פלאפל שבח, צומת פת (צילום: שלומי הלר)
פלאפל שבח, צומת פת (צילום: שלומי הלר)

צומת פת: העסקים יוצאים למאבק נגד העבודות להקמת הרכבת הקלה

בעלי העסקים בצומת פת, בראשם המסעדה המיתולוגית "שבח", יוצאים למאבק נגד הפקעה של חלק מהרחבה המשותפת ונגד ביטול מקומות החניה הסמוכים: "בגדר גזר דין מוות לפרנסה"; חברת מוריה: "לכל אורך זמן העבודות, תישמר דרך הגישה אל החנויות ואל הסוחרים הנמצאים ברחוב"

פורסם בתאריך: 14.3.19 08:20

עבודות התשתית בצומת פת – לטובת הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה עלולות להתעכב. הסיבה? העסקים שפועלים בצומת פת, בראשם המסעדה הירושלמית המיתולוגית "שבח האבא", מתנגדים להפקעת הרחבה המשותפת של העסקים ולביטול מקומות החניה באזור, שמשמשים את הלקוחות.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בימים האחרונים הגיעו נציגי עיריית ירושלים וחברת מוריה לכלל העסקים בצומת פת והגישו להם מסמכים של "כתב התחייבות ותפיסת חזקה", עליהם הם התבקשו לחתום. לפי המסמכם השטח המשותף בחזית העסקים – רחבה שכוללת מדרגות, יופקע לטובת עבודות התשתית – האזור יגודר. כמו כן, מקומות החניה יבוטלו. הסוחרים התבקשו להתחייב שלא לתבוע את מוריה אם ייגרם להם הפסד כספי. בעלי העסקים סירבו לחתום על המסמכים, וכעת הם יוצאים למאבק.



"שבח האבא" פועל בצומת פת מאז 1985, כ-34 שנים. "זה בגדר גזר דין מוות לפרנסה", אומר רונן פרסי, מבעלי "שבח", "זה יכול להשפיע פה על כל העסקים.  זה יסדור לנו את הכל. השבוע הגיעו אלי לפגישה נציגים מחברת מוריה, והם רצו שאני יחתום להם על איזשהו מסמך שאני לא תבע אותם. הם רוצים שאני אאשר להם לחסום פה את הכל. כמובן שסירבתי לחתום על זה. ביקשתי שיציגו לנו תוכנית מסודרת עם תאריכים – מתי הם מתכוונים לחסום פה. ביקשתי שלא יחסמו את כל השטח של החנויות".



פרסי מבהיר: "זה נכון שפני הצומת תשתנה בעתיד בתאריך שעדיין לא הוגדר, ורחבת המסחר תהיה יותר טובה, אבל בתקופה הזו זו פגיעה בפרנסה. כל עסק פה מפרנס משפחות שלמות. קשה מאוד להילחם מול הבירוקרטיה, הם הבהירו לנו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, שאם נרצה או לא נרצה העבודות האלה יתבצעו. אחרי שנחשב את הנזקים אנחנו נתבע אותם".

פלאפל שבח, צומת פת (צילום: שלומי הלר)

פלאפל שבח, צומת פת (צילום: שלומי הלר)

כידוע, הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

הדמיית תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת פת (צילום: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה)

עבודות התשתית בצומת פת החלו בחודש מאי שנה שעברה – מדובר באחד הצמתים הסואנים והצפופים בעיר. העבודות יימשכו כארבע שנים, ובסופן יחלו העבודות להנחת המסילות, שיימשכו כשנה נוספת. כחלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב.


מחברת מוריה נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה, צפויה חברת מוריה להתחיל בשבועות הקרובים, בביצוע עבודות התשתית של קו זה, ברחוב יעקב פת. לצורך תחילת ביצוע עבודות התשתית, החלה החברה בגידור שטחי העבודה, במקטע זה, כחוק. יצוין, כי לכל אורך זמן העבודות, תישמר דרך הגישה אל החנויות ואל הסוחרים הנמצאים ברחוב. לשם הקלה על הסוחרים ולפנים משורת הדין, פעלה מוריה לעכב ככל הניתן את ההכנות בשטח ואת גידור שטחי העבודה, עד לכניסה של הקבלנים לתחילת הביצוע בפועל. עיכוב זה מותנה בהסכמת הסוחרים שלא יעכבו את הביצוע בעת כניסת הקבלן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאיר

    חבל על כל רגע של מאבק המשחק מכור וההפסד של הסוחרים מול הגנצטרים של העיריה ידוע מראש זה בדיוק כמו שבית"ר ירושלים תשחק מול ברצלונה .ליבי איתכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר