רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)
רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

התוכנית לבניית שכונה חדשה בדרום ירושלים: החברה להגנת הטבע בקרב בלימה

שלב הגשת ההתנגדויות לתוכנית השנויה במחלוקת לבנייה של כ-5,000 דירות חדשות ברכס לבן הגיע לישורת האחרונה; לפי דוח חדש של החברה להגנת הטבע, "יש עתודות למגורים בתוך ירושלים עד לשנת 2040 לפחות, לא צריך לבנות על השטחים הפתוחים"

פורסם בתאריך: 25.2.19 19:35

בסוף השבוע צפוי להסתיים שלב הגשת הההתנגדויות לתוכנית הבנייה השנויה במחלוקת להקמת שכונה חדשה ברכס לבן – לפיה יקומו כ-5,000 דירות חדשות. בישורת האחרונה של מאבק הארגונים הירוקים נגד בנייה באתר הטבע, היום, שני, פרסמה החברה להגנת הטבע דוח חדש לפיו "יש עתודות למגורים בתוך ירושלים עד לשנת 2040 לפחות, לא צריך לבנות על השטחים הפתוחים". בדוח נטען כי "על סמך 407 התוכניות הנמצאות בימים אלה בשלבים שונים של תכנון, נמצא כי יש לעיר מאגר של כמעט 125 אלף יחידות דיור פוטנציאליות. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בירושלים יש ממוצע של 2,500 התחלות בנייה בשנה ועל פי זה, יש לעיר מאגר קיים ל-22 שנה קדימה, כלומר עד מעבר לשנת 2040".



התוכנית הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לפני כחודש וחצי – מדובר בהקמת דירות חדשות באתר רכס לבן, הסמוך לשכונות קרית מנחם וגבעת משואה. עוד לפי התוכנית ייבנו עוד 300 חדרי מלון, שטחי תעסוקה, מסחר וחניון. כפי שפורסם ב"כל העיר", עד כה הוגשו למעלה מ-3,000 התנגדויות רשמיות ולמעלה מ-4,000 חתמו על עצומה נגד תוכנית הבנייה.


רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


לירון דין, המתכננת הסביבתית של קהילת ירושלים והסביבה בחברה להגנת הטבע, מדגישה בדוח כי "הממצאים הינם חד משמעיים: בעיר ירושלים יש די והותר יחידות דיור למימוש. ירושלים יכולה וצריכה להמשיך להתחזק פנימה. אנו רואים בתקופה זו, עת למנהיגות אמיצה של עיריית ירושלים ומינהל התכנון, להביא את בשורת ההתחדשות העירונית אל הפועל, כאפיק הפעולה המרכזי של התכנון העירוני. הרי ירושלים והשטחים הפתוחים סביב העיר, יהיו פה בעתיד, על מנת להעיד על מנהיגות זו ותוצאותיה, אם רק נשכיל לשמור עליהם".



"ירושלים יכולה וצריכה להמשיך להתחזק פנימה", מדגישים בחברה להגנת הטבע ,"ככל שגוברת ההבנה כי התנהגותו של האדם גרמה לנזקים חמורים למערכות האקולוגיות המאפשרות את החיים על כדור הארץ, כך מתחדדת האחריות של קובעי המדיניות לנקוט את כל הכלים האפשריים: כלכליים, חברתיים וסביבתיים על מנת לעצור את הנזקים ולעלות על מסלול החידוש העירוני המבטיח המשכיות לאדם ולטבע הסובב אותו".

"ירושלים היא עיר היסטורית ובעלת חשיבות לאומית ובינלאומית גם יחד", נכתב בדוח. "ערים היסטוריות וערים מפורסמות רבות בעולם משכילות לשמור על שכיות החמדה שלהן. היעלה מישהו על הדעת לבנות בתים בסנטרל פארק בניו יורק או בגני טווילרי או לוקסמבורג שבפריז? נהפוך הוא, טאבו הוא שאין לבנות בריאות הירוקות של העיר. הרי ירושלים הם הריאות הירוקות של העיר. שמה של ירושלים כרוך בהם מקדמת דנא: ירושלים הרים סביב לה".


מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה מקדמים תכניות דיור בעיר במגוון פעולות על מנת לספק את צרכי העיר. צרכי העיר הם מיידיים ונדרשים משנה לשנה. תהליכי התחדשות עירונית הם תהליכים ארוכי טווח שמימושם טרם החל בעיר ויתפרס על פני שנים רבות בקצבי מימוש איטיים, מטבעם של הפרויקטים. גם לפרויקטים להתחדשות עירונית ישנם מתנגדים והן תכניות מורכבות ביותר בנוף העיר, לרבות לעיתים על ידי נציגי החברה להגנת הטבע עצמם במוסדות התכנון. העיריה מקדמת יחידות דיור באמצעות תמ"א 38, תכניות 'פינוי-בינוי', מסמכי מדיניות לציפוף העיר בשכונות ולאורך הרכבת הקלה ומעט מאוד תכניות על גבי שטחים פתוחים. תכנית רכס לבן תאפשר, בהתאם להסכם בין העיריה לבין המדינה, 2,500 יחידות דיור כקרקע משלימה עבור תכניות 'פינוי-בינוי' בשכונות. בלי יחידות אלו תכניות 'פינוי בינוי' רבות לא ניתן יהיה לקדם. לכן, תכנית רכס לבן ותכניות ההתחדשות העירונית פנימה, צועדות יחדיו ותלויות זו בזו. תכנית רכס לבן מתוכננת באופן קומפקטי ויעיל, בצפיפות גבוהה, משורתת על ידי תחבורה ציבורית ותוואי רכבת קלה ומכילה הוראות לשמירת גן לאומי נחל רפאים ומעיינות הסביבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסף האוסף

    בחלק גדול מהמקרים פרוייקט פינוי בינוי מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה וכן להפיק רווח אלטרנטיבי שניתן להפיק מהחפצים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק שמסביר איך לעשות זאת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר