לבטל את הפורטל הקיים ברחוב הנביאים ולאפשר תנועת כ"ר הפונים מזרחה. בנוסף, בעתיד הקרוב צפויה לגדול תדירות הרכבות לכ-18 רכבות בשעה, כלומר בממוצע רכבת כל כ-3 דקות, לעמות התדירות הקיימת, רכבת קלה כל כ-6 דקות. ללא פתרון בצומת זה, צפויים עומסי התנעה להחמיר ולתנועת הרכבות יגרמו עיכובים בצומת זה. הארכת המנהרה תאפשר צמצום של עומסי התנועה בצומת והפעלת רמזור שיקצה העדפה לרכבת הקלה לאורך התוואי".


הדמיית פורטל צפוני מנהרת צה"ל (צילום: מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)

הדמיית פורטל צפוני מנהרת צה"ל (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)

הדמיה של מנהרת צה"ל מצפון (צילום: מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)

הדמיה של מנהרת צה"ל מצפון (צילום: א.ג. מהנדסים, מתוך המצגת של תוכנית אב לתחבורה)


לצד תוכנית זו, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כאמור, את התוכנית להקמת כביש 22, אשר יחבר בין דרך יגאל ידין (כביש 9) לשדרות גולדה מאיר. הכביש האמור מתוכנן בין שכונת סנהדריה לאזור התעשייה הר חוצבים, ועתיד להתחבר למחלף רמת שלמה. כך הוא יאפשר תנועה מהמחלף דרומה, לשדרות גולדה מאיר. התוכנית כוללת גם כניסה צפונית חדשה לאזור התעסוקה הר חוצבים, וקידומו של הכביש אף יאפשר תוספת זכויות בנייה לתעסוקה בהר חוצבים.

על פי התוואי המתוכנן, הכביש החדש יחצה את נחל צופים, על גבי גשר. בשל כך, כוללת התוכנית תנאים שונים אשר נועדו להבטיח את השמירה על הנחל במהלך העבודות, וכן הוראות לשיקום השטח בתום העבודות.

מ"מ יו"ר הוועדה המחוזית ומתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי, ציינה: "הכביש המתוכנן צפוי להפחית באופן ניכר את העומסים הקיימים באזור, ויאפשר נתיב תחבורה ציבורית רציף משכונת רמת שלמה ועד לתחנה המרכזית בירושלים. מדובר בנדבך חשוב במערך התחבורה של העיר ירושלים, ובמיוחד ברשת התחבורה הציבורית בעיר".


שישה חניוני קומות נוספים יוצבו בשוק ובנחלאות


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר