להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)
להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)

להקות כלבי פרא משוטטות ברחובות דרום ירושלים: איך הרשויות צריכות לטפל בהן?

תושבים בשכונות גילה והר חומה חוששים מכלבי הבר שמסתובבים ללא פיקוח; צער בעלי חיים ירושלים: "מדובר בבעיה גדולה, קשה מאוד להפוך כלבים בוגרים לכלבי בית"; העירייה: "בעיית הכלבים המשוטטים בשכונות קו התפר מוכרת לשירות הווטרינרי ומטופלת באופן קבוע"

פורסם בתאריך: 11.2.19 14:34

בעיית הכלבים המשוטטים בשכונות דרום העיר הינה תופעה נפוצה ומוכרת לתושבי האזור – כבר תקופה ארוכה שלהקות כלבי פרא, מסתובבות בשכונות הר חומה ובגילה. תושבים מתלוננים ומספרים כי הם חוששים ללכת ברגל ברחובות השכונה, מאחר והכלבים מסתובבים ללא פיקוח. מנגד, בצער בעלי חיים קוראים לרשויות לפעול לטיפול בכלבי הפרא בחמלה וברגישות.

כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בחודש יולי בשנה שעברה, בצהרי היום, הותקף כלב של תושבת הר חומה על ידי כלב משוטט בשכונה. בעקבות התקיפה, הכלב מסוג פינצ'ר, נזקק לטיפול רפואי שכלל הרדמה ו-12 תפרים.



"כבר תקופה ארוכה שבאזור גילה, כמו בהר חומה, מסתובבים באופן חופשי כלבים משוטטים", מספר תושב גילה ל"כל העיר". "אני גר ברחוב דוד אלטשולר, וכשאני הולך ברגל בלילה, אני רואה ממש להקות כלבים משוטטות ברחובות. הם ככל הנראה מגיעים מהכפרים הסמוכים, מדובר בכלבי פרא, שאם מתקרבים אליהם זה ממש מסוכן, הם יכולים לתקוף".


 

להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)

להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)


התושב ממשיך ואומר: "אני רואה אותם כבר תקופה ארוכה מאוד. חייב לטפל בבעיה הזו. כל הסביבה נגועה בלהקות כלבים בלילות. נתקלתי בהם גם ברחובות שבתאי הנגבי, שלמה דוגה צומת הרוזמרין ועוד הרבה רחובות בגילה. נראה לי שאנשים כבר התייאשו מהמצב הזה, ומלהתלונן לעירייה. לא ייתכן שכבר תקופה ארוכה המצב ככה, ללא מתן טיפול רציני, למה מחכים, שמישהו ייפגע?".

מנגד, בצער בעלי חיים בירושלים, מדגישים כי יש לטפל בתופעה ולא להזניחה. חיה ביילי, מנהלת בית המחסה בירושלים, אומרת בשיחה עם "כל העיר" "מדובר בבעיה גדולה. לא רק בגילה אלא בכל רחבי העיר. מדובר בכלבי בר שלא מתאימים לשום בית. אני הייתי מעדיפה שיתנו פתרון כמו שעושים לחתולים – לעקר ולהחזיר לרחוב. אם היה אפשר לעקר ולסרס אותם – המצב היה משתפר כי הם לא טריטוראליים. הם חיים כמה שנים ומתים. לדעתי צריך לעקר את הכלבים ולחסנם נגד כלבת, אבל המדינה לא עושה את זה. אם היתה יותר הסברה על עיקור ומודעות הם לא היו ממליטים ברחובות, אבל כנראה שמטעמי דת לא מעקרים אותם. מדובר בבעיה גדולה – אנחנו תמיד מקבלים כלבים כאלה ומנסים לעזור, אבל קשה מאוד להפוך כלבים בוגרים לכלבי בית. רובם כלבי בר שגרים שמסתובבים ברחובות ונולדים לתוך המציאות הזו, אי אפשר לעשות איתם את המעבר הזה להיות כלבי בית, לכן הרשויות צריכות להתערב ולטפל בהם".


להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)

להקות כלבים בגילה (צילום: פרטי)



מהעירייה נמסר בתגובה: "בעיית הכלבים המשוטטים בשכונת גילה וכן בשכונות קו התפר מוכרת לשירות הווטרינרי ומטופלת באופן קבוע. ריבוי הכלבים בשכונות נובע מהיעדר טיפול באזורים סביב העיר, אזורים שאינם באחריות העירייה. כלבים אלו חודרים לשטח העיר אל תוך שכונות הקצה בחיפוש אחר מזון ומקומות מסתור. הבעיה מוכרת למשרד מבקר המדינה ובעקבות פניית העירייה הורה מבקר המדינה לגופי המדינה הרלוונטיים לפעול בנושא, פניה שעד כה לא טופלה. פניה בנושא גם הועברה על ידי לשכת ראש העיר ללשכת שר החקלאות ולשר הביטחון בדרישה לטיפול רשויות המדינה בכלבים סביב לשטח שיפוט העיר וגם כאן למרות נכונות רבה לסייע לא נעשה כלום בשטח".

עוד נמסר מהעירייה כי "השירות הווטרינרי העירוני פועל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו ולוכד כלבים משוטטים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, הן באופן יזום והן בעקבות פניות הציבור. ניתן להודיע מידית למוקד 106 בכל אירוע של כלב משוטט. השירות לוכד כ-1,500 כלבים בשנה, מאות מהם בשכונות מזרח העיר ושכונות הקצה וימשיך להגביר את מאמציו בתקופה הקרובה בלכידת כלבים באמצעים החוקיים העומדים לרשותו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גאנם חשיבון - GHANEM KHESHAIBOUN

    אין חולק כי הטיפול הוא חד וחלק..אם כלבים אלה שייכים ליהודים אז לוכדים אותם ושולחים לכלביה ו/או לאימוץ ..ובמידה והם ו/או חלק מהם שייכים לערבים מחסלים אותם באופן מידי..וחלילה וחס אם אחד מהכלבים השייכים לערבים פגע ביהודי מדרום ירושליים ו/או כל אזור אחר, אז עוקבים אחרי הבעלים הערבים, מגישים כנגדם כתב אישום בבית דין צבאי , והורסים את ביתם ..שיטה כזו כבר למדתי מהתנהגות גופי השלטון במדינה וצר לי מאוד על תגובתי זו וגם על התנהגות גופים אלה אשר מובילים את המדינה לחריגה נכרת מן הערכים שהוכרזו עת קומה ומהיותה מדינת חוק דמוקרטית ויהודית כהגדרתה בדין אשר חובתה לפעול לפי ערכים אלה ..בלבד ..זהו הפתרון שלי ..וחבל .!( תגובה מתוקנת )

  2. מ.צ.

    אתה פשוט שקרן, מעולם לא הרסו בית של ערבי בגלל כלב.
    אני ממש מתבייש לנשום את אותו אוויר עם זבל אנושי כמוכם שתמיד משקרים. איכס.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון צודק במא אחוז אף פעם לא הרסו בית של ערבים בגלל כלבים כי הם באצמם כלבים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר