באגט הפעמון, רחוב הגננת בגילה (צילום: יוסי אביקסיס)
באגט הפעמון, רחוב הגננת בגילה (צילום: יוסי אביקסיס)

מכה נוספת לעסקים ברחוב הגננת בגילה? "השיטור העירוני התחיל לחלק דוחות בלי התראה בכלל"

לא רק מאבק נגד מעבר הקו הירוק של הרכבת הקלה | יו"ר ועד העסקים במתחם רחוב הגננת בגילה, שי אוחנה, מתלונן: "בחיים לא נתנו לנו, לבעלי העסקים, דוחות על הוצאת כיסאות ושולחנות ברחוב הגננת; לפחות שיתנו התראה"; אתמול, שלישי, קיבל בעלי "באגט הפעמון" דוח בסך 400 שקל; העירייה: "נרשם דוח בגין הנחת שולחנות וכיסאות מחוץ לעסק, וזאת באופן חריג ויוצא דופן"

פורסם בתאריך: 6.2.19 10:50

מכה נוספת לעסקים ברחוב הגננת בשכונת גילה? בעלי עסקים במתחם מתלוננים כי השיטור העירוני של עיריית ירושלים החל לחלק דוחות, ללא התראה מראש. אתמול, שלישי בבוקר, בעלי סניף "באגט הפעמון" ברחוב הגננת, קיבל דוח בסך 400 שקלים על הצבת כיסאות ושולחנות ללא היתר. יוסי אביקסיס, מבאגט הפעמון ברחוב הגננת, מספר ל"כל העיר" כי "הפקחית הגיעה ללא התראה, ונתנה לי דוח שהושאר על השולחן. זה קרה בסביבות 10 בבוקר – הפקחית שאלה אותי אם יש לי אישור, אמרתי לה שיש לי את רוב האישורים הנדרשים וחסר לי אחד שהוא בתהליך. אין דבר כזה לא לתת התראה לפני דוח – יש לי עסק גם בגבעת שאול, ואני יודע את זה היטב. היא פתאום הגיעה ונתנה לי דוח. אני כבר ארבע שנים כאן ולא קיבלתי כלום. אני כמובן מתכוון לערער על הדוח, מכיוון שהוא ניתן בלי התראה".



שי אוחנה, יו"ר ועד העסקים ברחוב הגננת, מציין כי "בחיים לא נתנו לנו, לבעלי העסקים, דוחות על הוצאת כיסאות ושולחנות ברחוב הגננת. השיטור העירוני הוקם לצורך מניעת מפגעים סביבתיים כמו רעש ופסולת מפגעים שנעשים על ידי אנשים. יש כאן עסקים שפועלים 20 שנה, בחיים לא ביקשו היתר לשולחנות וכסאות. גם אם צריך היתר – לפחות שיתנו התראה, אי אפשר לחלק ככה סתם דוחות. הורידו לנו את מס השילוט אז דופקים לנו דוחות? אני לא מבין את ההתנהלות הזו".


דו"ח לבאגט הפעמון ברחוב הגננת גילה (צילום: יוסי אביקסיס)

(צילום: יוסי אביקסיס)




כפי שפורסם ב"כל העיר", סוחרי רחוב הגננת בגילה מתנגדים לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה – לטענתם, העירייה לא הכינה תוכנית מתאימה שתמנע פגיעה בבעלי העסקים. עוד טוענים הסוחרים, כי למרות אישורה של התוכנית בוועדות השונות לא התקיים מולם הליך שיתוף מלא, וכי ההתנגדיות שהגישו בעבר לתוכנית לא זכו למענה ולאוזן קשבת.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צוותי השיטור העירוני ביצעו פעילות שתכליתה מיפוי העסקים וטיפול במפגעים, לרבות בעסקים לאורך רחוב הגננת. בפעילות זו אכן נרשם דוח לבעל עסק 'באגט הפעמון' בגין הנחת מתקנים – שולחנות וכיסאות מחוץ לעסק, וזאת באופן חריג ויוצא דופן במספר המתקנים שהוצבו על השטח הציבורי ובגודלם. בתוך כך, מפקחי השיטור העירוני הינם מפקחים ככל המפקחים ובסמכותם לפעול כנגד עסקים בהיבט של הנחת שולחנות וכיסאות מחוץ לעסקים, כפי שהם עושים בכלל רחבי העיר, בדגש על מרכז העיר מזה כשנה, זאת ככל שהאינטרס הציבורי מחייב, ובניגוד לטענה שהובאה בפנייה. כך גם לגבי סטטוס השטח, מדובר בשטח בעל ייעוד ירוק ציבורי ברובו ובעבר בוצעה בדיקה ואכיפה כלפי עסקים במקום, גם זאת בניגוד לנטען בפנייה. חשוב לציין כי אגף אכיפה ושיטור מבצע פעילות בנושאים החשובים לציבור תושבי השכונה בהיבטים רבים, לרבות השלכת אשפה מעסקים ופרטיים וכצורך הנובע מבעיות שהועלו על ידי תושבי השכונה. האגף ימשיך בפעילות זו גם בחודשים הקרובים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    מחכה שהפקחים יגיעו לרחובות מרכז העיר וירשמו דוחות לרוכבי המדרכות… מעניין עוד כמה שנים נחכה להם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר