חניון קומות (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר)
חניון קומות (צילומים: מינהל קהילתי לב העיר)

האם זה יעזור? שישה חניוני קומות נוספים יוצבו בשוק ובנחלאות

במסגרת הסדרי חניה חדשים שגובשו בין מינהל קהילתי לב העיר ואגף חניה בעירייה, הוחלט להוסיף באזור השוק מתקנים נוספים. כמו כן, בעלי תו אזורי יוכלו להשתמש במתקנים בחינם בשעות הערב והלילה

פורסם בתאריך: 12.7.18 09:15

מצוקת החניה באזור שוק מחנה יהודה משפיעה ומפריעה, כידוע, לתושבי השוק ולתושבי שכונת נחלאות, שפעמים רבות מוצאים את עצמם ללא מקומות חניה ליד ביתם.

כעת, אחרי עבודת מטה מקיפה שערך מינהל קהילתי לב העיר בשיתוף עם בכירי אגף חניה בעירייה וחברת עדן – החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים, גובשו הסדרי חניה חדשים, כשהבשורה הגדולה היא תוספת של שישה חניוני קומות (חניון קרוסלות) שיוצבו באזור השוק ונחלאות.

כמו כן, במסגרת הסדרי החניה החדשים, רחובות מסוימים בנחלאות, בהם גם מסילת ישרים והנציב, יהפכו בשעות הערב לחניית בעלי תו אזורי בלבד, דבר שיקל משמעותית על התושבים.



יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, ד"ר אופיר לנג, משתף בשיחה עם "כל העיר" השבוע כי "במסגרת סדרת סיכומים חדשים שערכתי עם בכירי אגף חנייה, נציגי העירייה וחברת עדן, יוסדרו בעתיד הקרוב מקומות חנייה נוספים בלב העיר. על פי התכנית החדשה, יתווספו שישה מתקני מכפילי חנייה ("קרוסלות חנייה") בחניון מסילת ישרים, דבר שיגדיל את היצע החניות בעשרות מקומות, בתשלום מוזל לציבור הרחב בעיר.

במסגרת הסיכומים תתאפשר כניסה חינם לחניון, כולל שימוש במתקנים החדשים, לבעלי תו אזורי החל מהשעה 17:00 ועד לשעה 8:00. בנוסף, רחוב מסילת ישרים ורחוב הנציב יהפכו בין השעות 19:00 עד 8:00 לחניית בעלי תו אזורי בלבד. במקביל, במגרש מסילת ישרים יוקצו קרוב לעשרים חניות לטובת בעלי תו אזורי בלבד 24/7. במסגרת סיכום נוסף שערכתי עם אגף חנייה, גם רח' הגר"א, פורש, כהנוב, השל"ה, בר זכאי, שערי חסד והגאונים, יוקצו בשעות אחרי צהריים עד הבוקר לטובת בעלי תו אזורי".

מהעירייה נמסר כי "מרכז העיר חווה תנופת התפתחות גדולה ולצד בינוי למגורים ותעסוקה, נפתחים גם עסקים רבים ומוקמים גם מוסדות ציבור גדולים, אשר מוסיפים נפח פעילות רב למרכז העיר. לצד קידום התחבורה הציבורית במרכז העיר, פועלת העירייה, בשיתוף הדיירים, בעלי העסקים והמוסדות הקיימים באזור, למתן פתרונות נוספים להגעה למרכז העיר. בהתאם לכך, הוחלט על הגדלתם של שני חניונים קיימים אשר יביאו לתוספת אדירה של למעלה מ-150 מקומות חניה במרכז העיר. מדובר בתוספת חניה משמעותית ביותר אשר תטיב עם דיירי המקום, בעלי העסקים, באי מרכז העיר ומבליה, המוסדות הקיימים בה ועוד".


חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)


לנג מוסיף ואומר כי "ברצוני להודות לכל השותפים שעמלו יחד איתנו על קידום הסדרי החנייה החדשים, לרבות ראש אגף חנייה גב' רויטל מרזין, מנהל רובע מרכז בעירייה מר יובל יעקב ומנהל הפיתוח העסקי בחברת עדן מר הילל שחר. מובן מאליו כי לפנינו עוד עבודה רבה בנושא, ובכוונתו להמשיך לפעול במספר מישורים על מנת לסייע בהקלת מצוקת החנייה ברחבי האזור. יש לציין כי הסדרים חדשים אלו מצטרפים לשינויים נוספים שקידמנו בשנתיים האחרונות בנושא הסדרי חנייה לטובת בעלי תו אזורי ברחובות שונים בלב העיר, לצד פתיחת חניונים במחיר סמלי עבור המבקרים בסביבה, הסדרת מקומות פריקה וטעינה והסדרי אכיפה חדשים".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מתקן חניה בקומות הוצב לראשונה כפיילוט באזור שוק מחנה יהודה לפני כשנתיים. מתקן החניה בקומות, שמוצב על 2 מקומות חניה, יכול להכיל כ־12 כלי רכב שחונים לגובה, דבר שמגדיל במאות אחוזים את מספר מקומות החניה.

כעת כאמור, לאחר כשנתיים של פיילוט, נדמה שמתקן החניה בקומות נחל הצלחה לא מבוטלת, שכן בעתיד הקרוב צפויה העירייה להציב מתקנים נוספים לרווחת התושבים והמבקרים באזור שוק מחנה יהודה ונחלאות.


העבודות בצומת פת: אחד הנתיבים נסגר לשלוש וחצי שנים

מפקד אגף התנועה בירושלים: "הייתי רוצה שנהיה יותר בתוך השכונות"


חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

חניון קומות (צילום: מינהל קהילתי לב העיר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר