תן בשכונת ארמון הנציב (צילום: יואל סוויד)
תן בשכונת ארמון הנציב (צילום: יואל סוויד)

בהלה בדרום ירושלים | כלב הותקף על ידי תן; התושבים חוששים לצאת מהבית בשעות הערב

תושבים בארמון הנציב מדווחים על עלייה במספר המפגשים המפחידים עם להקות תנים ברחובות השכונה: "הטענה שמדובר בחיות בר לא מזיקות מגוחכת"

פורסם בתאריך: 6.2.19 10:02

תושבים בשכונות הקצה בדרום העיר – בעיקר בשכונת ארמון הנציב אבל לא רק, טוענים כי באחרונה חלה עלייה במפגשים לא סימפטיים עם להקות תנים ברחובות. באחד מאותם מפגשים, שמתרחשים לאורך כל שעות היממה, אף הותקף כלב של תושבת ארמון הנציב.

שירן דיין, בעלת הכלב, מתארת בשיחה עם "כל העיר" את האירוע המפחיד: "יצאתי עם לואי – הכלב שלי – לטיול לילי, זה היה בסביבות חצות. כשהגענו לפארק הסמוך לביתי ברחוב אדם, שחררתי אותו מהרצועה כדי שירוץ קצת. זה עלה לי ביוקר. פתאום שמעתי אותו נובח ומיילל. מתוך החשיכה הגיח בהפתעה תן שפשוט נשך אותו. הכלב שלי הוא מסוג צ'יוואווה – שזה כלב קטן – וכמעט כולו היה בתוך הפה של התן. כשהתן ראה אותי הוא פשוט רץ כשהכלב בתוך הפה שלו. חלפו שבועיים מאז המקרה ואין כל זכר ללואי".

לואי – כלבת הצ'יוואווה שהותקפה על ידי תן ומאז נעלמו עקבותיה (צילום: שירן דיין)

דיין מוסיפה: "אני לא מבינה למה לא מטפלים בבעיה הזו. הפעם זה היה כלב ומחר התן יכול לתפוס ילד. מישהו חייב לתת על זה את דעתו".



יואל סוויד, שמתגורר גם הוא בשכונת ארמון הנציב, נתקל בתן השבוע בשעות הבוקר. "יצאתי מהבית לכיוון הסניף דואר בשעה 9 בבוקר. בדרך, בפארק אמת המים, נתקלתי בתן משוטט", הוא משחזר בשיחה עם "כל העיר". "התקשרי מיד למוקד העירוני 106 כדי לדווח. הפנו אותי לווטרינר העירוני, ושם אמרו לי שהם לא יכולים לעשות יותר מדי, כי על פי החוק רק רשות הטבע והגנים מוסמכת לטפל בחיות הבר".

יערה שילה, חברת מועצת העירייה מטעם תנועת התעוררות, חוותה גם היא מפגש מפחיד. "יצאתי מהבית שלי בשעה 5:30 לריצת בוקר ונתקלתי בלהקה של חמישה תנים", היא מספרת. "המראה הזה קודם כל מעורר פחד ואי נוחות. רצתי מיד לרכב".

שילה העלתה מאוחר יותר באותו הבוקר פוסט בפייסבוק בנושא, והופתעה לגלות שהיא ממש לא היחידה שנתקלה בתנים, ובעיקר שהיא לא היחידה שמפחדת מהם. "ילדים וילדות הולכים לבית ספר, חוזרים מחוגים, ועסוקים בלבדוק בפחד שאף תן לא קופץ עליהם", היא אומרת. "הטענה שמדובר בחיות בר נחמדות ולא מזיקות היא מגוחכת, ואינה ניתנת מענה לרידוד התחושות. כחברת סיעת התעוררות, פנו אלי תושבים, שפנו לעירייה, וזאת העבירה אותם לראשות הטבע והגנים, וראשות הטבע והגנים מחזירה את התושבים לעירייה. הוצאתי מכתב בהול לשר החקלאות בתקווה שייתן מענה מהיר״.

הבהלה בצפון ירושלים: שועלים משוטטים בשכונות ונכנסים לחצרות הבתים

מהעירייה נמסר בתגובה: "תנים הינם חיות בר מוגנות והטיפול בהם באחריות ובסמכות רשות הטבע והגנים. ללא טיפול מערכתי של רשות הטבע והגנים בהתרבות התנים סביב שטחי העיר, ימשיכו להידחק התנים אל תוך השכונות בחיפוש אחר מזון. השירות הווטרינרי מפזר מידי שנה חיסונים אוראליים לחיסון התנים כנגד מחלת הכלבת ולמניעת חדירת תן חולה אל תוך העיר. כמו כן פקחי השירות הווטרינרי הפועלים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע יסייעו בכל פנייה למוקד 106 בנושא".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "תופעת נוכחות חיות בר בשטחים עירונים נגרמת כתוצאה מצמצום שטחי המחייה של חיות הבר בשל פיתוח שכונות מגורים ותשתיות אחרות, וכן בעקבות משיכת חיות לשאריות פסולת ומזון לא טבעי בתוך העיר. דבר שגם מביא להתרבותם באופן לא טבעי. הרשות לא קיבלה פנייה בנושא מעיריית ירושלים. הרשות מסייעת לעירייה להתמודד עם חיות במרחב העירוני מאחר ואין לרשות הטבע והגנים סמכות לפעול בשטחים עירוניים. ככלל, הרשות מעבירה הנחיות מסודרות כיצד לטפל חיות הבר במרחב העירוני לעירייה, בין היתר על ידי אכיפת מניעת האכלת חיות בר על ידי התושבים באופן ישיר ועקיף כגון השארת אוכל לחתולי רחוב, הקפדה על סגירת פחים וחדרי אשפה ועוד. הרשות אף נותת לעירייה גם היתרים נקודתיים לדלל את התנים בעיר במידת הצורך. שילוב אמצעים אלו אמורים לצמצם את התופעה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר