שלט אזור אכיפת חניה מוגבר, התקנת מצלמת אכיפת חניה מוגברת
שלט אזור אכיפת חניה מוגבר, התקנת מצלמת אכיפת חניה מוגברת

ירושלמים שימו לב – עשרות מצלמות חניה חדשות מותקנות בימים אלה ברחבי העיר

המצלמות יצלמו חניות אסורות גם כשהנהג נמצא בתוך הרכב. מותקנות בימים בחלק מהשכונות בעיר ובסמוך לשוק. ומהו גובה הקנס?

פורסם בתאריך: 18.3.19 19:02

תושבי ירושלים – שימו לב: עשרות מצלמות חניה חדשות מותקנות בימים אלה ברחבי העיר. מדובר במערכות אכיפה מתקדמות של טכנולוגיה חדשנית, אותן מפעילה עיריית ירושלים בתיאום אגף התנועה במשטרה, במטרה למנוע עבירות חניה בצירים מרכזיים.



מצלמות האכיפה מוצבות באופן קבוע בנקודות שהוגדרו כאזורי אכיפה מוגברים, כאשר בסמיכות למצלמות הנייחות מוצב שילוט מתאים אשר מתריע על אזור אכיפה מוגבר. עבירות החניה האסורה מצולמות בווידאו והדוחות נשלחים לבתי התושבים.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

ל"כל העיר" נודע כי בימים האחרונים הותקנו מצלמות במספר מוקדים ברחבי העיר, ביניהם בפינת הרחובות יד חרוצים והסדנה בתלפיות – למניעת חניה באזור המסחר בשני צידי הכביש; ברחוב בית הדפוס בסמוך לבתי המשפט – למניעת חניה במפרץ האוטובוס ובאזור המסחר שממול; ברחוב האומן; בכיכר שביציאה מבית החולים הדסה עין כרם מצד ימין. מצלמות נוספות יותקנו בימים הקרובים במרכז המסחרי בקרית היובל, במרכז המסחרי בגילה, ליד סניף בנק הפועלים בגילה, בציר כי"ח אגריפס-כי"ח בסמוך לשוק מחנה יהודה ועוד.



יש לציין כי מצלמות האכיפה הן אלקטרוניות, והן מצלמות כל רכב שעומד באזור האסור, גם אם הנהג נמצא ברכבו. לא מדובר על פקח, שניתן להסביר לו כי מדובר רק באיסוף או בהורדה – כך שכל עצירה באזורי האכיפה המוגברים תגרור קנס, שישלח ישירות לבעלי הרכב. סוגי העבירות שהמצלמות מתעדות הן עבירות חניה החל מחסימות נתיבים, חניה על המדרכה וחסימה מוחלטת שלה, חניה במעבר חצייה בתחום תחנת אוטובוס ובצמתים, חניות כפולות שחוסמות נתיב תנועה, עצירה במקומות אסורים ועוד.

גובה הקנס נקבע לפי חקיקה ארצית ובהתאם לתמרור שנמצא במקום, ללא שיקול דעת של העירייה. עצירה בצד תחנת אוטובוס תוביל לקנס בגובה 250 שקלים, עצירה באדום לבן רגיל – 250 שקלים, ובאדום לבן ללא עצירה – 500 שקלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", מצלמות החניה החלו לפעול בירושלים בשלהי שנת 2016, עם פיילוט שיצא לדרך ברחוב פייר קניג בסמוך לקניון הדר. בחודש פברואר 2017 הורחב הפיילוט ומצלמות חניה אלקטרוניות הוצבו גם ברחוב אביזוהר בבית הכרם, ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול – בפניה ימינה לכיוון גינות סחרוב, וברחוב בר אילן.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצוין, אולי יצמצם קצת את המנהג הקלוקל של חניה על מדרכות.

  2. אילן אזר

    לכתב. שלום לא לחזור על אותם מילים על הכתבה הבנו. מצלמות

  3. ליאון

    זה לא ראש העיר שאמר במסע הבחירות "חניה חינם לתושבי ירושלים " ????

  4. תושבת ירושלים

    אנחנו עדיין לא יודעים מה השלטון החדש בירושלים נותן לנו, אבל כבר יודעים יפה מה הוא הולך לקחת מאיתנו. לשים מצלמה ליד היציאה מבית החולים בעין כרם זאת רשעות לשמה. לפעמים אדם בא לאסוף חולה, ובמקום להיכנס אל תוך החניון ולשלם הון עתק, הוא מחכה בחוץ עד לקבלת איתות מהחולה. אז עכשיו העיריה דאגה שזה לא יקרה. תודה למשה ליאון

  5. שי

    זה רק מה שהם יודעים לעשות בירושלים פקחים ומצלמות. רק לעשות כסף.והעיר מלוכלכת ומגעילה

  6. יודע דבר

    כל הכבוד, הגיע הזמן, החוצפה של החונים על המדרכה ומעברי חציה עוברת כל גבול!!!

  7. ירושלמית מיואשת

    יש מקומות שבשביל להוריד מישהו או לאסוף, אין אפשרות אחרת אלא לעמוד שם. עניין של דקה שתיים ללא שום הפרעה לתנועה. כך זה ליד הכניסה להדסה עין כרם, או מול הגן הטכנולוגי. כל המהלך הזה מריח מהתנכלות לתושבים ומרצון לעשות על גבם עוד ועוד כסף. נבזות ורשעות

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה מצלם אחרי 10 שניות
    אז תורידי אץ הבנאדם וסעי
    10 שניות זה מספיק זמן

  9. יש

    צומת בר אילן. ממש מתבקש. שם זה המערב הפרוע, תמיד נתיב חסום עם חניה.

  10. אני

    למשתמש האנונימי – אולי פשוט תהיה ישר ותגיד שאתה קשור לעיריה וליוזמה החולנית הזו להתקנת המצלמות בכל פינה בעיר. ולא – 10 שניות ממש לא מספיקות. בחלק מהמקומות שרושתו/ירושתו במצלמות גם אין שום הפרעה לתנועה בעמידה (לא חניה) במקום. סתם תאוות בצע. 90% מתושבי העיר לא משלמים ארנונה, אז מצאו פשוט דרך לסחוט עוד כספים בדרך אחרת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר