ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)
ואלרי סאקוביץ, החשוד ברצח ורדית בקרקנוט ז"ל (צילום: אוליבייה פיטוסי)

תקיפה מינית ורצח בכוונה תחילה: הוגש כתב אישום נגד רוצח ורדית בקרקנוט

אחרי 26 שנים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד ולרי סאקוביץ' בגין הרצח של ורדית בקרקונט ז"ל בנובמבר 1993

פורסם בתאריך: 3.3.19 13:04

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד ולרי סאקוביץ (בן 63), תושב ירושלים, בגין רצח בכוונה תחילה של ורדית בקרקנוט ז"ל לפני למעלה מ-25 שנה.

מכתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בעיר, עולה כי בקרקנוט, בת 27 ביום הרצח, יצאה מבית הספר לצילום בתל אביב שבו למדה ונראתה נכנסת למכונית ליד גשר לה גארדיה ומאז נעלמו עקבותיה. גופתה נמצא יומיים לאחר מכן ביער אשתאול עם סימני אלימות קשים וחשד לאונס. על פי כתב האישום, בקרקנוט עלתה אל המושב האחורי של הרכב, ובמהלך הנסיעה סאקוביץ' פנה לכביש 395, ובין מושב כסלון למושב אשתאול סטה מהכביש אל דרך עפר והמשיך בנסיעתו לתוך היער. ביער חבט סאקוביץ בבקרקנוט בחזקה, תוך שהוא מבצע עבירות מין ומעשה סדום.



עוד מצוין בכתב האישום כי בהמשך, סאקוביץ' חנק אותה בכוח תוך שהוא לוחץ בשתי ידיו על צווארה, וגורם למותה, וזאת בין השאר כדי להבטיח את הימלטותו מן הדין. הוא גרר את גופתה של בקרקנוט אל עבר מסלעה מוסתרת ביער, השאיר את גופתה במקום והסתלק ברכבו.

ורדית בקרקנוט ז"ל

ורדית בקרקנוט ז"ל

יצוין כי לאחר גילוי גופתה של בקרקנוט, עצרה המשטרה מספר חשודים אך הם שוחררו לאחר שלא נמצאו ראיות הקושרות אותם למעשה הרצח. בזירה אותרה דגימת דנ"א, אך במהלך השנים הרוצח לא נתפס, עד לפריצת הדרך לפני כחודש.

במשטרה מציינים כי במהלך השנים, המשיכו לחקור ולנסות לפענח את הפרשה, ובשנה שעברה התרחשה פריצת דרך. צוות חוקרים חדש בחן את הדנ"א שאותר בזירה באמצעות טכנולוגיה חדשה, על מנת להבין לאיזה קבוצת אנשים עשוי הרוצח להשתייך. את הרשימה הצליבו החוקרים עם מידע על בעלי סוג הרכב שנצפה אוסף את בקרקנוט בתל אביב. בעקבות זאת, עלו שמות של עשרות חשודים אפשריים, ובהם גם שמו של סאקוביץ' ששהה בבלארוס. עשרות החשודים האפשריים נדגמו – אך אז הגיע סאקוביץ' לארץ אחרי כ-13 שנים שחי בחו"ל.

החוקרים איתרו אותו בהוסטל בירושלים בו התגורר, וצוות שנשלח לשם ביקש ממנו דגימת דנ"א וזאת מבלי להגיד לו במה הוא חשוד. בשלב זה התברר כי יש התאמה מוחלטת והוא נעצר. מעצרו הוארך, והוא קשר את עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח. לדבריו, הוא ראה את גופתה של בקרקנוט כשעבר במקום, בדק את מצבה, וכשהבין שהיא מתה המשיך בנסיעתו.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר