מגדלים ליד קווי הרכבת הקלה - פרויקט "הדסה הקטנה" בקרית היובל (הדמיה: 3Ddesign‎)
מגדלים ליד קווי הרכבת הקלה - פרויקט "הדסה הקטנה" בקרית היובל (הדמיה: 3Ddesign‎)

קרית היובל: המינהל הגיש ערר נגד הפרויקט הנדל"ני "הדסה הקטנה"

לטענת המינהל, לא הוסדרו חלופות למגרש החניה במתנ"ס פיליפ לאון הסמוך - מה שעלול להביא לסגירתו ולפגיעה בפעילות לבעלי צרכים מיוחדים ובמועדון ניצולי השואה. העירייה: "הצדדים נמצאים בשיח מתקדם"

פורסם בתאריך: 5.9.18 08:42

המאבק נגד אישור פרויקט 'הדסה הקטנה' בקרית היובל עולה מדרגה: המינהל הקיהלתי יובלים הגיש  לועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה ערר נגד העבודות בפרויקט "הדסה הקטנה". מדובר בפרויקט במסגרת מיזם "דירה להשכיר" לדיור בר השגה בירושלים, שבו אמורים להיבנות כ-450 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 18 קומות, מרביתן, כידוע, יוקצו לטובת דיור בהשכרה ארוכת טווח. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני חודש, לטענת אנשי המינהל הפרויקט עשוי לפגוע בפעילויות של המינהל הקהילתי במתנ"ס פיליפ לאון, ובעיקר בפעילויות לאוכלוסיות מוחלשות כגון ניצולי שואה, בעלי מוגבלויות, קשישים ועוד.



בערעור שהוגש טוענים המערערים כי ההיתר סותר הוראה מפורשת שנכללה בתב"ע של האזור, ולפיה התנאי לקבלת היתר לתוכנית הוא הסדרה של מתקנים חלופיים לאלה הקיימים – מגרש הכדורסל ומגרש החניה של המתנ"ס. עוד כתבו העותרים כי נפל פגם בפרסום הבקשה להיתר, ולכן המינהל הקהילתי – כמו גופים אחרים – לא יכול היה להגיש בזמן התנגדות לבקשה.

מתנ"ס פיליפ לאון, הדמיית פרויקט הדסה הקטנה (צילומים: מינהל קהילתי יובלים, 3Ddesign)

מתנ"ס פיליפ לאון, הדמיית פרויקט הדסה הקטנה (צילומים: מינהל קהילתי יובלים, 3Ddesign)

"אם יבוצעו העבודות על פי ההיתר, התוצאה עלולה להיות סגירה מיידית של מתנ"ס פיליפ ליאון, שלא יוכל לפעול ללא מגרש חניה, הכולל חניות נכים ורחבת כיבוי אש", הוסבר בערר. "אין צריך לומר שכתוצאה מכך עלול להישלל רישיון העסק מהמנהל הקהילתי, בשל החשש מביטול אישור כיבוי אש".

גורם במינהל הקהילתי יובלים מוסיף: "היתר הבנייה ניתן בניגוד מובהק לתב"ע המאושרת של 'הדסה הקטנה', ומסכן את מועדון ניצולי השואה, את מועדון נכי צה"ל ואת הפעילות לבעלי צרכים מיוחדים המתקיימת במתנ"ס פיליפ לאון. גורמי הרישוי העירוניים מתעלמים, והאוכלוסייה המוחלשת ביותר במרחב צפויה לסבול סבל רב. זאת לא הפעם הראשונה שבה העירייה מתעלמת מהבקשות שלנו. אנו רואים בערר הזה סימון של קו אדום: מנהל יובלים לא יעבור יותר לסדר היום בענייני בינוי בשכונה. יצאנו למאבק ולא נוותר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כחלק מדרישות העיריה לפיתוח מתחם 'הדסה הקטנה', נדרש היזם להקים בסמוך למתחם, ובמקום שייבָּחר על ידי העירייה, מגרש חניה שבו לא פחות מ-70 מקומות חניה, וכן מגרש ספורט. הצדדים נמצאים בשיח מתקדם להסדרת מחויבות היזם, וסוכם כי לא תהיה פגיעה במצב הקיים עד להעמדת החלופות, כפי שדרשה העירייה. פרויקט דירה להשכיר 'הדסה הקטנה' נמצא בין הרחובות הנרייטה סאלד, יעקב טהון וצ'ילה, ובסמוך ל'גן המפלצת' (גן רבינוביץ'). התוכנית קודמה על ידי חברת 'דירה להשכיר', בשיתוף רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים ומטה הדיור במשרד האוצר. הפרויקט כולל הקמה של 450 יחידות דיור, כאמור, וכן הקמת שטח של 6,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר