ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)
ניר ברקת (צילום: מאיר אליפור)

טענות קשות לדיירים בגבעת מרדכי נגד ברקת; הסיבה: קידום הרחבת הממ"ד התורני רגע לפני סיום הקדנציה

לטענת הדיירים, ראש העיר היוצא ניר ברקת קידם את התוכנית להרחבת בית הספר למרות החלטת ועדת התכנון שלא לאשרה. העירייה: "הפעולה בוצעה בהתאם להנחיות הייעוץ המשפטי"

פורסם בתאריך: 2.12.18 19:04

דיירים בשכונת גבעת מרדכי טוענים למחטף שביצעו העירייה וראש העיר היוצא ניר ברקת רגע לפני סיום הקדנציה. הסיבה: בקידום תוכנית להרחבת בית הספר ממ"ד תורני גבעת מרדכי.

לטענת הדיירים, הרחבת בית הספר עלתה לדיון בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אך חברי הוועדה קבעו שלא ניתנו פתרונות מספקים לבעיות חניה שעשויות להיווצר בשכונת גבעת מרדכי. על כן הוחלט לערוך סיור של גורמי המקצוע הרלוונטיים ביחד עם חברי ועדת התכנון לבחינת הנושא.



בשל הסמיכות למערכת הבחירות לראשות העיר והחלטת היועץ המשפטי לעירייה שלא לקיים ישיבות של ועדת התכנון עד לכינון מועצת עירייה חדשה, לא התכנסה הוועדה ולא נתנה את החלטתה. לטענת הדיירים בגבעת מרדכי, החליט ראש העיר ניר ברקת להעביר את התוכנית להרחבת בית הספר ממ"ד תורני גבעת מרדכי לאישור רשות הרישוי בעיריית ירושלים, שאישרה את התוכנית למרות היעדר פתרונות מספקים לבעיות החניה.

הדיירים, ביחד עם מספר חברים במועצת העירייה היוצאת, עתרו לוועדת הערר של ועדת התכנון והצליחו בשלב זה לעכב את ביצוע התוכנית, אך הם מלאי טענות כנגד עיריית ירושלים וכנגד ראש העיר היוצא ברקת.

ממ"ד תורני גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

ממ"ד תורני גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

בשיחה עם "כל העיר" אומר אחד מהדיירים בגבעת מרדכי: "נגד כל הכללים והנהלים, ניר ברקת קידם את מתן ההיתר בתוך תקופת בחירות וכמעט בלי שאף אחד ישים לב. אנחנו, תושבי גבעת מרדכי, טוענים כי בניית כיתות נוספות והרחבת בית הספר תוביל לעומסי תנועה ברחובות הסמוכים לבית הספר ולהגברת מצוקת החניה באזור".

דייר אחר בגבעת מרדכי מעלה חשש נוסף הקשור להרחבת הממ"ד התורני. לדבריו, "רק לפני כשנתיים חנכו אגף נוסף שמספק את הצרכים של הממ"ד. החשש המרכזי של הציבור הציוני דתי בשכונה זה שהגדלת המוסד תוביל דווקא לבסוף לסגירתו ולהעברת המוסד לאוכלוסייה אחרת, כי לא בטוח שבשנים הקרובות הוא באמת יענה על הצרכים של תושבי השכונה מהציונות הדתית. תקדימים לתופעה לא חסרים בשכונות מעורבות כמו רמות וקרית היובל".


יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)

יוחנן ויצמן (צילום: ארנון בוסאני)


לטענות של חלק הדיירים מצטרפים, כאמור, גם חברי מועצת העירייה היוצאת. אחד מהם, יוחנן ויצמן (אגודת ישראל), טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "ראש העיר ניר ברקת עשה מחטף בנושא של בית הספר הממ"ד התורני גבעת מרדכי. רשות הרישוי בעירייה, כמו הוועדה למסירת עבודות, הפכו לגופים שמצפצפים על החוק ומאשרים דברים שאינם בסמכותם. סדר היום של הוועדה שאישרה את הרחבת בית הספר בגבעת מרדכי לא מופיע באתר העירוני. בכוונתי לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיבדוק את כל חוות הדעת המוזמנות מצד ניר ברקת, שהגיש היועץ המשפטי של העירייה, כדי שיבחן את חוקיותם".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) מוסיפה: "התכנית להרחבת בית הספר ממ"ד תורני בגבעת מרדכי היא מיותרת ואף מזיקה. תושבים רבים מתנגדים, ולמרות פניות בנושא עוד לא נמצא הצדקה לבנייה. לאחר פגישה עם התושבים, השתכנעתי בצדקתם וביקשתי בוועדת הכספים ובמועצת העיר לא לאשר את הכספים לכך. במקביל, התנגדתי יחד עם חברים אחרים לתוכנית כפי שהוגשה בוועדת התכנון, בה הוחלט לצאת לסיור עם נציג התושבים. לתדהמתי, התושבים גילו שבניגוד להחלטת הוועדה, לא יצא סיור והנושא לא הוחזר להחלטת הוועדה, אלא הועבר ללא ידיעתנו בוועדת הרישוי. מדובר במחטף מקומם, שמצטרף לשורה של מחטפים של ההנהלה היוצאת: הפקדת תוכנית מכללות צה"ל בעין כרם בניגוד לעמדת המועצה, ניסיון להציב מתקני חניה בניגוד למדיניות משרד התחבורה, בנייה בהדסה הקטנה שאיימה להביא לפגיעה במתקנים של יובלים ועוד. אני מאוד מקווה שגם במקרה של גבעת מרדכי נצליח לעצור את ראש העיר היוצא וההנהלה היוצאת בניסיונות לפעול, ברגע האחרון, בניגוד לרצון התושבים ותוך עקיפה ופגיעה בנוהל התקין. כולי תקווה שהרשויות יעמדו לצדנו בהקפדה על החוק ובהגנה על הציבור מפני בעלי אינטרסים".


אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

אלעד מלכא (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות): "במחטף בדקה ה-90 ניסתה העירייה לקדם את הרחבת בית הספר בניגוד לרצון השכונה, ועדת הכספים ו-ועדת תכנון ובניה. צר לי שזו ההתנהלות ושנאלצנו להגיע עד ועדת הערר בנושא. אני מקווה שראש העירייה החדש ישכיל להתנהל אחרת".

 

יש לציין כי באתר עיריית ירושלים מצוין בנוגע להרחבת בית הספר ממ"ד תורני גבעת מרדכי כי "התיק הובא לרשות הרישוי על פי חוות דעת עו"ד זאב גבאי, הקובע כי יש לרשות הרישוי סמכות לדון בבקשה. יצוין כי התקיים דיון בוועדה המקומית ושם הוחלט לקיים סיור במקום, ובשל הדרישות הדחופות והצורך המידי בבניית כיתות לימוד מובא לאישור רשות הרישוי. רשות הרישוי מאשרת את הבקשה, אשר על פי חוות הדעת של עו"ד גבאי תואמת את התוכנית".

עוד מצוין באתר העירייה כי "המחלקה להסדרי תנועה בחנה את הצורך בשנית לאחר שהתקיים סיור במקום ע"י הגורמים המקצועיים הרלוונטיים אשר התרשמו כי במקום אין מצוקת חניה כלל, שהרי מדובר בבית ספר ומפרצי החניה נותנים מענה הולם להורדה והעלאת התלמידים במקום בבטחה".

ממ"ד תורני גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

ממ"ד תורני גבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

מהעירייה נמסר בתגובה: "בעיר ירושלים חסרות 5,000 כיתות לימוד. בגבעת מרדכי הוקם ביוזמת ראש העיר היוצא ניר ברקת בית ספר ממ"ד גבעת מרדכי, אשר תוך שנים ספורות נסק לגבהים של הצלחה פדגוגית, שבזכותה גדל וצמח מספר התלמידים בבית הספר, והוא מכיל כעת מאות תלמידים. בשנת הלימודים תשע"ט נפתחו 4 כיתות א' ומגמת הצמיחה ניכרת. מתוך שכך, נדרש קידום מהיר של בינוי הרחבה לבית הספר ממ"ד גבעת מרדכי כדי לספק מענה לביקושים הגדלים והולכים. בהתאם לכך ולפי חוות דעת של הייעוץ המשפטי לעירייה וכחלק מקידום מהיר של כלל הפרויקטים לבינוי כיתות לימוד בעיר בכלל ופרויקט הרחבת ממ"ד גבעת מרדכי בפרט, הטיפול בהליך היתר הבניה לאגף הנוסף לממ"ד גבעת מרדכי נעשה ע"י רשות הרישוי. יש להצטער כי לא כל נבחרי הציבור שותפים לתחושת הדחיפות בצורך בבינוי כיתות לימוד על מנת שלילדי ירושלים יהיה מענה חינוכי הולם בדמות כתות לימוד תקניות וראויות ללמידה. כאמור כל פעולות העירייה בעניין נעשות כדת וכדין בהתאם להנחיות הייעוץ המשפטי והן מגובות בחוות דעת מקצועית הן משפטיות והן מתחום הבניה, החניה, התנועה וכו׳".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר