הר חוצבים (צילום: מנהלת הר חוצבים)
(צילום: מינהלת הר חוצבים)

הסוף לפקקים בהר חוצבים? נחנך כביש חדש שצפוי להקל על התנועה

הכביש החדש מחבר את רחוב שלמה הלוי עם רחובות הר חוצבים קריית מדע והרטום, ובכך יוצר כביש טבעת פנימית וכניסה שלישית לפארק ההייטק מכיוון ציר גולדה מאיר. ראש העיר ברקת מצהיר: "פועלים כל העת לשפר את הנגישות, לקצר את זמני ההגעה ועומסי התנועה באזור"

פורסם בתאריך: 8.4.18 08:55

לפני כעשרה ימים, ב-28.3, נחנך כביש חדש בהר חוצבים שצפוי לשפר את הנגישות ובעיות התנועה הרבות שיש באזור. הכביש החדש נסלל על ידי האגף לתחבורה ותשתיות בעיריית ירושלים. הכביש החדש מחבר את רחוב שלמה הלוי עם רחובות הר חוצבים קריית מדע והרטום, ובכך יוצר כביש טבעת פנימית ויוצר כניסה שלישית לאזור התעשייה מכיוון ציר גולדה מאיר ומאפשר חלוקת עומסי התנועה באזור.

במסגרת התכניות בוצעו מספר הסדרים החודשים האחרונים: התווסף נתיב פניה ימינה מקריית המדע לשדרות גולדה מאיר ובוצע הסדר חדש במסגרתו בוטל מעגל התנועה ונוצר רחוב חד סטרי שמאפשר ניצול מלא של זמן הרמזור הירוק לפונים שמאלה להר חוצבים והביא להקלה נוספת בעומסי התנועה בציר גולדה. בוטלה הפניה שמאלה לבאים מרחוב הרטום ולבאים מרחוב רב שפע ובוצע מעגל תנועה נוסף ברחוב הרטום שמזרים באופן יעיל יותר את התנועה. בנוסף, בכיוון היציאה מהצומת בוצעו הסדרים מרומזרים לשני נתיבים לפניה שמאלה ושני נתיבים לפניה ימינה שהקלו על עומסי התנועה ביציאה מהר חוצבים בשעות אחר הצהריים.

טקס חניכת הכביש החדש בהר חוצבים (צילום: ג'קי לוי)

טקס חניכת הכביש החדש בהר חוצבים (צילום: ג'קי לוי)

כזכור, כפי שכבר דווח, אזור הר חוצבים סובל מפקקים אדירים בשעות העומס, בבקרים ובסיום שעות העבודה. ובמקביל לפקקים הרבים בכבישים, אנשים שעובדים בהר חוצבים התלוננו רבות גם על מצב התחבורה הציבורית, שאינה יעילה דיה, דבר שהיה עשוי לסייע להפחתת תנועת הרכבים הרבה במקום.

מהעירייה נמסר כי חניכת הכביש החדש ופתיחתו הינה אבן דרך נוספת בתכניות העירוניות לפיתוח התחבורתי של אזור הר חוצבים, ובתכניות העתידיות להוספת כניסות נוספות, בנית מחלף חדש ועוד.

בטקס חנוכת הכביש החדש, שנסלל על ידי האגף לתחבורה ותשתיות בעירייה, נכחו ראש העיר, ניר ברקת, סגני ראש העיר, חברי מועצה, מנכ"ל העיריה, מנכ"ל הרל"י, מנהל אגף תחבורה ותשתיות ונציגי מינהלת הר חוצבים.

ראש העיר, ניר ברקת אמר: "מרכז ההייטק בהר חוצבים מתחזק ומתפתח במהירות ומושך אליו חברות ענק וסטרטאפים רבים ואנו פועלים כל העת לשפר את הנגישות לאזור, לקצר את זמני ההגעה ועומסי התנועה ולהקל על עשרות אלפי העובדים בו. יזמנו תכנית רחבה לשיפור התנועה באזור שכבר הביאה לשיור משמעותי ונמשיך לייצר פתרונות נוספים שיקלו משמעותית על התנועה באזור".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר