(צילום: תיירות הרובע היהודי)
(צילום: תיירות הרובע היהודי)

למעלה מ-200 מיליון שקלים: התוכנית לחידוש הרובע היהודי יצאה לדרך

פרויקט השיפוץ של הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים - "קריה יפהפייה": בין המבנים המחודשים - הבית השרוף (בית קתרוס) - אחת מהעדויות המרגשות שקדמו לחורבן בית המקדש; במסגרת התוכנית מעלית הכותל תונגש לבעלי מוגבלויות ויבוצעו עבודות שימור בקארדו

פורסם בתאריך: 18.2.19 18:56

פרויקט השיפוץ הענק ברובע היהודי בירושלים – "קריה יפהפייה", יצא לדרך: ביום ראשון נערך באתר הבית השרוף (בית קתרוס) טקס הסרת הלוט מהפיילוט הראשון במסגרת הפרויקט. מדובר בפרויקט, שיוצא לדרך בעלות כוללת של למעלה מ-200 מיליון שקלים, לשיקום אתרים ארכיאולוגיים-תיירותיים ברובע היהודי. בין המבנים המחודשים נמצא, כאמור, הבית השרוף – אחת מהעדויות המרגשות שקדמו לחורבן בית המקדש בשנת 70 לספירה ובית הכנסת תפארת ישראל, אחד מסימני ההיכר הבולטים של הרובע היהודי.



יש לציין כי השלב הראשון של העבודות היה פיילוט שהתבצע בכיכר רוסנק, שברחוב היהודים – ציר תיירות מרכזי ברובע המקביל לרחוב הקארדו הביזנטי, ושצפוי להיחנך בקרוב. עלות שיפוץ כיכר רוסנק נאמדת בכ-2.5 מיליון שקלים.



לפי התוכנית עבודות השיקום ושיחזור בית הכנסת – שיתנשא לגובה של 25 מטרים – יימשכו כארבע שנים. עלות הפרויקט נאמדת כ-50 מיליון שקלים; כמו כן, מעלית הכותל תשופץ ותונגש לבעלי מוגבלויות – המעלית תגיע לעומק של 26 מטרים; כמו כן, יבוצעו עבודות לכריית מנהרה באורך של 65 מטרים, אשר תוביל את המבקרים היישר אל רחבת הכותל, בעלות של 57 מיליון שקלים; גן התקומה – המשתרע על כ-12 דונם, יכלול מגרשי ספורט, מתקני שעשועים ואמפיתאטרון. עלות הפרויקט: כעשרה מיליון שקלים; בנוסף, מבנים כמו מוזיאון הרובע הרודיאני, החומה הרחבה ופרויקט ירושלים של פסיפסים אשר נמצאים בשלבי עבודה שונים.


השקת פרויקט קריה יפהפייה ברובע היהודי (צילום: שלומי כהן)

השקת פרויקט קריה יפהפייה ברובע היהודי (צילום: שלומי כהן)


הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, מספר: "אני מקווה שכל אדם שיגיע לרובע היהודי בירושלים ירגיש שהגשמנו עבורו את החלום ויחוש את הייחודיות ואת ערכי הנצח של בירת ישראל".

ראש העיר משה ליאון אמר בטקס כי "הבית השרוף מרכז בתוכו אלפי שנות היסטוריה יהודית שנחרבו בשל שנאת חינם. למרות כל מה שעבר העם היהודי, חזרנו הנה, ילדי ירושלים חיים ומשחקים פה ואנו נעשה הכל על מנת לשמר את ההווה, לזכור את העבר ולפעול למען העתיד, עתיד ילדנו כאן ברובע היהודי, בירושלים ובישראל".

שר ירושלים ומורשת חבר הכנסת זאב אלקין הוסיף ואמר: "אנחנו כמשרד ירושלים ומורשת גאים לקחת חלק בתהליך ההתחדשות של הרובע היהודי. אנחנו פועלים בכל חלקי העיר העתיקה – בהנגשת דרכים לתיירים, שיפור פני הרחובות וחיזוק הריבונות הישראלית וכעת הגענו ליהלום שבכתר – הרובע היהודי. הרובע היהודי הוא כרטיס הביקור לעיר העתיקה והגיע הזמן שהחלק הזה יהיה יפה יותר. אני גאה שנפלה בחלקי הזכות לקבל את ההחלטה האסטרטגית להכניס את הרובע היהודי בתוכניות העבודה שלנו. נמשיך לדחוף ולתמוך בפרויקטים ברובע היהודי ובכל העיר העתיקה".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר