שועל בחצר בית בשכונת רמות (צילום: פרטי
שועל בחצר בית בשכונת רמות (צילום: פרטי

הבהלה בצפון ירושלים: שועלים משוטטים בשכונות ונכנסים לחצרות הבתים

תושבי שכונות הקצה בצפון ירושלים מדווחים על מפגשים לא נעימים עם שועלים בכל שעות היום וטוענים כי העירייה מתנערת מהאחריות לטיפול בנושא. העירייה: "הטיפול בחיות הבר באחריות רשות הטבע והגנים; השירות הווטרינרי מפזר חיסונים אוראליים לחיסון חיות הבר"

פורסם בתאריך: 24.1.19 20:07

איך הייתם מגיבים אם בחצר ביתכם הייתם פוגשים לפתע שועל? עם המציאות הזו מסתובבים בשבועות האחרונים תושבי שכונות צפון העיר – רמת שלמה, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב ובעיקר שכונת רמות.



בשיחות עם "כל העיר" מספרים התושבים על הפחד מהמפגש עם חיות הבר. אורן, תושב שכונת רמות, מספר כי "באחד הימים החזרתי את הילדים מבית הספר בשעות הצהריים, בכניסה לרחוב שלנו ראיתי 2 שועלים משוטטים ליד הפח. הם כנראה חיפשו אוכל. זו חוויה די מפחידה לפגוש שועלים מסתובבים לך ברחוב. כהורה לילדים שמשחקים הרבה מחוץ לבית זה די מלחיץ".

שועל בפסגת זאב (צילום: יעקב בן בונן)

שועל בפסגת זאב (צילום: יעקב בן בונן)

"באחד הבקרים יצאתי מהבית עם הבן שלי בדרך לגן", מוסיפה אביגיל, תושבת צפון העיר, "וראיתי שועל בחצר של הבניין. הוא היה ממש קרוב אלינו. פחדתי שאנשים אחרים יצאו לחצר והשועל יגיע אליהם ולכן התקשרתי לעירייה. הם אמרו לי שהם לא מטפלים בנושא השועלים".

השועלים, כך נמסר ממינהל קהילתי רמות אלון, הם חלק מלהקה שמתרכזת על פי ההערכות ביער רמות, ואשר יוצאים לרחובות השכונות הסמוכות כדי למצוא אוכל. "ברור לכולם שחצרות הבתים והרחובות בשכונות זה לא המקום הטבעי של השועלים. זה די חריג", מוסרת אסתי קרימאייר, חברת מינהל קהילתי רמות אלון. "אבל ככל שידוע לנו, לא מדובר בבעל חיים מזיק או בעייתי. כנראה שהם מגיעים מיער רמות לחפש אוכל. קיבלנו מספר פניות מתושבים בנושא ועד כמה שידוע לנו הנושא נמצא בפיקוח של הווטרינר העירוני".

שועל בחצר בניין בשכונת רמות (צילום: פרטי)

שועל בחצר בניין בשכונת רמות (צילום: פרטי)

עוד מוסיפה קרימאייר: "על פי ההנחיות שקיבלנו מהעירייה, על כל תושב שנתקל בשועל לדווח על כך למוקד העירוני ולאחר מכן לשמור ממנו מרחק. אסור להתקרב אליהם או לנסות ללטף אותם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "שועלים הינם חיות בר מוגנות, שהטיפול בהם הינו באחריות רשות הטבע והגנים. עקב היעדר טיפול בשטחים הפתוחים סביב ירושלים, חל גידול באוכלוסיית השועלים, מצב הדוחק אותם אל תוך שכונות הקצה בחיפוש אחר מקורות מזון ומסתור. השירות הווטרינרי מפזר בימים אלו כבכל שנה חיסונים אוראליים לחיסון חיות הבר כנגד מחלת הכלבת ולמניעת חדירת בעל חיים חולה אל תוך העיר. פקחי השירות הווטרינרי פועלים בכל שעות היממה ויסייעו בכל פנייה למוקד 106 בנושא חיית בר חולה, פצועה או בעל חיים בקרבת בתי מגורים. הטמנת פחי האשפה תקטין את זמינות המזון בעיר ואת חדירת חיות הבר לשכונות, אך ללא טיפול מערכתי באזורים סביב העיר, ימשיכו השועלים וחיות הבר להיכנס לשכונות העיר".

בבא ג'ון: האימפריה הפרסית בירושלים

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "תופעת נוכחות חיות בר בשטחים עירונים נגרמת כתוצאה מצמצום שטחי המחייה של חיות הבר בשל פיתוח שכונות מגורים ותשתיות אחרות, וכן בעקבות משיכת חיות לשאריות פסולת ומזון לא טבעי בתוך העיר, דבר שגם מביא להתרבותם באופן לא טבעי. בתוך כך, תופעת שועלים בעיר ירושלים מוכרת מזה זמן והעירייה כבר קיבלה מרשות הטבע והגנים הנחיות מסודרות כיצד לטפל בכך, בין היתר על ידי אכיפת מניעת האכלת שועלים על ידי התושבים באופן ישיר ועקיף כגון השארת אוכל לחתולי רחוב, הקפדה על סגירת פחים וחדרי אשפה ועוד. שילוב אמצעים אלו אמורים לצמצם את התופעה".

בשורה לאוהבי החתולים בירושלים: תקציב עירוני שנתי בסך 100 אלף שקלים עבור פינות האכלה ומזון

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. תושבת פסגת זאב

    ומה עם השפני סלע שחוגגים ברחובות ונכנסים לחצרות של בתים? שפני סלע מסוכנים הרבה יותר, מעבירים יותר מחלות והכי גרוע שהם לא מפחדים מבני אדם ונשארים במקום אם מישהו מנסה להבריח אותם! העיריה מתעלמת וכך גם רשות הטבע והגנים!! פשוט סיוט לחיות ככה!

  2. יודע דבר

    חרטטנים, מדובר על חיה הביבה שלא עושה שום דבר, חבל שהפרימיטיבים מחנכים את הילדים שלהם לפחוד מבעלי חיים. מי שמסוכן באמת בפסגת זאב זה הפשיסט שגר שם.

  3. סבאלה

    הם כל כך מתוקים
    ירדתי עם הנכד התינוק לרחוב בשעת ערב מאוחרת והוא כל כך שמח לראות שועל שחפר ורחרח באדמת הגינה
    השועל לא נבהל מהתינוק והמשיך בעיסוקיו בשלוה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר