המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)
המרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה (צילומים: שי אוחנה)

הקו הירוק של הרכבת הקלה | הסוחרים בגילה מעלים הילוך במאבק: "העירייה דורכת עלינו"

סוחרי המרכז המסחרי ברחוב הגננת, שתוואי הקו הירוק מתוכנן לעבור בסמוך אליו, טוענים כי העירייה לא משתפת איתם פעולה: "אנחנו רוצים שיגיעו איתנו להסדרים בנושאי החניה ושתהיה גישה לחנויות גם תוך כדי העבודות"

פורסם בתאריך: 23.1.19 08:42

בעוד כשמונה חודשים צפויות להתחיל עבודות הביצוע של הקו הירוק של הרכבת הקלה בשכונת גילה. בשבועות האחרונים החלו מנהלי הפרויקט לערוך תיאומים בנושא העבודות עם הדיירים ובעלי העסקים שפועלים בגבולות התוכנית. בעקבות כך, מאבק הסוחרים שפועלים במרכז המסחרי ברחוב הגננת בגילה כנגד התוכנית מעלה הילוך. לטענת הסוחרים, העירייה לא הכינה תוכנית מתאימה שתמנע פגיעה בבעלי העסקים. עוד טוענים הסוחרים, כי למרות אישורה של התוכנית בוועדות השונות לא התקיים מולם הליך שיתוף מלא, וכי ההתנגדיות שהגישו בעבר לתוכנית לא זכו למענה ולאוזן קשבת.



שי אוחנה, בעלי משרד תיווך ויו"ר ועד העסקים במרכז המסחרי ברחוב הגננת, מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "המאבק שלנו הוא לא נגד הקמת קו הרכבת. הבעיה היא שרחוב הגננת בגילה סובל מתכנון כושל. עיריית ירושלים הבטיחה שיביאו את חברת עדן, שתשלב תוכנית מסודרת על מנת שיהיה מסחר יותר מזמין. ראש העיר לשעבר ניר ברקת אף הבטיח לנו תקציב מסוים. ביצענו אסיפה, הכנו את כל המסמכים אבל התעלמו מאיתנו. מפקיעים לנו שטח שהוא פרטי".

אוחנה מוסיף וטוען כי "הגשנו לפני שנה וחצי התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון. התעלמו מאיתנו. הם טענו שישבו איתנו. בפועל, הם לא פנו לשום סוחר ולא היה שיתוף מלא של הסוחרים. היה שיתוף של המינהל הקהילתי לגבי רחוב הגננת בכלליות, אבל לא עם הסוחרים. גם צוות תוכנית אב לתחבורה לא העניקה לנו מענה".

מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

מפת תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

"מבטלים לנו גישה לחנויות בלי לתת מענה ראוי", טוען עוד אוחנה. "לא הוכנה שום תוכנית לשילוב המסחר יחד עם חניות רכבים. אנחנו רוצים את הרכבת. אבל יש כאן 50 חנויות, וצריך לדעת לשלב בין הדברים. מי שנותן שירות לתושבי שכונת גילה זה העסקים שפועלים ברחוב הגננת. יש כאן סוחרים רבים שמפרנסים מעגלים של משפחות. לי יש משרד תיווך ו-15 עובדים. מדובר במשפחות שלמות. פנינו למינהל הקהילתי בנושא, ניר ברקת כשהיה ראש העיר, עינב בר כהן ועוד. אין בן אדם שלא שלחנו לו מכתבים, ולא ניסינו לדבר איתו. אנחנו רוצים בסך הכל שידברו איתנו. שיתייחסו אלינו. אנחנו מבקשים לדעת פרטים על התוכנית. אנחנו רוצים שיגיעו איתנו להסדרים בנושאי החניה ושתהיה גישה לחנויות גם תוך כדי העבודות".

לדברי אוחנה, "אנחנו נתחיל בקמפיין התנגדות ברשתות החברתיות. המטרה היא שהדרג המקצועי בכיכר ספרא יתייחס אלינו. כמו שידעו לבוא ולדבר איתנו לפני הבחירות, שיבואו וישבו איתנו עכשיו. בעלי העסקים מנסים לשרוד את היום-יום, וזה מתסכל שלא מתייחסים אלינו. אנחנו מרגישים שהעירייה דורכת עלינו".

מתוכנית אב לתחבורה ירושלים נמסר בתגובה: "תוכנית הקו הירוק מאושרת, ובמסגרתה נקבע מעבר של הרכבת הקלה ברחוב הגננת. במהלך הכנת התוכנית נערכו מפגשים רבים עם הציבור. לקראת הביצוע נערכים תאומים עם כל הגורמים הגובלים לתאום העבודות, ובמסגרת זו יוסדרו גם הסדרי תנועה זמניים ונהלי פריקה וטעינה, במטרה לאפשר לעסקים להמשיך בעבודתם. מנהלי הפרויקט שוקדים בימים אלה על תוכנית, שתאפשר עבודה סדירה ושוטפת ככל הניתן בזמן העבודות. נציין שהעבודות יחלו ברבעון הרביעי של 2019 בצד הצפוני של רחוב הגננת (רחוק מאזור המסחר), ואילו מול אזור המסחר העבודות יחלו לא לפני המחצית השניה של 2020 – קרי בעוד כשנה וחצי. לאחר השלמת התווית הרכבת והסדרת המרחב הציבורי בחזית החנויות, תיווצר סביבה נעימה ונוחה לפיתוח עסקי לרווחת הציבור ולפעילות העסקים השוטפת, אשר תביא לפריחה כלכלית כמו ברחוב יפו".


מדהים: מערה תת קרקעית היסטורית נחשפה מתחת לגינת משחקים בלב המושבה הגרמנית

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכבת הקלה – אולי הדבר הטוב ביותר שקורה בעיר הזו. נקווה שהסוחרים בגילה יגרמו לכך שהבנייה תתקדם בקצב מהיר. חבל שלא מתקדמים בקצב מהיר יותר גם עם הקו הכחול והקו הסגול.
    לעירייה גם יכולה להיות השפעה על כך אבל שם מקדמים מהלך פופוליסטי והזוי של חניה חינם לתושבים בכחול לבן, מהלך שרק יפגע בתושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר