פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פסגת זאב מתחרדת? עיריית ירושלים מקדמת פתיחת שלושה גני ילדים חדשים למגזר החרדי

לפי התוכנית שמקודמת בעיריית ירושלים ייפתחו שלושה גני ילדים חדשים למגזר החרדי בשכונה. במינהל קהילתי פסגת זאב אומרים: "אנו משוכנעים כי ראש העיר ידאג לשמור על ציוויונה החילוני-מסורתי של השכונה, כפי שקיים כיום". בעירייה מציינים - "פועלים על פי מדיניות של מתן מענה לצרכי האכלוסיות השונות, לא זו על חשבון זו כי אם זו לצד זו"

פורסם בתאריך: 5.3.19 18:30

תוכנית לפתיחת שלושה גני ילדים חדשים למגזר החרדי בפסגת זאב מקודמת בעיריית ירושלים. מדובר בגנים שצפויים לפעול ברחובות סיירת גולני והתותחן.

"כ-1,500 משפחות חרדיות חדשות עברו להתגורר בשנים האחרונות בפסגת זאב", אומר ל"כל העיר" פעיל חרדי בשכונה. "כרגע הגורמים העירוניים עובדים על מיפוי הצרכים של כל האוכלוסיות בפסגת זאב – על מנת להבין היכן ניתן למקם את הגנים למגזר החרדי. התושבים החרדים החדשים שעברו להתגורר בשכונה נאלצו לשלוח את הילדים לגנים לא רשמיים של העירייה, ולהסתפק במוסדות חינוך מרוחקים. צריך לספק את הצרכים של האוכלוסייה החרדית בשכונה".



בנוגע לחשש מהתחרדות השכונה מציין הגורם כי "רק בסוף קדנציית ניר ברקת אושרו בניית שני בתי כנסת חדשים בפסגת זאב, ולאף אחד זה לא הפריע. העירייה חייבת לדאוג לצרכים לכלל המגזרים".



כפי שפורסם לפני שבועיים ב"כל העיר" גם בשכונת קרית מנחם צפוי להיפתח גן ילדים חרדי חדש. בשכונה הדרומית היוזמה מעוררת סערה והתנגדות בקרב התושבים החילונים, שחוששים מהתחרדות השכונה.


גן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)


מחזיק תיק החינוך החרדי (מנח"ח) סגן ראש העיר אברהם בצלאל (ש"ס) מציין ל"כל העיר" כי "גנים רבים בשכונה נמצאים במבנים לא ראויים, חלקם פועלים בשכירות, לכן אנו מאיצים בבינוי במטרה לחסוך בעלויות השכירות. אני בעד שבכל שכונה שיש בה ילדים ייפתח גן שישרת את ילדי השכונה ,זה דבר שהוא מתקבל, ומזמן זה לא צריך להפוך לדיון ציבורי. כמו שמכולת אנחנו לא בודקים אם נכנס אליה אדם חרדי או חילוני, אותו דבר גם בגנים. כל ילד צריך ללמוד בקרבת הבית שלו. מדובר בילדים בני 4-3, אין שום סיבה שהם ייטלטלו משכונה לשכונה".

"אני חושב שכל הורה ותושב חושב ככה", מדגיש בצלאל. "בשכונות אחרות העצימו את הנושא, התסיסו בציבור – אני מאמין שזה כבר מאחורינו, הגענו ל-2019. היום זה עידן אחר. יש שיח אחר בשכונות. אני מאמין שבכל שכונה צריכים להיות גנים לציבור שמתגורר בה, ולא משנה מאיזה מגזר – חרדים, חילונים או ערבים. לכל שכונה צריך שיהיו מבנים ראויים לגנים".

מנגד, ממינהל הקהילתי בפסגת זאב נמסר: "לא ידוע לנו על שום תכנית רשמית. אנו משוכנעים כי ראש העיר ידאג לשמור על ציוויונה החילוני-מסורתי של השכונה, כפי שקיים כיום".

מהעירייה נמסר בתגובה: "במסגרת תוכנית החומש לבינוי כיתות הלימוד עבור תלמידי ותלמידות ירושלים, מתוכננות להיבנות 119 כיתות גן למגזר החרדי, מתוכן 20 נמצאות כעת בשלב הביצוע. כלל הגנים בשכונת פסגת זאב נמצאים כיום בפעילות ובתפוסה מלאה. עיריית ירושלים פועלת על פי מדיניות של מתן מענה לצרכי האכלוסיות השונות, לא זו על חשבון זו כי אם זו לצד זו. נמשיך לפעול לטובת תלמידי ותלמידות ירושלים ולהוביל תכנית בינוי כיתות לימוד חסרת תקדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מני

    נשמע שזה מלחיץ אותכם..
    למה אתם לא כותבים על הבנייה המואצת של הערבים?
    החרדים בפסגת זאב הם אנשים מקסימים ועל הדרך מעלים את מחירי הדיור.

  2. מוטי

    גם את המנהל קהילתי נחזיר אותו בתשובה
    עוד מעט בחירות

  3. ביחביח

    הייתי שמח לגור בפסגת זאב אם היו בה יותר חרדים ופחות ערסים
    שכונה יפה וחבל שחרא לגור בה
    עם כל מה שמעצבן אצל חרדים
    ערסים גרועים פי מאה.

  4. מיכל

    ממש כתבה בדיחה..
    מישהו פעם עקב אחריכם למה אתם פותחים גנים חילוניים???? מימה אתם מפחדים? לא באו להחזיר אתכם בתשובה!! תישארו איפה שאתם ..

  5. המומה

    כתבה נוטפת שנאה וארס. פשוט גועל מרוכז של גיבובי מילים!
    ולאלו שטוענים ש "החרדים משתלטים"- אף אחד לא הכריח אתכם לעזוב! זה רק אתם שברחתם כמו עכברים מבוהלים
    מהשכנים עם החליפות השחורות…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר