בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)
בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)

בית הרב קוק ההיסטורי במרכז העיר בסכנת קריסה: "המרפסות ומדרגות הכניסה מתפוררות"

המבנה ההיסטורי, שבו התגורר הרב הראשי הראשון בישראל, מהווה כיום מפגע בטיחותי, כשחלק מהמרפסות ומדרגות הכניסה מתפוררות ונתמכות על ידי פיגומים זמניים. לטענת אחד מהדיירים ברחוב: "לא מובן למה הרשויות מתעלמות"

פורסם בתאריך: 30.1.19 19:34

מוזיאון בית הרב קוק במרכז העיר מהווה מפגע בטיחותי. כך טוענים דיירים שמתגוררים בסמוך למבנה ההיסטורי. לטענת אותם דיירים, מזה מספר שבועות, שמתחת למדרגות הכניסה ולמרפסות המתפוררות הותקנו עמודי תמיכה, וזאת לאחר שחלקים מסוימים על המבנה פשוט נשרו. הדיירים יוצאים בקריאה חד משמעית לעירייה לפעול באופן מיידי לשיפוץ המבנה.



"לא מובן לי למה הרשויות מתעלמות מהמבנה ההיסטורי ומאפשרות למרפסות הללו להתפורר", אומר אחד הדיירים בשיחה עם "כל העיר". "כנראה שעד שלא תיפול אבן על מישהו, שום דבר לא יזוז".

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

מוזיאון הרב קוק, ממוקם כידוע ברחוב הרב קוק 9 במרכז ירושלים, המקום שבו התגורר הרב אברהם יצחק קוק, הרב הראשי הראשון בישראל. בשנים האחרונות הוקם בבית מוזיאון וארכיון לזכרו של הרב קוק, שמהווה אבן דרך במוסדות החינוך של הציונות הדתית.

חקירת רצח הזוג כדורי בארמון הנציב | עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את המשפחה, תוקף: "המשטרה נרדמה בשמירה"

אולם, למרות חשיבותו ההיסטורית, מצבו הפיזי של המבנה רחוק מלהיות טוב ויעידו על כך המרפסות המתפוררות. לטענת גורמים המעורים בסוגיה, העיכוב בשיפוץ המבנה נעוץ בסכסוך משפטי הנוגע לזהותם של בעלי הנכס.

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

בסביבתו הקרובה של הרב אריה שטרן, הרב הראשי לירושלים, מוסרים ל"כל העיר": "בית הרב קוק הוא פנינה יקרה בלב ירושלים. רק לפני כשבועיים, באירוע ט"ו בשבט שנערך במקום, ביקר במוזיאון ראש העיר משה ליאון. הוא אמר שהוא מכיר בערך של הבית והתחייב שעיריית ירושלים תיקח אחריות על שיפוץ המבנה כולו. אנחנו בטוחים שראש העיר יעמוד מאחורי דבריו והכל יגיע אל מקומו בשלום".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בנכס פרטי שאינו בבעלות עיריית ירושלים. האחריות לתחזוקתו במצב ראוי חלה על בעלי הנכס".

תוכנית 'שעת חניה חינם' יוצאת לדרך: קופת עיריית ירושלים תספוג בשנה 25 מיליון שקלים

ממשרד ירושלים ומורשת נמסר בתגובה: "משרד ירושלים ומורשת נרתם למציאת פתרון לסוגיית המרפסות, על אף שאינה חלק מהפרויקט המקורי שאושר על ידי המשרד. בכדי למצוא פתרון לבעיה יזם משרד ירושלים ומורשת פגישה דחופה עם הלשכה המשפטית של עיריית ירושלים, שהתקיימה לפני כשבועיים ובה חתר המשרד למציאת פתרון ישים בטווח זמן מיידי, יחד עם עיריית ירושלים שיאפשר מימון ושיקום המרפסות. אנו פועלים במרץ בימים אלו לקידום יישום הפתרון שהוצע".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר