מרכז העיר בשנת 2040 - מבט משער יפו (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)
מרכז העיר בשנת 2040 - מבט משער יפו (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

חשיפה: כך ייראה קו הרקיע של ירושלים בעוד 20 שנה

למעלה מ-200,000 יחידות דיור צפויות להיבנות ברחבי העיר עד לשנת 2040, מרביתם בבנייה לגובה על צירי הרכבת הקלה. הצצה ראשונית לתוכנית שתעלה את ירושלים לגובה

פורסם בתאריך: 5.3.19 16:47

מגדלים, מגדלים ועוד מגדלים. כך צפויה להיראות ירושלים בשנת 2040. למעלה מ-200,000 יחידות דיור צפויות להיבנות במשך התקופה הזו ברחבי העיר, מרביתן לאור צירי הרכבת הקלה ורובן ככולן בבנייה לגובה. על התוכנית הזו אמונה לשכת התכנון המחוזית שבמשרד האוצר.

יש לציין כי התוכנית היא חלק מתוכנית כוללת לכל מדינת ישראל, שהתקבלה בקבינט הדיור בשנת 2017. בהחלטת קבינט הדיור הוחלט לבנות עד שנת 2040 כ-290,000 יחידות דיור במחוז ירושלים, למעלה מ-200,000 מהן בתוך העיר העצמה. על מנת לעמוד ביעדי הבנייה, ניגשה לשכת התכנון המחוזית לעבודה ובסוף חודש ינואר היא גיבשה תוכנית שמועברת בימים אלה לדיונים פרטניים ברמה העירונית וברמת השכונות.


בר אילן, ירמיהו, גולדה מאיר ומרכז העיר - מבט מהר הצופים (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

בר אילן, ירמיהו, גולדה מאיר ומרכז העיר – מבט מהר הצופים (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)


על פי התוכנית החדשה, כמעט כל הפרויקטים שמתוכננים בעיר יהיו בעלי שימושים מעורבים – דיור, מסחר ותעסוקה, כשניתן דגש רב על עידוד בנייה בשימושים מעורבים. צירי הרכבת הקלה, שצפויים להתפרס כידוע בכל רחבי העיר בשלושה קווים שונים, נבחרו כיעד מרכזי לבנייה לגובה וזאת בשל תחבורה נגישה, שוויונית, בטוחה וירוקה.



אז איך זה אמור להיראות? באזור מרכז העיר למשל, על רחובות יפו וקינג ג'ורג', מתוכננים לקום מגדלים רבים. בין השאר במתחם בניין כלל, במתחם עדן הסמוך למגדל העיר. מגדלים נוספים יוקמו, על על פי התוכנית, ברחוב קרן היסוד ובבית אגרון. בנייה מסיבית מתוכננת גם על ציר בר אילן דרך רחוב ירמיהו ועד לשדרות גולדה מאיר.


קרית היובל, גבעת שאול והכניסה לעיר - מבט מצומת עין כרם (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

קרית היובל, גבעת שאול והכניסה לעיר – מבט מצומת עין כרם (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

 


גם דרום מערב העיר צפוי להשתנות כולו. על פי התוכנית, רחוב הנטקה כולו יעלה לגובה, כך גם רחוב בורוכוב. ברחוב חיים חביב צפויה תוכנית פינוי-בינוי גדולה. בנייה מסיבית, כך על פי התוכנית, צפויה באזור התעשייה בגבעת שאול, שתיצור רצף של רבי קומות עד לאזור הכניסה לעיר.


מרכז העיר, גילה דרך חברון - מבט מהר הצופים (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

מרכז העיר, גילה דרך חברון – מבט מהר הצופים (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)


יש לציין כי בשלב זה מדובר על תכנון ראשוני, שצריך עדיין לעבור את ועדות התכנון בעירייה. בנוסף, בטרם הגשת התוכניות, מבקשת לשכת התכנון המחוזית לשמוע את חוות דעתם של התושבים, כאשר במספר מינהלים קהילתיים בעיר התבקשו לקיים דיונים בנוגע לתכנון העתידי.

קרית היובל - מבט מצומת עין כרם (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)

קרית היובל – מבט מצומת עין כרם (הדמיה: לשכת התכנון המחוזית)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי , דרום העיר.

    שיתחילו לטפל בפרויקטים ל פינוי בינוי שתקועים כבר שנים. קטמונים וגילה עומדים בניינים בני 50 שנבנו כדי לאכלס עולים חדשים לתקופה מקסימלית של עשור , בפועל מצבם מזעזע פלטות של בטון ללא איטום. בפנים אוכלוסיות קשות יום שחיים בתנאי מעברות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר