מכולות האשפה (הצפרדעים) בצידי הכביש בפסגת זאב (צילום: שלמה יהושע)
מכולות האשפה (הצפרדעים) בצידי הכביש בפסגת זאב (צילום: שלמה יהושע)

סוף דרכם של פחי הצפרדע: מפגע סביבתי ואסתטי בצפון ירושלים

כ-150 מכולות אשפה - 'פחי צפרדע' - הושלכו על ידי עיריית ירושלים בוואדי בפסגת זאב. התושבים תוהים איך הפכה מהפכת הפחים המוטמנים למפגע סביבתי? העירייה בתגובה: "עד סוף השבוע מכולות האשפה יפונו מהמקום"

פורסם בתאריך: 18.2.19 08:37

מהפכה סביבתית או מפגע סביבתי? על השאלה הזו מנסים לענות תושבי שכונת פסגת זאב בצפון ירושלים, וזאת לאחר שעיריית ירושלים הפכה את הוואדי בפסגת זאב מזרח לפסגת זאב מרכז לבית קברות למכולות אשפה (הצפרדעים הירוקים). התושבים, כמעט מיותר לציין זועמים ותוהים האם כך נראית מהפכה סביבתית?

יש לציין כי מכולות האשפה פונו לוואדי בפסגת זאב כחלק מהמיזם הסביבתי של עיריית ירושלים להחליף את מכולות האשפה ברחבי העיר בפחים טמוני קרקע. אולם במקום להעביר את המכולות למחזור, עיריית ירושלים מרכזת באחרונה את אותם "צפרדעים" בוואדי, כשהמחזה אינו מלבב, ולבטח לא נראה כמו פרויקט סביבתי למרות העובדה שהצבע הירוק בהחלט שולט.

בשיחה עם "כל העיר" מספר תושב פסגת זאב שלמה יהושע, מנהל קבוצת הפייסבוק 'ירושלים בעיות פיתוח' כי "במקום שעיריית ירושלים תפנה את "הצפרדעים" למחזור או למקום שבהם הם צריכים להיות, מכולות האשפה הללו הושארו בתוך הוואדי בפסגת זאב. כבר עבר למעלה מחודש מהפעם הראשונה שבה פנינו לעיריית ירושלים, צילמנו את המכולות והן עדיין לא פונו. כעת זה כבר נראה כמו ערמת גרוטאות ואנשים אפילו התחילו לשפוך שם זבל. התחושבה היא שהמקום הזה הופך לאט-לאט למזבלה, ובעיריית ירושלים אין קול ואין עונה".

מכולות האשפה (הצפרדעים) בצידי הכביש בפסגת זאב (צילום: שלמה יהושע)

מכולות האשפה (הצפרדעים) בצידי הכביש בפסגת זאב (צילום: שלמה יהושע)

יהושע מוסיף ומדגיש כי "אני לא מבין מדוע החליטו על הפיתרון הזה של הצבת מכולות האשפה בוואדי. הרי התוכנית של הפחים המוטמנים היא לא תוכנית שנעשתה מעכשיו לעכשיו. הפחים המוטמנים היו נעולים כמעט חודשיים, כך שהיה מספיק זמן למצוא פתרונות עבור מכולות האשפה הללו. הפחים זרוקים כיום אחד על השני, יש מי שמשליך לתוכם זבל ויש גם מי שמשליך אליהם פסולת בניין הפחד הגדול הוא שבסוף עוד יבקשו מהתושבים לשלם על המפגע הסביבתי הזה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "על מנת לסיים במהירות האפשרית את פרויקט החלפת מכולות האשפה בפחים מוטמנים, רוכזו כ-150 מכולות אשפה בוואדי המחבר בין פסגת זאב מזרח לפסגת זאב מרכז, במרחק רב מדירות המגורים של תושבי השכונה. הדבר נעשה במחשבה תחילה, על-מנת למנוע הפרעה לתושבים. בנוסף, ריכוזן נעשה היות ומדובר במספר גדול, אותו צריך לשנע בשלבים. עד סוף השבוע מכולות האשפה יפונו מהמקום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר