רחוב שטרן (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים, חברת קדמת היובל)
רחוב שטרן (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים, חברת קדמת היובל)

למעלה מ-7,000 דירות ייבנו עד שנת 2025 בקרית היובל: האם התשתיות ערוכות לכך?

תוכניות של התחדשות עירונית, שיוצאות לדרך בשכונת קרית היובל, וכוללות בנייה מסיבית של דירות, עלולות להוביל לכאוס תחבורתי ולעומס על התשתיות; מינהל גנים: "במקום להתחדש אנחנו עלולים להפוך את השכונות למקום שלא ניתן יהיה להתגורר בו"

פורסם בתאריך: 19.2.19 08:39

האם התשתיות בירושלים ערוכות לגדילה המסיבית של כמות הדירות, על רקע תוכניות של התחדשות עירונית? בקרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים מודאגים. בשכונות דרום העיר מקודמות מספר תוכניות של התחדשות עירונית – בסך הכל צפויות להיבנות עד לשנת 2025 כ-7,000 דירות. המינהל הקהילתי ותושבים חוששים כי התשתיות אינן ערוכות לכך. הזינוק בכמות התושבים עלות להוביל לכאוס תחבורתי, על עומסים אדירים על הכבישים, על מוסדות החינוך ועל הפארקים.



כך למשל הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה שלוש תוכניות פינוי-בינוי בקרית היובל ובעיר גנים, במסגרתן יתווספו 587 יחידות דיור חדשות. מדובר על המהפך הנדל"ני שיעבור רחוב טהון. כמוכן, גם רחובות שטרן ואורוגואי צפויים לעבור מתיחת פנים – ברחובות אלו יקומו מאות דירות חדשות.


רחוב אורוגואי (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים, חברת קדמת היובל)

רחוב אורוגואי (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים, חברת קדמת היובל)


יו"ר מינהל קהילתי גנים נתנאל פישר, מציין כי "מינהל קהילתי גנים דורש מזה תקופה ארוכה להסתכל על ההתחדשות העירונית כמכלול אחד שלם. אנו סבורים כי אישור תכניות ספציפיות ללא התייחסות למרחב הציבורי הכולל, עלול לפגוע קשות ביתרון של ההתחדשות. במקום להתחדש אנחנו עלולים להפוך את השכונות למקום שלא ניתן יהיה להתגורר בו לאורך שנים. לכן, אנו מקווים שהעירייה וגורמי המקצוע יקדמו תפיסה כוללנית להתחדשות העירונית של דרום מערב העיר".


הדמיית תוכנית פינוי-בינוי ברחוב שטרן בקרית היובל (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים)

הדמיית תוכנית פינוי-בינוי ברחוב שטרן בקרית היובל (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים)


"בחצי שנה האחרונה הגיעו לוועדת התכנון והבנייה מספר פרויקטים של התחדשות עירונית במתחם קרית היובל וגנים, מדובר בכ-7,000 דירות, שאמורות להתווסף לשכונות", מציין בשיחה עם "כל העיר" חבר הוועדה המקומית אלעד מלכא (התעוררות). "כשבודקים את ההתאמה לתשתיות – אנו מבינים שיש פתרון נקודתי שמתאים לכל פרויקט. אך, כרגע אין ראייה מתוכננת שמציינת כי יש כאן אזור גיאוגרפי גדול, העתיד לעבור שינוי מסיבי, ואיך להתאים את השינוי הזה לתושבים. חובה להתאים את התשתיות לתושבים – מה קורה עם הכבישים, גני הילדים, התחבורה ציבורית. למשל, מבחינת כבישים ותנועה – אין כרגע בדיקה מקיפה שנעשתה באזור, כזו שחשבה כיצד להתאים את התנועה לפרויקטים. אין מישהו מטעם הגורמים המתאימים שראה את הכול בראייה כוללת. אין מהנדס תנועה או יועץ תנועה, שבדק הכול לעומק עד שזה ייעשה".




אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)


במכתב ששיגר מלכא ליו"ר הוועדה המקומית אליעזר ראוכרבגר (דגל התורה) הוא מציין כי "בהיעדר ‏פרוייקטור ‏עירוני ‏האמון ‏על ‏ביצוע ‏התכנון המדובר‏ הוא ‏עשוי ‏להישאר‏ על ‏הנייר ‏בלבד.‏ בדיקות ‏היתכנות ‏תחבורתיות מבוצעות ‏לכל ‏פרוייקט ‏בנפרד, ‏על ‏ידי היזמים ‏וללא‏ ראייה ‏כוללת.‏ על‏ מנת‏ להיערך‏ לשינויים ‏הללו ‏יש ‏לקיים בדיקות היתכנות תחבורתיות ‏לכל ‏האזור ‏ובו ‏לבחון  את ‏החלופות ‏השונות ‏ואת ‏התנאים ‏אשר ‏יש‏ להציב ‏לכל ‏פרויקט ‏בנפרד, ‏אך ‏גם ‏בראייה ‏מרחבית של‏ כלל ‏האזור". בהמשך הוא מבקש: "‏לקיים ‏סקירה ‏מסודרת ‏לחברי ‏הוועדה ‏בנוגע ‏לעתודות ‏בנייה ‏במרחב, ‏תכניות הבנייה ‏החדשות ‏וכן ‏תכניות ‏ההתחדשות ‏העירונית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אזור יובלים גנים הוא מהאזורים המתוכננים ביותר בעיר. עיריית ירושלים הכינה, בשיתוף משרדי ממשלה, תכנית אב לאזור אשר אושרה במוסדות התכנון. התכנית מנחה היכן וכיצד לתכנן תכניות פינוי בינוי, מערכות תנועה, שטחי ציבור ומרחב ציבורי. לאחרונה, הוכנה באגף התכנון פרוגרמה מעודכנת של מבני ושטחי הציבור הנדרשים ביובלים גנים בתאום עם מנח"י וכל גורמי העירייה האחרים הרלוונטיים. הפרוגרמה הוכנה בשיתוף המינהלים הקהילתיים. בנוסף, האגף מקדם הכנת בדיקה תחבורתית מקיפה לכל האזור בשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה ובהנחיית משרד התחבורה ולשכת התכנון המחוזית. העבודה בתחום התנועה והתחבורה עומדת להסתיים ותכלול ניתוחים והמלצות לשדרוג מערכי התנועה, והנגישות באזור. באזור פעיל תוואי רכבת קלה 'הקו האדום' והחל תכנונו של תוואי חדש, 'הקו הסגול'. את תכניות הפינוי-בינוי באזור מלווה באופן צמוד המינהלת להתחדשות עירונית, הפועלת בחברת מוריה בהנחיית העירייה ואשר הוקמה לצורך זה. כל תכנית ותכנית מלווה על ידי צוות היגוי קבוע אשר מורכב מנציגי האגף ומינהל קהילה, נציגי לשכת התכנון המחוזית ונציגי משרד הבינוי והשיכון תוך עדכון ויידוע באופן שוטף של מתכנן הרובע ומתכנני השכונות. כל תוכנית ותוכנית נבחנת בהתאם לתפישה שכונתית כוללת ונבדקת הן בהיבטיה הפיזיים והן בהיבטים חברתיים-כלכליים. בקרוב תחל פעילות מיוחדת של סדרת מפגשים עם נציגי ופעילי השכונות ונציגי העירייה לקידום ותאום כל פעולות ההתחדשות העירונית ושדרוג השכונות, המפגשים מונחים על ידי המינהלת להתחדשות עירונית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושב רגוע

    7000 יח"ד עד 2025? נשמע פופוליסטי.
    מנסים להפחיד את התושבים.
    האיזור משורת ועתיד להיות משורת על ידי תחבורה ציבורית והסעת המונים יותר מכל איזור בעיר.

  2. יודע דבר

    לקשקשן הרגוע(שלוח של הקבלנים כנראה..): כרגע מצב התחבורה הציבורית בקריית היובל מזעזע, הכבישים צרים מלהכיל את כל נפח התנוחעה ואין חניה בכלל, עד שנת 2030 לא ניתן לפתור את כל בעיות התשתית ולכן אינ מציע פעולה הפוכה: קודם לבנות תשתיות נורמאליות ואז לחשוב על הוספת יחידות דיור. התגובה של העיריה כרגיל לא תואמת את המציאות אין שום שיתוף פעולה עם אף אחד, מדובר על תוכניות אקלקטיות, שאין קשר ביניהן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר