הכיכר המרכזית בקרית משה (צילום: אסף קרלה)
הכיכר המרכזית בקרית משה (צילום: אסף קרלה)

גל פריצות בערבי שבת בקרית משה: "המשטרה לא עושה מספיק"

ל"כל העיר" נודע כי עשרות פריצות התרחשו בקרית משה בשלושת החודשים האחרונים - רובן ככולן בערבי שבת. לטענת התושבים, "המשטרה הבטיחה לתגבר האבטחה, אך אנחנו לא מרגישים יותר נוכחות משטרתית". המשטרה בתגובה: "נעצרו מספר חשודים, שהובאו בפני בית המשפט"

פורסם בתאריך: 18.3.19 12:55

האם חוליית פורצים מתוחכמת השתלטה על שכונת קרית משה? לטענת תושבים בשכונה, בשלושת החודשים האחרונים מתרחש גל פריצות גדול, שבו, כך הם מדווחים – אירעו עשרות פריצות לבתים, כשבכולן סימנים זהים.



לדברי התושבים, הפריצות מתרחשות בדרך כלל בסופי שבוע – בערבי שבת – בזמן שהדיירים מעבירים את השבת אצל קרובי משפחה. לדברי התושבים, הם חשים תסכול גדול – כשמצד אחד הם חוששים לצאת מהבית כדי לא להפקירו לידי הפורצים ומצד שני חוששים להישאר בבית, פן יתקלו בפורצים בזמן אמת.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"אל הבית שלי פרצו ממש לפני כשבועיים", מספר דייר ברחוב השושנה בקרית משה בשיחה עם "כל העיר". "אני ומשפחתי נסענו לעשות האת השבת אצל אמא שלי. כשחזרנו לביתנו בצאת השבת, הופתענו לגלות כי הבית נעול מבפנים. נדרשנו להזמין כוחות משטרה בכדי להיכנס אליו. כוחות המשטרה נאלצו לפרוץ לבית, וכשנכנסו פנימה נדהמנו לגלות כי הפורצים שברו את הסורגים ונכנסו דרכם לבית. הם גנבו את כל תכשיטי הזהב של אשתי ואת טבעת הנישואין שלנו, את המזומן שהיה בבית וגם צרור רכב שבו המפתחות לבית, לרכב ולמשרד".



אודי, בנו של דייר נוסף ברחוב השושנה שביתו נפרץ, מציין כי "אלינו פרצו בסוף שבוע בחודש ינואר. אבי עשה את השבת אצל אחותי. בצאת השבת, כשהחזרתי אותו הביתה, גילינו לתדהמתנו שהבית נעול מבפנים ושאנחנו לא יכולים להיכנס. הזמנו את המשטרה ולאחר שהשוטרים פרצו את הדלת, הם סיפרו לנו שהבית נפרץ. הפורצים נכנסו דרך המרפסת, פתחו את מנעול הסורגים, וגנבו לאבי את כל הכסף שהיה לו בבית ואת כל התכשיטים של אמא שלי ז"ל".

דירה שנפרצה בקרית משה

דירה שנפרצה בקרית משה

יש לציין כי ל"כל העיר" הגיעו תלונות של תושבים נוספים אשר ביתם נפרץ בשלושת החודשים האחרונים. אצל מרביתם הפריצות התרחשו בערבי שבת, ובאותו אופן – כניסה דרך המרפסת, נעילת דלת הבית מבפנים וגניבת כסף ותכשיטים.

אודי, בנו של התושב שביתו נפרץ, מציין כי "באותו היום שפרצו לבית של אבי, פרצו גם לבית של השכן שמעליו. בנוסף, לפי מה ששמענו בשכונה – באותה שבת נפרצו עוד שלושה בתים ברחוב קוסובסקי שנמצא במרחק קצר מאיתנו".

דירה שנפרצה בקרית משה (צילום: אידי)

דירה שנפרצה בקרית משה (צילום: אידי)

הדייר מקרית משה טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "באותה השבת שפרצו לבית שלי, פרצו לעוד ארבעה בתים באזור. אחת הדירות ממש בבניין המקביל".

עוד מציין הדייר: "ההרגשה של התושבים בשכונה היא שהמשטרה לא עושה מספיק כדי לפתור את מכת הפריצות הזו. במשטרה אמרו לנו שיגבירו את האבטחה באזור, אך אנחנו לא מרגישים יותר נוכחות משטרתית בשכונה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של משטרת ישראל בעבירות התפרצויות לבתים, היא מבצעת פעילות גלויה וסמויה במטרה להגיע לחשודים ולהרחיקם מהציבור. נציין כי במהלך הפעילות היזומה שעורכת המשטרה באזור כנגד גורמי פשיעה, נעצרו בתקופה האחרונה מספר חשודים המעורבים על פי החשד בהתפרצויות לבתים באזור ובמסגרת חקירתם ומעצרם הם הובאו בפני בית המשפט. נדגיש, כי בניגוד לנטען בכתבה, על פי הנתונים שבידינו, מדובר במקרי התפרצות בודדים שדווחו למשטרה, שבגינם נפתחה חקירה ומבוצעות פעולות שונות ומגוונות לאיתור המעורבים. משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נחושה כנגד תופעות המשפיעות באופן ישיר על האזרח הנורמטיבי ושמירה על רכושו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח

    משטרת ישראל צודקת – היא מבצעת בעיקר פעילות סמויה: סמויה בכבישים עם כל המופרעים, סמויה לרוכבי אופניים חשמליים שמתפרעים על מדרכות, סמויה במקומות מועדים לפורענות וסמויה גם בפריצות לבתים.
    המקום היחיד שמשטרת ישראל מבצעת פעילות גלויה זה איפה שיש כסף: דוחות להולכי רגל, מצלמות דרך וכיו"ב..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר