רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)
רכס לבן (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אלפי דירות, אלפי התנגדויות: התוכנית לבניית שכונה חדשה בדרום ירושלים בכוננות בלימה

בתוך פחות מחודש אספה החברה להגנת הטבע למעלה מ-3,000 התנגדויות רשמיות ולמעלה מ-4,000 איש חתמו על עצומה נגד התוכנית להקמת 5,000 דירות ברכס לבן: "השטחים הפתוחים בהרי ירושלים הם נכס אקולוגי, חברתי ותרבותי"

פורסם בתאריך: 6.2.19 14:51

למעלה מ-3,000 התנגדויות רשמיות; למעלה מ-4,000 חתימות על עצומה נגד תוכנית הבנייה באתר הטבע רכס לבן, שבהרי ירושלים: התוכנית להקמת שכונה חדשה בדרום ירושלים נכנסת לכוננות בלימה.



לפני כחודש, כפי שפורסם ב"כל העיר", הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה התוכנית השנויה במחלוקת להקמת 5,000 דירות בדרום ירושלים, סמוך לשכונות קרית מנחם וגבעת משואה, באתר הטבע העירוני – רכס לבן. לפי התוכנית ייבנו עוד 300 חדרי מלון, שטחי תעסוקה, מסחר וחניון.

החברה להגנת הטבע אספה במהלך התקופה, כאמור, למעלה מ-3,000 התנגדויות רשמיות מטעם הציבור, לתכניות הבנייה ברכס לבן שבהרי ירושלים. את ההתנגדויות ניתן להגיש עד ליום שלישי, 26.2.19. בהתנגדות נכתב בין השאר כי "השטחים הפתוחים בהרי ירושלים הם נכס אקולוגי, חברתי ותרבותי, לתושבי הסביבה והמדינה כולה. תכניות הבנייה כבר נדחו בעבר, לאחר שנמצאו כהרסניות לשטחים הפתוחים, לשמורות הטבע, ליערות ולאתרי הנופש באזור. הבנייה ברכס לבן תפגע גם בעיר, גם בשכונותיה וגם בהרי ירושלים".


רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)




המתנגדים טוענים כי "שטח התכנית ברכס לבן, הוא שטח פתוח, בעל חשיבות סביבתית גדולה ביותר ומהווה חלק חשוב באגן האיסוף וההזנה התת קרקעית של מעיינות האזור. רכס לבן הינו מרחב חיוני למסדרון האקולוגי של נחל רפאים, המצטמצם בהתמדה, והוא חשוב לקיום, למסתור ולתנועת בעלי חיים, בדגש על הצבי הארץ ישראלי, שבסכנת הכחדה עולמית. מימוש התכנית, עתיד להרוס את כל ערכי הסביבה: רציפות השטחים הפתוחים, בתי גידול ומסדרונות אקולוגיים. התכנית תיצור תחרות בלתי הוגנת בין השכונות הוותיקות, לשכונה החדשה, תחליש את השכונות הקיימות ותקבע פערים חברתיים לדורות קדימה".


הפגנה נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: שרית מרציאנו)

הפגנה נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: שרית מרציאנו)


כמו כן, המתנגדים מוסיפים וטוענים כי ישנה עתודת בנייה בתוך ירושלים: "לפי קביעת גורמים מקצועיים, ישנם די שטחים לבנייה. המאגר המצטבר של עתודות למגורים בעיר, עד 2040, עומד על כ-100 אלף יחידות דיור. בנייה בעיר פנימה והתחדשות עירונית, מחזקות את העיר".

בעצומה של החברה להגנת הטבע, שעליה חתמו למעלה מ-4,000 איש, נכתב כי "תכנית 'ספדי' שוב מרימה ראש! בעת הנוכחית, מקודמות מחדש תכניות בנייה בהרי ירושלים, אשר נדחו בעבר על ידי מוסדות התכנון, לאחר שעוררו התנגדות ציבורית עזה. התכניות יובילו לפגיעה הרסנית בירושלים ובשכונותיה, בנופי התרבות והמורשת שלה, בבעלי החיים ובצמחייה הייחודיים לה, בשמורות טבע, יערות וגנים לאומיים ובאתרי פנאי ונופש. בנוסף על כל אלה, מחירי הדירות יהיו גבוהים ולא בגדר דיור בר השגה. אנו קוראים לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים ולגורמי התכנון: עצרו את תכניות הבנייה ההרסניות בהרי ירושלים".


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליסה

    הרי ירושלים לא למכירה!
    הנזק שייווצר הוא בכייה לדורות, בעידן שבו כולם מבינים שהדורות הקרובים יזדקקו יותר מכל לחמצן ומים.
    לא הורסים את הרי ירושלים!!!

  2. יודע דבר

    במקום כל הבניה המטופשת הזאת, ניתן לבצע את התכניות הקיימ ות ולקדם התחדשות עירונית באולסוונגר וברח' הנורית, קודם כל למצות את יכולת הבניה בעיר עצמה, במקום להרוס את הנופים הפתוחים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר