זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)
זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

השר זאב אלקין ל"כל העיר": "קיים חשש שגנץ יחלק את ירושלים"

רגע לפני שהוא מסיים קדנציה כשר ירושלים ומורשת, זאב אלקין מדבר עם "כל העיר" על בני גנץ, על הפריימריז בליכוד ועל יחסי העבודה עם ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 14.2.19 14:29

את שר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה קשה לתפוס עם חיוך מרוח על הפנים, אבל בשבוע האחרון, מאז סיום הפריימריז בליכוד קשה לפספס את האושר שלו. אלקין, כידוע, סיים במקום ה-11, ממש בתחילת העשירייה השנייה, והוא מרוצה מאוד מהתוצאה. ובמיוחד ממספר הקולות הגבוה שקיבל מתומכי הליכוד הירושלמים.



"אחרי ההפסד בבחירות לראשות העיר ירושלים, כולם היו בטוחים שאפשר כבר לקבור אותי", מציין אלקין בסיפוק גדול בראיון ל"כל העיר". "הפרשנים והתחזיות ניבאו לי תוצאה נמוכה – דירגו אותי לקראת סוף העשירייה השנייה, ובסוף היו חסרים לי כ-2,000 קולות כדי להיכנס לעשירייה הראשונה. אני בהחלט מרוצה מתוצאות הפריימריז, גם ברמה האישית וגם ברמת המפלגה".

אלקין ממשיך ומדבר על הבחירות לראשות העיר, שבהם כידוע הוא סיים במקום השלישי, ומציין כי "בהתחשב בנתוני הפתיחה – ההפסד בבחירות לראש העיר, העובדה שלא הייתי בשטח ברמה הארצית בחצי השנה האחרונה והיריבויות שנוצרו לי סביב הבחירות בירושלים – כמו למשל העובדה שהקבוצה הירושלמית של דודי אמסלם ואיציק קויפמן לא תמכה בי סביב המחלוקת שהיו בבחירות לירושלים – אני חושב שבסך הכל הפתעתי".

"אני גם מאוד מרוצה מהתוצאה שלי בקרב המצביעים הירושלמים", ממשיך אלקין ומתגאה. "סיימתי במקום ה-5 בירושלים, וזה מחמיא לי מאוד. זו התוצאה הכי גבוהה מבין המתמודדים שמתגוררים בירושלים והסביבה – ניר ברקת, דודי אמסלם, צחי הנגבי (מבשרת ציון) ויובל שטייניץ (מבשרת ציון). למרות הניסיון לעשות לי שחיטה פוליטית סביב ההתמודדות לראשות העיר, שמרתי על כוחי ועל מקומי בקרב תומכי הליכוד בירושלים וזה היה לי חשוב מאוד".



"המפלגה של גנץ מייצגת את מצביעי המרכז-שמאל"

כעת, הראש של אלקין ולמעשה של כל המערכת הפוליטית מופנה אל עבר ה-9.4.2019, אז ייערכו הבחירות לכנסת. אלקין חושב שלליכוד יש רשימה טובה ומגוונת, והוא מרוצה מאוד מהייצוג של הירושלמים ברשימה. "ב-20 המקומות הראשונים בליכוד יש 5 שמתגוררים בירושלים והסביבה וזה מראה על העוצמה הגדולה של הליכוד העיר. אין באף רשימה אחרת ייצוג כל כך גדול של ירושלמים – לא אצל בני גנץ, לא אצל יאיר לפיד", הוא מדגיש. "אני גם בטוח שזה יעזור מאוד לירושלים. זה פותח בסיס טוב לתמיכה של הממשלה הבאה בראשות הליכוד בנושאים שקשורים בירושלים, ויש לא מעט כאלה".

לפני שניגע בנושאים הללו, ומכיוון שהזכרת את בני גנץ – מה דעתך על הכניסה שלו לפוליטיקה והיכן אתה ממקם אותו במפה הפוליטית?

"אני לא צריך למקם את בני גנץ, כי הוא מיקם את עצמו במרכז-שמאל. מי שמנהל משא ומתן עם יאיר לפיד על ריצה משותפת, ודיבר לפני כן עם אבי גבאי על חיבור, ברור שהוא ממקם את עצמו בגוש המרכז-שמאל. הוא גם הצטרף למקהלת הגוש הזה עם הסיסמא 'רק לא נתניהו'. כך שברור שהמפלגה שלו מייצגת את מצביעי המרכז-שמאל".


בני גנץ (צילום: מוטי מילרוד)

בני גנץ (צילום: מוטי מילרוד)


"גם מבחינת האידיאולוגיה שהוא מדבר עליה הוא במרכז-שמאל", מדגיש אלקין. "הוא אמנם מנסה לדבר כמה שפחות, וכשהוא מדבר אפשר להבין גם למה הוא ממעט. כשהוא כן אומר מה הוא חושב הוא ממצב את עצמו בשמאל. בנאום שלו וגם בראיון ל"ידיעות אחרונות" הוא דיבר על המשך מסורת של התנתקות. הוא דיבר על גבול ביטחוני בבקעת הירדן, שזה בעצם אומר לא גבול ריבוני. קרי – מדבר על ויתור על הריבונות של ישראל בבקעת הירדן. זה בהחלט לא ימין.

"על ירושלים בני גנץ עדיין לא אמר דברים ברורים. כנראה שהוא לא חושב שלציבור מגיע לדעת מהי עמדתו הברורה בנושא ירושלים. הוא אמנם זרק משהו כללי על ירושלים מאוחדת, אבל לא נכנס לפרטים. לאור העמדה שלו בנושא הריבונות בבקעת הירדן, קיים חשש שבני גנץ יחלק את ירושלים לפי בסיס דמוגרפי, שזה בעיני מסוכן ואובדני".


"אני רוצה להמשיך כשר ירושלים גם בממשלה הבאה"

בעוד כחודשיים, ב-3.4.19, יחגוג אלקין את יום הולדתו ה-48. שישה ימים לאחר מכן, ב-9.4.19, יסיים אלקין קדנציה בת כארבע שנים בתור שר ירושלים ומורשת. ואם זה היה תלוי בו, הוא יותר מרוצה להמשיך במשרד גם בקדנציה הבאה.

"הליכוד עשה הרבה מאוד למען ירושלים", מציין אלקין. "התקציב הממשלתי לירושלים מתקרב כיום למיליארד שקלים, זה כמעט פי עשר יותר מאשר התקציב הממשלתי שהיא לפני עשור, כשבנימין נתניהו נבחר לראשות הממשלה. גם המשרד שלי, ירושלים ומורשת, גדל מאוד בקדנציה האחרונה. העברנו ב-4 השנים הללו החלטות ממשלה על תקציבים בהיקף של 4 מיליארד שקלים במגוון תחומים. וזה בלי לספור את ההשקעות של משרדי הממשלה האחרים כמו משרד התחבורה ששם הרבה מאוד כסף בפרויקטים בעיר הבירה. יש לירושלים הרבה צרכים ולכן חשוב מאוד להמשיך את המגמה הזו של תמיכה ממשלתית בירושלים".

איך יחסי העבודה שלך עם ראש העיר משה ליאון? היתה ביניכם יריבות גדולה מאוד בבחירות לראשות העיר.

"היחסים טובים ואני מאחל למשה הצלחה מכל הלב. בפגישת העבודה הראשונה שקיימנו דיברנו על מערכת הבחירות לראשות העיר והחלטנו ביחד לשים את מה שהיה מאחורינו ולעבוד יד ביד לטובת ירושלים. המשרד שלי מאוד פעיל ועוזר לעיריית ירושלים בהרבה מאוד משימות. יש אווירה טובה מאוד בין המשרד לבין העירייה".

מה דעתך על התפקוד שלו עד עכשיו?

"אני לא חושב שזה הוגן לשפוט אחרי תקופה כל כך קצרה ואי אפשר לצפות למהפכות. מגיע לו לקבל ימי חסד. אני חושב שבינתיים הוא עשה עבודה טובה בנושא התקציב ואני מברך אותו ואת שר האוצר על ההבנות המהירות והחיוביות שהושגו למען העיר. אני בהחלט מתכוון לעבוד איתו ביחד עד לבחירות ואני מקווה שגם אחריהן. אני מאוד רוצה להמשיך לכהן כשר ירושלים גם בממשלה הבאה. אני רוצה להמשיך לתרום לירושלים ולהמשיך לעזור לה. אשמח מאוד אם ראש הממשלה יטיל עלי את המשימה הזו להמשך פיתוחה של העיר. אני מקווה שראש הממשלה יהיה קשוב למשאלה הזו שלי ושאוכל להמשיך לתרום לירושלים גם בהמשך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לעשות תעמולת בחירות שקופה? אולי מישהו מייצר לעצמו טובת הנאה?

  2. ירושלמי

    לא נמאס כבר מהמנטרה השחוקה שזה או ההוא יחלק את ירושלים? זה עוד עובד על מישהו? סתם תוהה לי אם מישהו לוקח את זה ברצינות ועד כמה הפוליטיקאים חושבים שהציבור מטומטם.

  3. אלעד

    מר אלקין כבר היינו בתסריט הזה נרצח ראש ממשלה בגלל תעמולה מלוכלכת

  4. אוון

    לא כי אתם לא חילקתם כי כל שתי מטר כפר ערבי
    וכיבוש,ערבי בהר הבית ובכל המוסדות השולטים
    כיבוש ערבי שקט אבל בטוח

  5. יעקב

    זאב אלקין עושה שימוש ציני ופוליטי בירושלים. שום דבר לא השתנתה מאז הבחירות. כל מה שמעניין אותו זה ג'וב. איש מביך

  6. יודע דבר

    ירושלים כבר מחולקת אם לא שמתם לב… יש גדר הפרדה באמצעה ובעתיד השכונות הערביות לא יהיו חלק ממנה בכל מקרה. אז די עם השקרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר