מתנ"ס פיליפ לאון, הדמיית פרויקט הדסה הקטנה (צילומים: מינהל קהילתי יובלים, 3Ddesign)
מתנ"ס פיליפ לאון, הדמיית פרויקט הדסה הקטנה (צילומים: מינהל קהילתי יובלים, 3Ddesign)

קרית היובל: המינהל הקהילתי נגד עבודות החפירה בפרויקט "הדסה הקטנה"

לטענת אנשי המינהל, עבודות החפירה יחלו בקרוב מאוד, אך עדיין לא הוסדרו מקומות חניה חלופיים. עוד טוענים במינהל כי "יבודדו את מתנ"ס פיליפ לאון ולא תהיה אפשרות להגיע פיזית למקום"

פורסם בתאריך: 7.8.18 09:25

בשבועות הקרובים צפויים לצאת לדרך עבודות החפירה בפרויקט "הדסה הקטנה" בקרית היובל, פרויקט במסגרת מיזם "דירה להשכיר" לדיור בר השגה בירושלים, שבו אמורים להיבנות כ-450 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 18 קומות, מרביתן, כידוע, יוקצו לטובת דיור בהשכרה ארוכת טווח.



על פניו נדמה שמדובר בבשורה משמחת, אולם במינהל קהילתי יובלים טוענים השבוע כי הפרויקט עשוי לפגוע בפעילויות של המינהל הקהילתי במתנ"ס פיליפ לאון, ובעיקר בפעילויות לאוכלוסיות מוחלשות כגון ניצולי שואה, בעלי מוגבלויות, קשישים ועוד.

יש לציין כי פרויקט דירה להשכיר "הדסה הקטנה" – מתחם שבו פועלות מרפאות, ממוקם, כאמור, בשכונת קרית היובל, בין הרחובות הנרייטה סאלד, יעקב טהון וצ'ילה, ובסמוך ל'גן המפלצת' (גן רבינוביץ'). התוכנית קודמה על ידי חברת 'דירה להשכיר', בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים ומטה הדיור במשרד האוצר. הפרויקט כולל הקמה של 450 יחידות דיור בארבעה מגדלים בני 18 קומות כל אחד, וכן הקמת שטח של 6,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה.

"בעקבות עבודות החפירה שיתבצעו במקום יבודדו את המתנ"ס ויסגרו את כל האזור מסביב בלי שום התחשבות", טוענת ליזי זהר, דוברת מינהל קהילתי יובלים. "זה הולך לפגוע בנו לגמרי, יש לנו אוכלוסיות מוחלשות שמגיעות למתנ"ס פיליפ לאון, כגון ניצולי שואה, נכי צה"ל, אולפן של עולים חדשים, שרובם אינם צעירים, צמי"ד ועוד. לא תהיה להם אפשרות להגיע פיזית למקום. אותנו זה ישתק לגמרי".

זהר מוסיפה ומציינת כי "חשוב לי להדגיש – ישנה תקלה חמורה שניתן היתר שלא לפי הוראות התוכנית והוועדה המחוזית".

יו"ר מינהל קהילתי יובל רוני שרון מוסיף:  "השורה התחתונה היא שכל מי שמגיע אלינו עם רכב, לא יוכל לעשות זאת במהלך העבודות וגם אחריהן. מי שתכנן את הפרויקט ונתן לו את האישורים לחפור שכח פרטים חשובים מאוד – לא לקחו בחשבון העלאת והורדת נוסעים, לא חניית כיבוי אש ודברים נוספים כגון זה".

מתנ"ס פיליפ לאון, קרית היובל (צילום: מינהל קהילתי יובלים)

מתנ"ס פיליפ לאון, קרית היובל (צילום: מינהל קהילתי יובלים)

שרון מוסיף ומציין כי בעיות נוספות הן מגרש הכדורגל שקיים בשטח התוכנית והיעדר מקומות חניה מספיקים עבור באי מתנ"ס פיליפ לאון. במסגרת התוכנית, כך לדברי שרון, יזמי הפרויקט אמורים להעניק מגרש כדורגל חלופי ומגרש חניה חלופי עם 180 מקומות חניה, הכוללים חניית אמבולנס, כיבוי אש והנגשה לנכים. בפועל, כך הוא מוסיף וטוען, הוקצו בתוכנית רק 80 מקומות חניה והחלו כבר בהכנות לעבודות הנדרשות".

"יזמי הפרויקט טוענים שהם התחייבו ל-80 מקומות, זה הזוי", מדגיש שרון. "בוועדה המחוזית ישנו פרוטוקול שהם חייבם לתת חניה חלופית ומגרש כדורגל חלופי, אבל הם לא נתנו בינתיים כלום והתחילו להציב גדרות והכנות לעבודה. יזמי הפרויקט טוענים כי רשום להם 80 מקומות חניה, אבל אנחנו הגשנו התנגדות לפרויקט שבה כתוב כ-180 מקומות חניה, חלק מזה התקבל בוועדה. בפועל, 80 מקומות אפילו לא נותנים לנו".

פרויקט "הדסה הקטנה" (הדמיה: 3Ddesign‎)

פרויקט "הדסה הקטנה" (הדמיה: 3Ddesign‎)

מהעירייה נמסר בתגובה: "היתר החפירה ניתן בהתאם להוראות תוכנית בנין העיר שחלות על המקום. מגרש החניה ומגרש הספורט אשר שימשו את המתנ"ס נמצאים בשטח ששייך לפרויקט המגורים. כחלק מהוראות התוכנית, היזם יכשיר מקומות חניה חלופיים בהתאם לתוכנית שאושרה בעירייה, והעירייה תפקח שכך יבוצע. בשלב זה מדובר בהיתר לחפירה בלבד".

ממיזם 'דירה להשכיר' נמסר כי "כל הליכי הבנייה תואמו מול עיריית ירושלים".


ניצחון לתושבי וסוחרי השוק: התוכנית להקמת חניון עיני נפסלה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר