חניון אוטומטי בירושלים, פקקים בהר חוצבים (צילומים: באדיבות עדן החברה לפיתוח ירושלים, באדיבות מנהלת הר חוצבים)
(צילומים: באדיבות עדן החברה לפיתוח ירושלים, באדיבות מנהלת הר חוצבים)

תוכנית חדשה להצבת מתקני חניה בקומות בהר חוצבים

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על מצוקת החניה החריפה בהר חוצבים - מתגבשת תוכנית להצבת מתקני חניה לגובה שיוסיפו 500 מקומות חניה

פורסם בתאריך: 10.5.18 08:41

ל"כל העיר" נודע כי העירייה מגבשת תוכנית להצבת מתקני חניה בקומות (מכפילי חניה) – המהלך יוביל לתוספת של כ-500 מקומות חניה.

בעירייה מציינים השבוע בתגובה לפניית "כל העיר": "בימים אלו, לבקשת עיריית ירושלים חברת עדן גיבשה תכנית להצבת מכפילי חניה (מתקן חניה בקומות), בהר חוצבים תוך הפיכת כל האזור לאזור חניה מיוחד", כך נמסר מהעירייה. "התכנית תוסיף כחמש מאות מקומות חניה להר. חברת עדן, אגף החניה והלשכה המשפטית בעירייה עובדים על גיבוש המתווה המשפטי של התכנית. לכשתסתיים העבודה תובא התכנית לאישור הגורמים המוסמכים".


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

יש לציין כי לא מדובר בפתרון חדש, כפי שפורסם ב"כל העיר" – לפני כשנתיים החל פיילוט באזור שוק מחנה יהודה – הוצב מתקן חניה לגובה -"גלגל חניה". המתקן מהווה חיסכון במקום כאשר הוא יכול להכיל כ־12 כלי רכב שחונים לגובה – 12 כלי רכב, שיכולים לחנות בשטח, שמתפרס על שני מקומות חניה.


גלגל החניה האוטומטי במרכז העיר (צילום: באדיבות עדן החברה לפיתוח ירושלים)

גלגל החניה האוטומטי במרכז העיר (צילום: באדיבות עדן החברה לפיתוח ירושלים)


לפני יומיים פורסם ב"כל העיר" כי נרשמת מצוקת חניה חריפה באזור ההייטק הר חוצבים. רק לפני חודש נחנך כביש הגישה החדש להר חוצבים – המהלך, כך סיפרו במינהלת הר החוצבים ל"כל העיר", הוביל להקלה בעומסי התנועה בפקקים המובילים לאזור ההייטק בירושלים, אולם, יחד עם זאת מצוקת החניה במקום החריפה. הסיבה? פעילות של בנייה מסיבית בהר חוצבים, לטובת הקמת משרדים לחברות הייטק שונות, הובילה לביטול מאות חניה. בפועל, נהגים המגיעים להר חוצבים נאלצים להסתובב זמן רב באזור עד שהם מוצאים מקום חניה פנוי.


הר חוצבים (צילום: מנהלת הר חוצבים)

(צילום: מינהלת הר חוצבים)


כידוע, לאזור הר חוצבים נכנסים בכל בוקר כ-10,000 עובדים, בכ-6,000 רכבים. לאחרונה, נעשו שינויים בשביל להקל על בעיית עומסי התנועה שהיו באזור. ב-28.3.18 נחנך כביש חדש, שנסלל במטרה לשפר את התנועה והנגישות באזור. הכביש מחבר את רחוב שלמה הלוי עם רחובות הר חוצבים קריית מדע והרטום, ובכך יוצר הכביש טבעת פנימית וכניסה שלישית לאזור התעשייה – מכיוון ציר גולדה מאיר ומאפשר חלוקת עומסי התנועה באזור.

כמו כן, בוצעו מספר הסדרי תנועה באזור שהביאו להקלה נוספת ומשמעותית: נוסף נתיב פניה ימינה מקריית המדע לשדרות גולדה מאיר, בוטל מעגל התנועה ונוצר רחוב חד סטרי שמאפשר ניצול מלא של זמן הרמזור הירוק לפונים שמאלה להר חוצבים – מהלך שהקל מעט על עומסי התנועה בציר גולדה.

 

עוד בוטלה הפנייה שמאלה לבאים מרחוב הרטום ולבאים מרחוב רב שפע ובוצע מעגל תנועה נוסף ברחוב הרטום שמזרים באופן יעיל יותר את התנועה. כמו כן, בכיוון היציאה מהצומת בוצעו הסדרים מרומזרים לשני נתיבים לפנייה שמאלה ושני נתיבים לפנייה ימינה, שהקלו על עומסי התנועה ביציאה מהר חוצבים בשעות אחר הצהריים. בנוסף, הופעל מערך שאטלים חינם משכונות דרום העיר לאזור התעשייה הר חוצבים. אולם, כאמור, כל זאת לא עזר וסייע לבעיית החניה החמורהשיש בהר חוצבים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר