ורדית בקרקנוט ז"ל
ורדית בקרקנוט ז"ל

הותר לפרסום: ורדית בקרקנוט היא הנרצחת בפרשה שנפתחה מחדש לאחר 25 שנה

בשבוע שעבר נעצר חשוד ברצח ורדית בקרקנוט, בת ה-27, בשנת 1993 ביער סמוך לירושלים. החשוד, ואלרי סאקוביץ', תושב העיר, שנתפס בעקבות דגימת רוק שנלקחה ממנו, מכחיש את מעורבותו במעשה

פורסם בתאריך: 13.2.19 11:37

הותר לפרסום: הפרשה שנפתחה מחדש לאחר 25 שנה היא רצח הצעירה ורדית בקרקנוט ז"ל באזור ירושלים. משטרת ירושלים עצרה בשבוע שעבר חשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל, בת ה-27, שנרצחה ב-1993 ביער סמוך לירושלים. בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום, רביעי, לפרסם כי החשוד – ואלרי סאקוביץ, בן 64, תושב ירושלים, נעצר בשבוע שעבר בעקבות דגימת רוק שנלקחה ממנו.



ורדית בקרקנוט ז"ל, שהתגוררה בקרית ענבים, יצאה בנובמבר 1993 מבית ספר לצילום בתל אביב, שם למדה, לכיוון ירושלים. היא נראתה נכנסת לרכב מסוג סואברו באזור גשר לה גארדיה בתל אביב –  מאז נעלמו עקבותה. בני המשפחה דיווחו למשטרה על היעדרותה, לאחר יומיים נמצאה גופתה עם סימני אלימות קשים וחשד לאונס ביער אשתאול. לאחר מכן נעצרו כמה חשודים, אך הם שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות הקושרות אותם למעשה הרצח. בזירה אותרה דגימת דנ"א, אך במהלך השנים הרוצח לא נתפס – כאמור, עד השבוע שעבר.

יש לציין כי סאקוביץ הודה כי היה בזירה, אך מכחיש את מעורבותו בעבירות המיוחסות לו. עורך דינו מיכאל עירוני, מטעם הסניגוריה הציבורית, טען כי למשטרה אין מספיק ראיות והיא לוחצת על סאקוביץ להודות במעשה הרצח. בית המשפט המחוזי האריך את מעצרו של החשוד.


ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)



במשטרת ירושלים מציינים כי "במהלך החודשים האחרונים חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ביצעו מגוון פעולות חקירה סמויות לאור פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים הנמצאים מזה מספר שנים בידי משטרת ישראל בתחום הפורנזיקה, ובעקבות הצלבתם יחד עם ראיות וממצאים שאותרו בשנת 1993 בזירת הרצח, נרשמה פריצת דרך משמעותית בתיק החקירה שהובילה לאיתור זהותו של החשוד ברצח. חוקרי המשטרה איתרו ועצרו לפני כשבוע את החשוד ולרי סקוביץ כבן ה-64 כשהוא מתגורר בהוסטל במרכז ירושלים וזאת לאחר ששהה בחו"ל מזה 23 שנים ושב ארצה בשנת 2018".

אתמול, שלישי, האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של החשוד ב 10 ימים עד לתאריך 21.2.19. במשטרה עוד ציינו: "הפיתוחים הטכנולוגיים אותם הכניסה בשנים האחרונות משטרת ישראל תוך שיתופי פעולה הדדיים עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל, מסייעים לחוקרי המשטרה לקדם את תיקי הרצח וזאת על מנת להגיע לכל חשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו החמורים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר