השיכונים בשכונת קרית מנחם (צילום: Ranbar)
השיכונים בשכונת קרית מנחם (צילום: Ranbar)

האם קרית מנחם מתחרדת? עיריית ירושלים מקדמת פתיחת גן חרדי בשכונה – התושבים החילונים חוששים

פתיחת גן חרדי חדש בקרית מנחם בשבועות הקרובים מעוררת התנגדות בקרב תושבי השכונה, אשר חוששים מהתחרדות. מנגד, אברהם בצלאל, סגן ראש העיר מטעם ש"ס, אומר: "תיקון עבור תושבי השכונה"

פורסם בתאריך: 19.2.19 18:00

גן חרדי חדש שצפוי להיפתח בשכונת קרית מנחם מעורר סערה בקרב התושבים, שחוששים מהתחרדות השכונה. התושבים מפנים אצבע מאשימה לכיוונו של ראש העיר משה ליאון, וטוענים שמדובר בפגיעה בסטטוס קוו בשכונה ובצעד נוסף להתחרדות של קרית מנחם.

ל"כל העיר" נודע כי על היוזמה לפתיחתו של הגן החרדי בשבועות הקרובים אחראים גורמים בסביבת ראש העיר ליאון, אשר פועלים בתיאום עם ראשי סיעת ש"ס במועצת עיריית ירושלים.

יש לציין כי בקרית מנחם פועלים כיום שני גנים חרדים מוסדרים על ידי עיריית ירושלים. הגן הנוסףף שיהיה השלישי במספר, ייפתח בלב השכונה במתחם גני ילדים שפועל כיום ומאכלס את התושבים החילונים.



בשיחה עם "כל העיר" מביעה תושבת שכונת קרית מנחם חשש כי "פתיחת הגן תוביל להתחרדות השכונה. זה קרה בקרית היובל, שבה כעת עולה דרישה למבנים עבור בתי ספר חרדים. חשוב לי לציין שאין לי דבר נגד האוכלוסייה החרדית וחלק מבני משפחתי הם חרדים, אבל קרית מנחם היא שכונה חילונית והיא צריכה להישאר כזאת".

תושב אחר בקרית מנחם טוען כי "פתיחת גן חרדי חדש היא לא פחות מתקדים. שנים שלא נפתחו פה מוסדות חינוך למגזר החרדי, ופתאום מחליטים לאשר פתיחת גן ועוד באמצע שנת הלימודים?".

מבירורים שערך "כל העיר" השבוע עולה כי כבר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית נעשה ניסיון לפתוח את הגן החרדי בקרית מנחם, אולם גורמים בכירים בעירייה, בהם גם המנכ"ל אמנון מרחב, התנגדו לפתיחתו כי הבקשה הוגשה בסמיכות לפתיחת שנת הלימודים ולא ניתן היה לטפל בה. בעירייה מציינים כי בדחיית הבקשה הובהר כי יש להגיש בקשה חדשה לשנת הלימודים הבאה, אשר תטופל לפי הכללים ותוך כדי שיתוף הציבור והמינהל הקהילתי. אולם כעת, כאמור, מקדמים גורמים בסביבת ראש העיר ליאון ביחד עם בכירים בש"ס ירושלים את פתיחת הגן עוד בשנת הלימודים הנוכחית, וזאת מבלי שנעשה שיתוף ציבור.

ד"ר נתנאל פישר, יו"ר מינהל קהילתי גנים, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אני סמוך ובטוח שעיריית ירושלים מבינה שכל מהלך הקשור למוסדות חינוך בשכונה, קרי פתיחה, סגירה או שינוי, צריך להיעשות בשותפות מלאה של המינהל הקהילתי, החל משלב התכנון וכלה בשלב הביצוע. המינהל הקהילתי, בשיתוף תושבי השכונה, מכירים את הצרכים של מגוון התושבים והמגזרים בשטח, ואת המענים הקיימים והחסרים. מינהל קהילתי גנים מחויב לכלל הציבור והוא הוכיח כי באמצעות שותפות עם עיריית ירושלים ניתן להגיע להישגים לטובת השכונות והעיר כולה".

שכונת קריית יובל: המהפך לקראת שדרות היובל

חבר מועצת העירייה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שיתמנה בעוד כשנתיים לסגן ראש העיר, מוסר: "אני מתנגד לפתיחת מוסדות חינוך חרדיים בשכונות שאינן חרדיות כמו קרית מנחם".

מנגד, סגן ראש העיר אברהם בצלאל (ש"ס), מחזיק תיק חינוך חרדי במועצת העירייה, מציין כי "בקריית מנחם תמיד היו גני ילדים למגזר החרדי, מה שמתכתב עם תפיסתי שכל תושב זכאי לשירותי ציבור באזור. כמחזיק התיק אמשיך לפעול תחת הנחה זו. יש לציין כי הגן נפתח באמצע השנה, כאשר עד כה הילדים למדו במבנים פרטיים לא מוסדרים על ידי העירייה. השאלה שצריכה להישאל היא מדוע עד היום לא נפתח גן בשכונת קרית מנחם? מה שנעשה כעת הוא תיקון עבור תושבי השכונה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "כחלק משיח עם התושבים, העירייה בוחנת מגוון חלופות במטרה להעניק את השירות המיטבי לטובת תלמידי ותלמידות ירושלים והוריהם. העירייה תמשיך לפעול בשיתוף ציבור התושבים והמינהלים הקהילתיים על מנת לספק את המענים המדויקים והטובים ביותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שיפסיקו להביא ילדים כבר! כל שכונה בירושלים הרסו. בסוף יהיה מצור בשבת על העיר. מזעזע!!!!

  2. הרס העיר

    מי שלא גר בשכנות לחרדים,לא יודע מה זה חרדי וזה במובן השלילי של שכנות.
    לא סתם שכונות כמו רמת אשכול מעלות דפנה שהיו בעבר חילוניות מסורתיות הפכו לשכונות חרדיות
    לא ניתן לחיות בשכנות תקינה עם חרדים,הם ממאיסים לך את החיים עד שאנשים פשוט עוזבים בורחים,
    אחר כך החרדים יגידו שמתעבים אותם על רקע דת,אבל לא זאת הסיבה,
    הסיבה היא התנגות רעה.חוסר אכפתיות,רשעות

  3. איילת

    אני המומה מהתגובות שלכם, איזו חוסר סובלנות כלפי השונה, המיעוט, איזו כתבה מגמתית של שונאי אדם, מאמינה שבקצב הזה תגיעו גם לדרישה לטרנספר אותם או אולי, ? להרוג אותם??

  4. לימור

    למה ??????? למה לפתוח להם גן ??????
    דיייייי נמאס כבר מהעיר הזאת !!!!!!!!!!!!!!!
    נהיינו מאה שערים
    ואח"כ מתפלאים למה הצעירים בורחים מהעיר ?????
    החרדים השתלטו על כל חלקה טובה
    למה עושים לנו את זה למה ??????
    יש להם את השכונות שלהם שישארו שם למה בקרית יובל וקרית מנחם ??????
    משתלטים בצורה בוטה

  5. חילוני

    זה מה שקורה שבוחרים ראש עיר שמזוהה עם ש"ס ושכל התיקים בעייריה שייכים לחרדים… בנימה זאת אני חרד מאוד לצביון החילוני של העיר וגם אני נאלץ לעזוב את העיר.

  6. אחד שאיכפת לו

    עד כמה שאני יודע. כל חרדימשגר בקריית מנחם. משלם ארנונה בדיוק כמוכם…
    אז מי שלא טוב לו. שיעבור למקום אחר. כל תושב זכאי לשירות שהוא צריך במקום שהוא גר. וזה שאתם לא יודעים חהסתדר עם אנשים שונים ממכם. זה בעיה שלכם. לא של אף אחד אחר

  7. גיא

    קרית יובל , מנחם , גילה , הגבעה הצרפתית ….
    הכל מתחרד – חילונים ישנתם בבחירות עכשיו שקט
    חחחחחח

  8. מנחם

    לצערי, גם אני עברתי את זה. כבן למשפחה שחצי ממנה דתיים מאוד לא אהבתי את ההתנגדות לחרדים שרצו לעבור לקריית יובל. היום, לאחר כמה שנים הבנתי שטעיתי. אני, ששומר שבת, רואה את המקרה ההפוך, עכשיו החילונים סובלים מזה שלא נותנים להם להמשיך לחיות כמו שחיו כל השנים, זורקים להם זבל על הדלת כי שמעו מוזיקה (אותם שכנים תמיד שמעו וקיבלנו את זה שכל אחד זכאי לחיות לפי צו מצפונו), בשבת לפני שבועיים מישהו שם להם חיתולים מלוכלכים על האוטו ולצערי גם הם מדברים על לעזוב את ירושלים.
    איפה עם ישראל אחד? איפה ואהבת רעך כמוך???

  9. פלוני

    ארבעת ילדינו שלמדו וגדלו בקרית מנחם מאסו מהתחרדות השכונה . שניים ברחו לחול ועזבו לגמרי את הדת
    וילדיהם הם גויים לכל דבר. שני האחרים עברו למרכז ובינתיים כל עוד הדתיים לא הגיעו אליהם הם נשארים
    בארץ. אין לי שום דבר נגד החרדים אבל שיגורו בשכונותיהם עם אימונותיהם ומנהגיהם .
    ירושלים עתידה ( אם החילוניים לא יתעוררו ויפגינו נגד שינוי המצב ) להיות חרדית לגמרי כמו בני ברק או בית שמש וגם התיירים לא יגעו אליה כמו שהם לא מגיעים לבית שמש או לבני ברק , דבר שיגדיל את עניי עירה .
    אנחנו לצערינו כנראה גם ניאלץ לברוח מירושלים לשפלה לפני שיסגרו את רחובותינו בשכונה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר