תרגיל פיקוד העורף (צילום: גיל אליהו)
תרגיל פיקוד העורף (צילום: גיל אליהו)

היום, רביעי: תרגיל פיקוד העורף בירושלים; ב-10:05 תישמע אזעקה

הבוקר, רביעי, 6.2, בשעה 10:05 יתקיים ניסוי התרעה של פיקוד העורף במהלכו תישמע אזעקה ברחבי ירושלים, מעלה אדומים וגבעת זאב

פורסם בתאריך: 6.2.19 08:32

הבוקר, רבעי, 6.2.19, א' באדר תשע"ט, ייערך ברחבי ירושלים תרגיל פיקוד העורף. במסגרת התרגיל – בשעה 10:05 יתקיים ניסוי התרעה של פיקוד העורף, במהלכו תישמע אזעקה באזורים: ירושלים, מעלה אדומים וגבעת זאב.

אין צורך להיכנס לממ"דים או למקלטים, מדובר בניסוי של מערך ההתרעה והצופרים בירושלים.



 

בנוסף, תופץ התרעה באפליקציית פיקוד העורף ותופעל מערכת פריצה לשידור בתחנת הרדיו "רדיו ירושלים" (השידורים יעצרו ותשמע אות אזעקה ושמות הישובים).כמו כן, יופעלו כורזיות ודיווחיות וביפרים לכבדי שמיעה.

רשימת היישובים שבהם תישמע אזעקה: גבעון החדשה, גבעת זאב, ירושלים, מעלה אדומים, קידר, רמת רחל.

בפיקוד העורף מציינים כי "במידה ותופעל אזעקת אמת, תישמע אזעקה נוספת לאחר מכן. למידע נוסף ניתן לפנות לפיקוד העורף במרכז המידע בטלפון 104 או באמצעות מסרונים לטלפון 052-9104104 ובפייסבוק".



לפי הנחיות פיקוד העורף, זמן כניסה למרחב המוגן, במקרה של התקפת טילים הינו דקה וחצי. לפי ההנחיות יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות.

ההנחיות בהישמע אזעקה – לפי פיקוד העורף יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד; יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו ולסגור דלתות וחלונות.

כמו כן, לפי הוראות פיקוד העורף: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות; דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת; אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים. אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון; חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה.

יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת;  בעת שהייה בקרוואן – במידה וזמן ההתרעה אינו מאפשר לבצע "הכי מוגן שיש" יש לשכב במרכז הכיתה / קרוואן ולהגן על הראש באמצעות הידיים, להתרחק מפתחים וחלונות.

לגבי השוהים בחוץ, ההנחיות הן: בשטח בנוי – יש להיכנס למבנה ולפעול על פי ההנחיות לשוהים במבנה; בשטח פתוח – יש לשכב ולהגן על הראש בידיים.

עבור הנוסעים ברכב – על הנהגים לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב.

כמו כן, במידה ולא ניתן להגיע למבנה או מחסה בפרק הזמן הנתון, יש לצאת מהרכב, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש בעזרת הידיים. במידה ולא ניתן לבצע את שתי ההנחיות הקודמות יש לעצור ולהמתין ברכב 10 דקות.

עבור הנוסעים בתחבורה ציבורית: בהשמע אזעקה בעת נסיעה באוטובוס, על הנהג לעצור את האוטובוס, לפתוח את דלתות האוטובוס ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על ראשם. בהשמע אזעקה בעת נסיעה ברכבת, על הנהג להאט את הרכבת ל-30 קמ"ש במשך 10 דקות, יש להמצא מתחת לקו חלונות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר