ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)
ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

"מנסים להשתמש בהליך המשפטי כדי להחליף את ראש הממשלה נתניהו"

ערב הפריימריז, המועמד לרשימת הליכוד, ראש העיר לשעבר ניר ברקת, מתייצב לימין ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המלצות היועמ"ש בתיקים זה רק הקטגוריה, בלי הסנגוריה; זה יכול להשפיע על אנשים באמצע הליך בחירות". ראיון

פורסם בתאריך: 1.2.19 14:56

ראש העיר לשעבר ניר ברקת יודע אמנם להסתער – אבל אחרי סרטון ההשתלטות המרשימה על המחבל לפני כארבע שנים בירושלים, שפורסם השבוע בכל מהדורת חדשות – נראה כי דווקא האתגר האמיתי עבורו הוא הפריימריז של רשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-21. שם צפויות לו פעולות נטרול לא פחות מורכבות, בדרך להתברג בצמרת.



כידוע, למעלה משנתיים, מאז שהתפקד ברקת לליכוד, הוא חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה – מגייס תומכים, עורך חוגי בית, משתתף בכנסים, לוחץ ידיים – עושה כל מה שאפשר. המטרה: לשמש בתפקיד בכיר, לא פחות משר, בממשלה הבאה. עכשיו מגיע המאני טיים – בשבוע הבא, ב-5.2.19 יתקיימו הפריימריז בליכוד, וברקת מצפה להתמקם בשורה הראשונה של מפלגת השלטון. וכן, מאוד צפוף שם.

מה תעשה אם לא תצליח להתברג גבוה – האם תמשיך בליכוד?
"אני רוצה להזכיר שגם אחרי שהפסדתי את הבחירות לראשות עיריית ירושלים – נשארתי, הייתי במועצה, עשיתי כל מה שאני יכול", אומר ברקת השבוע בשיחה עם "כל העיר". "המחויבות שלי היא קודם כל לשרת את מדינת ישראל, ללא תנאים. מיד כשאסיים עם הפריימריז, אמשיך לפעול להגדלת התמיכה בליכוד, ולהביא תומכים חדשים לתוך הליכוד. אתם תראו אותי מתרוצץ בכל רחבי המדינה. כניסתי לתוך הליכוד מביאה קהלים חדשים שמבססים את מעגלי התמיכה בליכוד".

מהן הציפיות שלך לפריימריז?
"הפריימריז זה הליך דמוקרטי בריא, שאין אותו באף מפלגה אחרת. זו תקופה שצריך לכתת רגליים, להגיע לסניפים ברחבי הארץ ולשכנע פעילים. הדבר הכי חשוב זה להיות ראוי לכל הבוחרים. אני מעמיד למבחן את המועמדות שלי לשותפיי בליכוד. חוץ מראש הממשלה, אני הירושלמי היחיד שהולך לרשימה הארצית, וכמדומני היחיד שמתמודד על מקום ריאלי. ככל שאני אהיה במקום יותר גבוה אני יכול להשפיע הרבה יותר, ואשמח שיתמכו בי על מנת שאוכל לקחת תיקים גדולים. בכל מקום שאליו אגיע אני אוכל לשרת את מדינת ישראל".


בנימין נתניהו (צילום: מגד גוזני)

בנימין נתניהו (צילום: מגד גוזני)


"אני בא לשרת את מדינת ישראל בשקל לשנה", מוסיף ואומר ברקת, "אני בא לתת את ניסיון חיי כמ"פ בצנחנים, כיזם חברתי, כיזם הייטק וכיזם ציבורי – כראש עיריית ירושלים. את הניסיון הזה אני לוקח לטובת מדינת ישראל ומגוון התפקידים שאני יכול לעסוק בהם הוא רחב. זה תלוי במה שראש הממשלה בנימין נתניהו ירצה ממני – כל תפקיד שהוא יטיל עלי ‑ אקח, כל מה שירכיב קואליציה יציבה וגדולה. אני יכול לקבל על עצמי כל תפקיד".


תוכנית 'שעת חניה חינם' יוצאת לדרך: קופת עיריית ירושלים תספוג בשנה 25 מיליון שקלים


"נכון לחכות עם ההמלצות"

גם ברקת, יחד עם שורת חברי הכנסת והשרים בליכוד, מתייצב השבוע לצדו של ראש הממשלה נתניהו, בכל הקשור להמלצותיו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בעניין חקירות ראש הממשלה.

"נראה לי נכון לחכות עם ההמלצות", מציין ברקת. "המלצות היועץ המשפטי"ש בתיקים, בכפוף לשימוע, זה רק הקטגוריה, בלי הסנגוריה. אם מפרסמים רק חלק אחד – ההמלצות, ללא אפשרות של מתן תגובה לראש הממשלה נתניהו, בלי ללמוד את החומר ולמצות את ההליך המשפטי זה יכול להשפיע על אנשים באמצע הליך בחירות, זה רעשי רקע. יש להמשיך לתת לראש הממשלה להוביל את מדינת ישראל, וכל זה לא צריך להיות בתקשורת. צריך לאפשר לראש הממשלה להגיב כראוי".

נתניהו צריך להתפטר במידה ויוגש כתב אישום?
"ברור שלא. החוק אומר במפורש שראש ממשלה רשאי לכהן עד סיום ההליך המשפטי. כאן אנחנו בתחילתו של ההליך. אין כאן שאלה בכלל, ראש הממשלה טוען לחפותו, זה ברור שאנשים מנסים להשתמש בהליך המשפטי כדי להחליף את ראש הממשלה".

ברקת מתייחס השבוע גם לאישיות הפוליטית הכי מסקרנת של השבוע – הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. לדבריו, "הוא איש ראוי, אם הוא היה שייך למחנה הלאומי הוא היה מצטרף לזו שקיימת, ולא מקים מפלגה חדשה. כנראה עמדותיו שונות משלי ושל המחנה הלאומי".


ניר ברקת (צילום: יואב ויינטרוב)

ניר ברקת (צילום: יואב ויינטרוב)


כותב ספר: "יתפרסמו בו סודות"

אחרי 10 שנים, שתי קדנציות כראש העיר – כבר כחודשיים שברקת לא פוקד את הלשכה בכיכר ספרא, מאז שנכנס לתפקידו ראש העיר הנבחר משה ליאון. ל"כל העיר" נודע כי בימים אלה עומל ברקת על כתיבת ספר, שבו יתפרסמו סודות מכיכר ספרא: "אני כותב ספר", כך הוא אומר ל"כל העיר", "יש מצב שהוא יתפרסם לפי הבחירות. יתפרסמו בו סודות ויהיה מעניין".

"אני פנוי לכל פנייה של משה ליאון ושל הצוות שלו", מציין ברקת, "לשמחתי העברתי את העיר בתנופה מאוד גדולה לליאון. להיות ראש העיר ירושלים, בניגוד לאמירה הידועה – שעצוב להיות ראש עיריית ירושלים – שזה פייק ניוז, זה למעשה תפקיד מרתק עם המון הגשמה עצמית. לעסוק בו עשר שנים ברציפות זה כבוד שקשה לי להסביר. אני איש של עבודה קשה, והיום סדר היום שלי מרתק ושונה מהותית ממה שעשיתי בעיריית ירושלים, אין כמו להיות ראש העיר ירושלים".

ברקת מספר כי הוא פועל בימים אלה לפתח תוכניות כלכליות לאזורי הפריפריה. "אותו הלימוד שעשיתי בירושלים אני עושה גם ליהודה ושומרון, לנגב, לערבה ולגליל", הוא מספר. "אני חושב שנוכל לייצר תוכנית עבודה לפיתוח כלכלי עם פרופ' מייקל פורטר, שעבד איתי על התוכנית הירושלמית. זה משהו שלא נעשה מספיק – המודל הוא רפורמות עמוקות שעשיתי בעיר ירושלים שניתנות להרחבה, אני למעשה לוקח את הניסיון הירושלמי לרמה הלאומית".


טענות קשות לדיירים בגבעת מרדכי נגד ברקת; הסיבה: קידום הרחבת הממ"ד התורני רגע לפני סיום הקדנציה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בני לנדק

    עוד מצטרף למקהלת ההסתה נגד שלטון החוק
    (או – מה לא עושים בשביל להתברג ברשימת הליכוד,)

  2. מרתה אברט

    מלקק למושחת ומדקלם את דף המסרים המטומטם כאחרון
    הבבונים.איכססססס.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר