חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)
חתולי רחוב (צילום: אליהו הרשקוביץ)

התוכנית להאכלת חתולי רחוב | הווטרינר העירוני ל"כל העיר": "זה לא יוביל להתרבות; אנחנו נעקר כ-2,500 חתולים בשנה"

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על התוכנית החדשה להאכלת חתולי רחוב בירושלים - המתוקצבת ב-100 אלף שקלים לשנה, אומר ד"ר אסף בריל, הווטרינר העירוני, ל"כל העיר" כי לא תהיה עלייה בכמות חתולי הרחוב: "מדובר בכמויות אוכל קטנות יותר, לעומת האוכל שהיה לחתולים בפחי הצפרדע, שהוחלפו בפחי האשפה המוטמנים"

פורסם בתאריך: 26.1.19 17:54

התוכנית העירונית החדשה להאכלת חתולי רחוב בירושלים, בתקציב שנתי כולל של כ-100 אלף בשנה, מעוררת סערה. בשיחה עם "כל העיר", מספר ד"ר אסף בריל, הווטרינר העירוני, כי "מדובר בתוכנית טובה. אחרי שבוצע פיילוט להצבת מתקני האכלה בארמון הנציב, הוחלט להרחיב אותו לכל ירושלים. הפיילוט נולד ביוזמתו של חבר המועצה יהודה בן יוסף בשיתוף ראש העיר משה ליאון, בעקבות התקנת פחי האשפה טמוני קרקע, שהוצבו בשכונת ארמון הנציב ובשכונות נוספות בירושלים. זה למעשה הקטין את כמויות האוכל הזמינות לחתולים בפחי האשפה הרגילים (פחי 'צפרדע') ויצר לחץ מצד מאכילי החתולים בירושלים, שמא החתולים האלה ירעבו ויסבלו".



מי יהיה אחראי בפועל על האכלת החתולים? 

"עוד לא נסגר בדיוק מי יאכיל את החתולים. העירייה כמובן לא תעביר כמויות אוכל לאנשים, זה כנראה יעבור דרך המינהלים הקהילתיים או דרך עמותות. אלו יהיו אחראים על חלוק האוכל בצורה שווה ולאורך השנה. אנחנו נלמד את הדברים לאורך השנה ונשנה במידת הצורך את שיטת העבודה".


ד"ר אסף בריל, הווטרינר העירוני (צילום: פרטי)

ד"ר אסף בריל, הווטרינר העירוני (צילום: פרטי)


בעקבות הפרסום הראשון ב"כל העיר" על המיזם החדש – תקצוב של 100 אלף שקלים בשנה עבור אוכל לחתולי הרחוב – יש תושבים שתומכים בפרויקט ויש שמתנגדים. לפי התוכנית של השירות הווטרינרי יותקנו ברחבי ירושלים מתקני האכלה לחתולים. כמו כן, בסך הכל יוקצו 210 שקי אוכל לחתולים בחודש – שבעה שקים בחודש. בעירייה מציינים כי בפריסה שנתית מדובר בכ-2,500 שקי אוכל בשנה בעלות של כ-40 שקלים לשק. הציבור שמברך על הפרויקט תומך במהלך המיועד להציל את חתולי הרחוב הרעבים והגוססים בירושלים, שכבר אינם מצליחים למצוא מקורות מזון זמינים, מאז שהותקנו פחי אשפה טמוני קרקע בחלק משכונות העיר; המתנגדים טוענים כי המהלך יוביל להתרבות של אוכלוסיית החתולים בעיר, ואולי אף לשינויים במאזן האוקולוגי האורבני.

רבים חוששים כי המהלך יוביל להצפה ולהתרבות בכמות החתולים העירוניים – אתם מקדישים חלק מהתקציב לעיקור חתולים?

"השירות הווטרינרי מעקר חתולים כבר 15 שנים בצורה קבועה, ללא קשר לפרויקט הנוכחי. זה לא יוביל להתרבות, אנחנו מעקרים ונמשיך לעקר כ-2,500 חתולים כל שנה בירושלים. אנחנו עובדים במקביל, לא עושים רק פעולה אחת. בשנים הקרובות גם תסתיים בנייתה של המרפאה החדשה בשירת הווטרינרי בצפון העיר. צריך לזכור שמדובר בכמויות אוכל קטנות יותר, לעומת האוכל שהיה לחתולים בפחי הצפרדע, שהוחלפו בפחי האשפה המוטמנים".

חלק ממאכילי החתולים טוענים כי בפיילוט בארמון הנציב הוצבו פינות האכלה לחתולים במקומות שאינם מהווים מוקדים לחתולים. "סך הכל הוצבו בארמון הנציב שלוש עמדות של האכלת חתולים", מסביר ד"ר בריל, "אנחנו עדיין לומדים את הנושא. זה לא משהו שלא ניתן לשנות. אנו נעביר פינות האכלה שהחתולים לא משתמשים בהן. זה תחום שלומדים אותו, ומן הסתם אנחנו נעשה את השינויים בשטח וניקח פידבקים מהציבור. העירייה עושה את זה בשיתוף עם הציבור, למען הציבור ולמען החתולים. נעשה את ההתאמות בשטח".


בשורה לאוהבי החתולים בירושלים: תקציב עירוני שנתי בסך 100 אלף שקלים עבור פינות האכלה ומזון


כפי שפורסם ב"כל העיר" בשכונות ברחבי ירושלים הותקנו פחי אשפה מוטמנים, במקומם של פחי "הצפרדע", מה שהוביל לכך שחתולי הרחוב נשארו מורעבים, כאשר פחי האשפה החדשים מהווים עבורם מלכודת מוות של ממש. לרוב, החתולים שנלכדים בתוך הפחים החדשים בחיפושם אחר מזון נחנקים למוות, אחרים מתים מרעב. קבוצת פעילות שמאכילה חתולים פנתה בעבר בנושא לראש העיר דאז ניר ברקת.

הטענה המרכזית היא שהעירייה בחרה בדגם זול של פחים טמוני קרקע, עם מנגנון תקול, לעומת דגמים אחרים שיש בשוק שכוללים פתח אחורי ידני – וזאת לטובת חילוץ חתולים שנלכדים בפחים. "אני פחות מתמצא בזה", מתייחס ד"ר בריל לטענות ואומר כ "בפחים יש דגם עם מנגנון אבטחה כפול, שאמור להיות תקין ולגרום למצב שלא יילכד חתול. תמיד פחים מתקלקלים, לעתים גם מוונדליזם, יכול להיות מצב שחתול יילכד, אבל גם לזה יש מנגנונים לעירייה לטפל. תמיד כונני התברואה זמינים וכבר היו מצבים שהוצאנו חתולים שנלכדו".


הקו הירוק של הרכבת הקלה | הסוחרים בגילה מעלים הילוך במאבק: "העירייה דורכת עלינו"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מאיה

    יוזמה נפלאה ומבורכת!!! תבטיח את איכות חייהם של חתולי הרחוב האומללים (שנדונו לחיי איומים) ותמנע התרבותם של חתולי רחוב נוספים. מי ייתן שהתכנית תצליח והתקציב יגדל. מדינה נמדדת ביחסה לחלשים ולחסרי הישע ביותר בתוכה – על אחת כמה וכמה אם הם בעלי חיים.

  2. אביה

    לדעתי זה יהיה צעד מבורך אם אנשים יניחו לחתולים שריות מזון במתקנים במקום האוכל
    השאלה מה יהיה עם חיות בר אחרות כמו תנים שועלים ואפילו זאבים הלילה שמענו יללות של זאב מהיער של פ.זאז ונווה יעקב זה היה קרוב ומפחיד מי הבטיח שזה לא ימשוך עוד בעלי חיים לרחובותינו ויש פה הרבה מאכילי חתולים ……

  3. חייבים

    מעולה! הגיע הזמן. הכי חשוב זה לסרס ולעקר על מנת למנוע את ההתרבות המטורפת שלהם. חתולי הרחוב אכן מסכנים, חשופים למחלות, התעללות, קור ורעב.. חייבים לצמצם את הכמויות שלהם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החלטה מופקרת ופופוליסטית. עוד אוכל אומר עוד חתולי רחוב חולים רעבים ואומללים. כל אגורה בתקציב שמוקדש לנושא צריכה ללכת לטובת אטימת פחי זבל ועיקור חתולים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר